Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Schemat przepływu paliwa Megane 3 Ph2 silnik K9K 636 - odpowietrzenie


batti1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie.

 

Proszę o pomoc i wyjaśnienie nurtującej mnie sprawy

Nurtuje mnie jak przebiega "trasa" paliwa w tym modelu meganki 3 K9K 636, z tego co zweryfikowałem to wygląda następująco 

Paliwo ze zbiornika > leci do filtra paliwa z filtra > leci do pompy > z pompy na listwe wtrysków > nadmiary są zbierane i przewodem lecą do gruszki a z gruszki > trafiają do zbiornika ponownie.  I koło się zamyka.

Sprawa numer jeden jeśli to dobrze zweryfikowałem to po co jest ta gruszka (nadmienię że mogę ją sobie naciskać i naciskać i nigdy nie robiła i nie robi się twarda - jeżeli jest faktycznie na powrocie to nawet zrozumiałe ze nie napełnia się paliwem).

A co najważniejsze to w jaki sposób się odpowietrza to auto po wymianie filtra paliwa - bo ściskanie gruszki tutaj nic nie daje?

Właśnie szykuję się do wymiany filtra paliwa i dlatego chcę się do tego przygotować wcześniej (czy samo nalanie ropy do filtra wystarczy aby auto odpaliło i napełniło układ paliwem).

Bardzo proszę bardziej doświadczonych kolegów o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)

Dodałem zdjęcie (zerknijcie proszę) nie ma fizycznie możliwości aby gruszka była przed filtrem, nie mam auta od nowości ale no nie wygląda aby było coś namieszane (ułożenie zaczepów i trasy węzy paliwowych wyglądają na oryginalne).

Może pomoże mi ktoś z doświadczeniem z tym motorem i powie czy coś źle widzę.

 

forum.jpg

p.s.

tak na szybko znalazłem jeszcze fotkę komory silnika z opisu także k9k 636 ale bez gruszki - wygląda że u mnie ta gruszka jest bo jest (układ przewodów taki sam )

Wariacji jak widać jest bardzo dużo.

Ale pytanie aktualne w takim razie JAK ODPOWIETRZYĆ układ po wymianie filtra ??

 

bez gruszki.JPG

Pytanie bardziej powinno brzmieć: jak go napełnić paliwem aby odpalił silnik (układ jak szczelny to sam się pewnie odpowietrzy)

Edytowane przez batti1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, batti1 napisał(a):

po co jest ta gruszka (nadmienię że mogę ją sobie naciskać i naciskać i nigdy nie robiła i nie robi się twarda

Uszkodzone zaworki gruszki;

  - kpl; do wymiany,

       - gruszka będzie twarda po naciskaniu,

Istotne aby ;

   - pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową nie było bąbli powietrznych,

   - stosować markowe filtry; mann, knecht, purflux, 

11 godzin temu, batti1 napisał(a):

jak go napełnić paliwem aby odpalił silnik (układ jak szczelny to sam się pewnie odpowietrzy)

Można przed rozruchem ;

   - podpompować gruszką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Można przed rozruchem ;

   - podpompować gruszką

Generalnie tak powinno byc jak gruszka jest przed filtrem, ale co mi da podpompowanie skoro gruszka jest na powrocie nadmiaru paliwa nie zassa przecież paliwa przez wtryski przez pompę wysokiego ciśnienia i filtr aż do baku, to fizycznie niemożliwe.

Edytowane przez batti1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, carsik napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Drogi kolego po pierwsze jeżeli proszę na forum o pomoc to chyba przeciętnie rozgarnięty czytelnik będzie wiedział, że nie wiem do końca co i jak działa  i po to jest forum aby się podpytać dowiedzieć rozwiać wątpliwości. A czytając twoje wpisy to zastanawiam się czy posiadasz elementarną umiejętność czytania ze zrozumieniem (pierwszy wpis, że mam gruszę przed filtrem i koniec) - niestety nie świadczy o wiedzy z Twojej strony. Dlatego nie życzę sobie abyś mnie obrażał, jeżeli nie wiesz co napisać to na prawdę nie zależy mi na odpowiedzi z dupy - nie nabijaj sobie licznika odpowiedzi.

A jeżeli wiesz jak taki proces wymiany filtra paliwa i prawidłowe napełnienie go paliwem i pozbycie się powietrza z układu powinien wyglądać w takiej wersji auta jaką ja  posiadam, to proszę po prostu go opisz a nie rób jakiś niepotrzebnych wytyków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi kolego, zamieściłeś zdjęcie i otrzymałeś odpowiedź, która zamyka temat, masz pompę w zbiorniku. Jak widać czytanie ze zrozumieniem jest ci dalekie. Nie bierz się za wymianę filtra jeśli nie ogarniasz najprostszych kwestii. 

Jeśli ktoś pyta o odpowietrzenie przy pomocy gruszki to otrzymuje odpowiedź jaka wynika z tego założenia, że robi się to gruszką. Forum to nie jasnowidze. Generalnie, jeśli nie ma się elementarnej wiedzy w temacie samochodowym to przy pomocy forum można tylko narozrabiać. Aby forum było pomocne trzeba opisywać problem dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, batti1 napisał(a):

ale co mi da podpompowanie skoro gruszka jest na powrocie nadmiaru paliwa nie zassa przecież paliwa przez wtryski przez pompę wysokiego ciśnienia i filtr aż do baku, to fizycznie niemożliwe.

Dla odpowietrzania nie ma znaczenia, gdzie jest gruszka, to jest pompa, która wymusza obieg paliwa. Przy odpowietrzaniu paliwo nie idzie przez wtryski, między powrotem z pompy a powrotem z przelewów wtryskiwaczy jest trójnik.

Powinieneś mieć pompę elektryczną w baku, wystarczy dwa, trzy razy włączyć zapłon i pompa elektryczna przetłoczy paliwo. Poproś kogoś by posłuchał czy w zbiorniku słychać pompę po włączeniu zapłonu. Ogólnie to masz trochę dziwny ten układ rurek, nie spotkałem takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.05.2024 o 14:25, batti1 napisał(a):

czy samo nalanie ropy do filtra wystarczy aby auto odpaliło i napełniło układ paliwem

No raczej tak, inne auto i inny silnik, jakoś tak wyszło że mi się raz ropa wylała (bo zawsze resztkę z filtra odciągałem strzykawką, żeby tym spowrotem zalać), no więc skręciłem na sucho, po prostu trzeba było trochę pohehłać i tyle. Ale radzę zalać, jak odpali to później już przeciśnie (starszy czy młodszy diesel chyba nie ma to większego znaczenia, działa podobnie). A pompy paliwa w baku nie miałem.

Edytowane przez Rbt86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@batti1 masz tak jak fabryka to zamontowała, gruszka jest na powrocie. Jutro jeszcze sprawdzę, jak to jest u córki w jej M IIII z silnikiem k9k 636 i z pompą elektryczną w zbiorniku. Kilka rzazy zaglądałem tam pod maskę, ale nigdy nie zwróciłem uwagi na obieg paliwa. Na pewno ma gruszkę i pompę paliwa w zbiorniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po wymianie filtra paliwa i sprawa jest banalna 

Gruszka oczywiście jest na powrocie - ale nie ma się co nią przejmować.

Ja napełniłem filtr ropą przed zamontowaniem i po powpinaniu wężyków, wsadziłem kartę do auta i słychać było papę paliwa w baku jak przelewa paliwo i jak syczy odpowietrzane powietrze (wszystko można powiedzieć z automatu) no i to chwilę trwało z jakąś może minute czy coś koło tego. Czynność powtórzyłem dla pewności jeszcze raz ale już tych odgłosów nie było.

Silnik odpalił od strzała i dałem mu pochodzić z 10 minut gdzie jeszcze obserwowałem czy nic nie cieknie i śmiga już kilka dni i jest spoko,

polecam wymianę filtra paliwa w tym modelu, ona jest można powiedzieć bez-obsługowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!