Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy moi mała aktualizacja sytuacji.

Wszystkie objawy po czyszczeniu przepustnicy i po wszystkich wymianach miały miejsce na postoju auta. Dlatego czekając na nową uszczelkę do kolektora dorobiłem papierową, włożyłem pod starą, skręciłem wszystko do kupy i stwierdziłem, że spróbuję autem zrobić parę kilometrów. Po odpaleniu obroty ponad 4000, a po chwili wahania od 1200-3000, ale pojechałem na Skę i zrobiłem ok 70 km. Na światłach musiałem gasić żeby nie wyglądać jak idiota, ale w trakcie jazdy zauważyłem, że nie ma problemu z utrzymaniem stałej prędkości, tylko że do 3000 obrotów po ściągnięciu nogi z gazu auto zachowywało się jak na tempomacie, powyżej 3000 normalnie zwalniało (nawet poniżej 2000obr), po dodaniu gazu przyspieszało. Przy ściągniętej nodze Torque pokazywał otwarcie przepustnicy na 16,8%. Po powrocie pod dom dalej wysokie obroty i wahania, no to poszedłem na drinka.

W niedzielę odpaliłem auto, żeby drugie mogło wyjechać, i już odpaliło na 2000 ale później wahały się 1000-2500. Po południu stwierdziłem, że znowu wezmę je na przejażdżkę. I tu moje zaskoczenie! Odpalił na 1200, po chwili zszedł na 750 bez żadnych wahań. Na jałowym otwarcie przepustnicy 11,6%.

Tematu nie uważam na razie za zamknięty, będę jeździł i testował, bo przy jednym postoju obr spadły dwa razy do 500 i wróciły, a później zauważyłem, że po wysprzęgleniu przy dojeździe do świateł spadały do 600 i wracały 750.

Pytanie czy rzeczywiście te wszystkie wymiany po czyszczeniu przepustnicy były konieczne, czy nie trzeba było wziąć Megi na przejażdżkę. Nie będę tego sprawdzał żeby się nie denerwować, części zostawię w garażu na zapas 😁 a potencjometr gazu dalej będę miał z tyłu głowy 

Edytowane przez tomaszi84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, tomaszi84 napisał(a):

Po południu stwierdziłem, że znowu wezmę je na przejażdżkę. I tu moje zaskoczenie!

 - Odpalił na 1200, po chwili zszedł na 750 bez żadnych wahań.

- Na jałowym otwarcie przepustnicy 11,6%.

Procedurę adaptacji przeprowadziłeś??

  -Jeżeli nie, to pomaga szereg uruchomień i jazd ;

      -z pewnością trasa do 100 km nie zaszkodzi,

9 godzin temu, tomaszi84 napisał(a):

Pytanie czy rzeczywiście te wszystkie wymiany po czyszczeniu przepustnicy były konieczne,

  -czy nie trzeba było wziąć Megi na przejażdżkę.

Przejażdżka bez dobrej uszczelki przepustnicy - nic by nie dała;

  - wszelkie zalecenia ; są nadal aktualne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Procedurę adaptacji przeprowadziłeś??

Tak. Wg tego co mi podesłałeś, ale nic nie pomogło. Poprawiło się dopiero po jeździe i to na drugi dzień.

 

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Przejażdżka bez dobrej uszczelki przepustnicy - nic by nie dała

Tak. Czekam na nową, bo zamówiłem zanim skręciłem na starej, to i tak wymienię jak przyjedzie.

Chodziło mi bardziej o te wszystkie wymiany, MAP, zawór par, przepustnica. Na nowych nie było żadnej poprawy względem starych. Może wystarczyło pojeździć na starej wyczyszczonej przepustnicy i auto by to zaadaptowało.

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

wszelkie zalecenia ; są nadal aktualne

Oczywiście wszystkie twoje rady mam cały czas na uwadze. Na razie pojeżdżę 200-300km i poobserwuję.

Dzisiaj rano przy jeździe do pracy nie zauważyłem żadnych problemów.

Edytowane przez tomaszi84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, tomaszi84 napisał(a):

Chodziło mi bardziej o te wszystkie wymiany, MAP, zawór par, przepustnica.

  - Na nowych nie było żadnej poprawy względem starych.

To były Twoje decyzje;

   - już starożytni rzymianie mówili, że;  " Stare -to dobre jest Wino i Skrzypce"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał(a):

To były Twoje decyzje

Oczywiście nie mam do nikogo problemu😁👍 takie retoryczne rozważania. Teraz jest nowe to może dłużej pojeździ 

Edytowane przez tomaszi84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
W dniu 14.06.2024 o 07:38, tomaszi84 napisał(a):

Witajcie

Pacjent: Megane II PhII 2.0 16v 2008r. (Pb+podtlenek LPG)

Objawy 1: auto na biegu jałowym albo trzymało obroty rzędu 1000-1100, albo trzymało normalne ale opadały do nawet 400 (falowały), zarówno na Pb jak i LPG. W trakcie jazdy żadnych problemów, czy miasto czy trasa. Poczytałem forum i zabrałem się za przeczyszczenie przepustnicy. Benzyna ekstrakcyjną do czysta, wytarłem do sucha i dla pewności jeszcze dmuchnąłem z kompresora. I tutaj zaczął się większy problem.

Objawy 2: po założeniu przepustnicy obroty po odpaleniu wskakują na poziom 3000-4000, po jakiejś chwili spadają żeby falować w przedziale 1800-2500. Podmieniłem przepustnicę ze stojącego obok scenica (1.6 ale numery na przepustnicy takie same jak na mojej). Poprawiło o tyle, że po odpaleniu obroty wskoczyły na 2000-2500, no i później falowanie ale na obrotach dużo za wysokich jak na bieg jałowy.

Nie mam możliwości na razie podpiąć pod jakiś konkretny program, na tą chwilę błąd znaleziony przez program TorquePro - P0110.

Dzisiaj po południu będę miał nową przepustnicę, czujnik MAF(?) - ten na górze kolektora i czujnik temperatury z przodu kolektora, i zacznę wymieniać od najtańszego 😁 i sprawdzać.

Podrzućcie jakieś pomysły🙏 Czy może coś jeszcze zamówić?

 

Trafiłem tu przypadkowo ale napiszę dla potomnych. Takie objawy są przy uszkodzeniu zaworu odmy silnika. Spróbuj odkręcić korek wlewu oleju jeżeli jest mocno zasysany to jest to. Może się komuś przyda. Zawór znajduje się za przepustnicą, okrągła czarna puszka podłączona do kolektora ssącego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!