Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy moi mała aktualizacja sytuacji.

Wszystkie objawy po czyszczeniu przepustnicy i po wszystkich wymianach miały miejsce na postoju auta. Dlatego czekając na nową uszczelkę do kolektora dorobiłem papierową, włożyłem pod starą, skręciłem wszystko do kupy i stwierdziłem, że spróbuję autem zrobić parę kilometrów. Po odpaleniu obroty ponad 4000, a po chwili wahania od 1200-3000, ale pojechałem na Skę i zrobiłem ok 70 km. Na światłach musiałem gasić żeby nie wyglądać jak idiota, ale w trakcie jazdy zauważyłem, że nie ma problemu z utrzymaniem stałej prędkości, tylko że do 3000 obrotów po ściągnięciu nogi z gazu auto zachowywało się jak na tempomacie, powyżej 3000 normalnie zwalniało (nawet poniżej 2000obr), po dodaniu gazu przyspieszało. Przy ściągniętej nodze Torque pokazywał otwarcie przepustnicy na 16,8%. Po powrocie pod dom dalej wysokie obroty i wahania, no to poszedłem na drinka.

W niedzielę odpaliłem auto, żeby drugie mogło wyjechać, i już odpaliło na 2000 ale później wahały się 1000-2500. Po południu stwierdziłem, że znowu wezmę je na przejażdżkę. I tu moje zaskoczenie! Odpalił na 1200, po chwili zszedł na 750 bez żadnych wahań. Na jałowym otwarcie przepustnicy 11,6%.

Tematu nie uważam na razie za zamknięty, będę jeździł i testował, bo przy jednym postoju obr spadły dwa razy do 500 i wróciły, a później zauważyłem, że po wysprzęgleniu przy dojeździe do świateł spadały do 600 i wracały 750.

Pytanie czy rzeczywiście te wszystkie wymiany po czyszczeniu przepustnicy były konieczne, czy nie trzeba było wziąć Megi na przejażdżkę. Nie będę tego sprawdzał żeby się nie denerwować, części zostawię w garażu na zapas 😁 a potencjometr gazu dalej będę miał z tyłu głowy 

Edytowane przez tomaszi84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, tomaszi84 napisał(a):

Po południu stwierdziłem, że znowu wezmę je na przejażdżkę. I tu moje zaskoczenie!

 - Odpalił na 1200, po chwili zszedł na 750 bez żadnych wahań.

- Na jałowym otwarcie przepustnicy 11,6%.

Procedurę adaptacji przeprowadziłeś??

  -Jeżeli nie, to pomaga szereg uruchomień i jazd ;

      -z pewnością trasa do 100 km nie zaszkodzi,

9 godzin temu, tomaszi84 napisał(a):

Pytanie czy rzeczywiście te wszystkie wymiany po czyszczeniu przepustnicy były konieczne,

  -czy nie trzeba było wziąć Megi na przejażdżkę.

Przejażdżka bez dobrej uszczelki przepustnicy - nic by nie dała;

  - wszelkie zalecenia ; są nadal aktualne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Procedurę adaptacji przeprowadziłeś??

Tak. Wg tego co mi podesłałeś, ale nic nie pomogło. Poprawiło się dopiero po jeździe i to na drugi dzień.

 

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Przejażdżka bez dobrej uszczelki przepustnicy - nic by nie dała

Tak. Czekam na nową, bo zamówiłem zanim skręciłem na starej, to i tak wymienię jak przyjedzie.

Chodziło mi bardziej o te wszystkie wymiany, MAP, zawór par, przepustnica. Na nowych nie było żadnej poprawy względem starych. Może wystarczyło pojeździć na starej wyczyszczonej przepustnicy i auto by to zaadaptowało.

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

wszelkie zalecenia ; są nadal aktualne

Oczywiście wszystkie twoje rady mam cały czas na uwadze. Na razie pojeżdżę 200-300km i poobserwuję.

Dzisiaj rano przy jeździe do pracy nie zauważyłem żadnych problemów.

Edytowane przez tomaszi84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, tomaszi84 napisał(a):

Chodziło mi bardziej o te wszystkie wymiany, MAP, zawór par, przepustnica.

  - Na nowych nie było żadnej poprawy względem starych.

To były Twoje decyzje;

   - już starożytni rzymianie mówili, że;  " Stare -to dobre jest Wino i Skrzypce"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał(a):

To były Twoje decyzje

Oczywiście nie mam do nikogo problemu😁👍 takie retoryczne rozważania. Teraz jest nowe to może dłużej pojeździ 

Edytowane przez tomaszi84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!