Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

krecic przestalo - padl akumulator?


Rekomendowane odpowiedzi

w niedziele wszystko ladnie dzialalo, dzisiaj wybieram sie po poduche silnika, wsiadam do auta i uslyszlem tylko 'trrt' kilka razy. pierwszy pomysl akumulator, na szczescie akurat sasiad wyjezdzal z parkingu to go poprosilem zeby uzyczyl fazy. zamiast 'trrt' byly jakby proby krecenia, ale zdrowo otepiale, niestety nie odpalil. jutro dopiero bede mial prostownik, sprobuje podladowac akumulator, jesli to nic nie da kupie nowy i mam z tym kilka pytan.

 

1. oryginalny 47Ah 420A, bo taki siedzi w aucie od nowosci, w sumie ponad 5 lat juz chodzi. co byscie poradzili w zamian, na pewno wiekszy pytanie tylko o ile.

2. czy mozna bez problemu wypiac i wpiac aku, bez konsekwencji innych niz wpisanie kodu do radia?

3. jesli nie aku to co? w sierpniu wymienialem kolo alternatora i pasek, sprawdzane bylo ladowanie i bylo jak nalezy.

 

bede wdzieczny za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cienislaw, a może przed wymianą akumulatora po odpaleniu auta sprawdzisz jakie napięcie podaje alternator

czy mozna bez problemu wypiac i wpiac aku, bez konsekwencji innych niz wpisanie kodu do radia?

jeszcze trzeba szyby przyuczyć,poza tym,żadnych konsekwencji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. czy mozna bez problemu wypiac i wpiac aku, bez konsekwencji innych niz wpisanie kodu do radia?
można. ja dziś odpinałem aku jakieś 7x i dwa razy go zupełnie wyciągnąłem (z połową zabudowy pod maską ;P)

 

natomiast z problemem, jesli podładowanie aku pomoże, to jasna sprawa, alternator lub kabel od niego. jeśli to nie pomoże, to już gorzej, może rozrusznik, może połączenie z aku do rozrusznika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podjechal tesc clio2, z 20min potrzymalismy na ostrym gazie na kablach i wreszcie ruszyl. nie ryzykowalem, podjechalem wzialem nowy aku 55Ah (a niech ma te 8 wiecej niz w standardzie). sprawdzilem ladowanie i slabo 13.88 raptem. czeka mniee jeszcze wizyta u elektryka i sprawdzenie szczotek, do tego znalezienie kodu do radia i przyuczenie szybek. dzieki chlopaki za pomoc.

 

update:

alternator ok, zawinilo oczko na kablu od alternatora - po wymianie ladowanie na swiatlach skoczylo na 14.06v wiec nie jest zle. jak sie okazalo niepotrzebnie szarpnalem sie na wiekszy aku, 45Ah/450A starczylo by w zupelnosci a i z ladowaniem jego byloby prosciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!