Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Układ dolotowy powietrza


JuheXeK

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry/Dobry wieczór.
Jest to mój pierwszy post na owym forum więc chciałbym z góry przeprosić jeśli temat znajduje się w złej kategorii.
Pacjentka to Renault Megane II 1.4 16v Benzyna + LPG 2004 r.
Zastanawiam się nad zmianą układu dolotowego powietrza, aby pojazd nieco lepiej wkręcał się w obroty i się zbierał. Obecnie posiadam fabryczny filtr, obudowę itp.
Myślę nad wsadzeniem airboxa lub kupieniem filtra K&N.
Dolot filtra stożkowego raczej odpada ze względu, iż moja meganka posiada instalację LPG, a z tego co dałem radę się dowiedzieć – nie współgra to ze sobą zbyt dobrze.
Z góry zaznaczam, iż jestem młodym laikiem, który dopiero się uczy oraz jest to mój pierwszy samochód, dlatego chciałbym się jak najlepiej w tym temacie doinformować, zanim podejmę jakąkolwiek decyzję.
Airboxy, nad którymi myślę to:
(Tańsza oferta) AIRBOX 1

(Droższa oferta) AIRBOX 2

Jeśli chodzi o filtr K&N to znalazłem jedynie taki: K&N, lecz nie jestem pewien czy będzie pasować.
Byłbym wdzięczny za wyrażenie opinii, co będzie bardziej opłacalne oraz doradzenie, jak zamontować Airbox'a o ile okaże się on lepszym rozwiązaniem :)
Oczywiście zdaję sobie sprawę, iż takie coś nie podniesie szczególnie mocy samochodu, lecz nie o to chodzi w tym zabiegu, a tak jak wcześniej mówiłem, celem jest poprawienie wkręcania się w obroty.
Nie mam jeszcze zbyt wiele doświadczenia z przeróbkami w samochodzie więc nie chciałbym niczego zepsuć 😅
Z góry serdecznie dziękuję za wszystkie odpowiedzi oraz pozdrawiam, Jacek :D
P.S. dorzucam zdjęcie spod maski w razie czego 😁

453257498_1058740919022114_5990143695337421371_n.jpg

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 6 :!: - Prezes

Edytowane przez JuheXeK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatem ci podpowiem. A długie lata spędziłem w sporcie i modyfikacjach aut, w tym wolnossących, do sportu. Szkoda wydawania pieniędzy na te wszystkie zabawki. Nic nie osiągniesz a tylko wydasz pieniądze i być może coś jeszcze nawywijasz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.08.2024 o 22:30, carsik napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Rozumiem. Ma Pan wobec tego może jakąś poradę, co mógłbym zrobić zamiast owych modyfikacji?
Byłbym wdzięczny za kolejną odpowiedź 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modyfikacje silników wolnossących są drogie i kompletnie bezsensowne do użytku drogowego. A już szczególnie silników, które nawet z założenia koło sportu nie leżały jak ten Twój. Zostaw sobie pieniądze na użytkowanie tego auta i nie oszczędzaj na serwisie i przyzwoitych częściach. To będzie najlepsze co możesz zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, JuheXeK napisał(a):

Rozumiem. Ma Pan wobec tego może jakąś poradę, co mógłbym zrobić zamiast owych modyfikacji?
Byłbym wdzięczny za kolejną odpowiedź 😁

Tak jak carsik napisał. Wymieniaj olej, filtr powietrza, możesz wymienić płyn hamulcowy jak nie wiesz kiedy był zmieniany, sprawdź tarcze, klocki itp.

Jak chcesz, żeby się lepiej zbierał to wywal niepotrzebne graty z auta. Po wymontowaniu instalacji LPG auto będzie lżejsze :)

 

Tak serio, to w wolnossaku musiałbyś wpakować od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy zł żeby uzyskać przyrosty rzędu kilku-kilkunastu procent. Zmiana dolotu, wydechu, porting głowicy, może lekkie rozwiercenie, inne wałki... Jesteś gotów wsadzić 20 tys. żeby mieć dodatkowe 5-10KM? Te dodatkowe 5-10KM może oznaczać powrót do serii, bo nie wiesz jaką auto ma obecnie moc.

Gdyby to był jeszcze silnik 3,5l 300KM to można powalczyć o dodatkowe koniki, ale w przypadku 1.4 zysk może być w granicach błędu pomiarowego hamowni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!