Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie parę sekund po odpaleniu


kalet12

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zapytam tutaj bo nigdzie nie mogę doczytać. Rozwiązał już ktoś problem przy odpalaniu? Gaśnie po paru sekundach , elektrozawór wymieniony, rozrząd z kołem zfr tez, czujnik położenia wału. Silnik 1.6 16v Megane 2 2005 rok 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, kalet12 napisał(a):

Gaśnie po paru sekundach ,

 -elektrozawór wymieniony, rozrząd z kołem zfr tez, czujnik położenia wału.

1/Kontrola/wymiana - czujnika temperatury płynu ;

      a/ na clipie podglądnąć co pokazuje przy zimnym silniku;

              - czy tą samą temperaturę pokazuje czujnik temperatury wlotu powietrza,

       b/ sprawdzić jego; oporność, czystość złączy, wtyczek,

       c/ od niego zależy ;

              - wielkość dawki paliwa przy rozruchu,

              - oraz optymalizuje kąt wyprzedzenia zapłonu,

       d/ jeżeli winowajcą przy braku odpalenia jest czujnik temperatury silnika to ;

              -  odpięcie tego czujniku powinno sprawić,

              -  że auto zapali jak nówka z salonu,

 2/ Kontrola/ wymiana sondy lambda I ;

     Stare sondy ( żywotność 100 -160 kkm ) – są powodem ;

         - dużego zużycia paliwa i spadku mocy,

         - niewłaściwego kąta wyprzedzenia zapłonu,

         - problemu z odpalaniem na zimno;

               - szarpanie/ falowanie, gaśnięcie silnika,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeśli jeździłem na nowym kole zfr, zrobiłem gdzieś z 5 tys km a elektrozawór był stary i uszkodzony, to może on uszkodzic również to nowe koło 

 

W dniu 21.09.2024 o 22:44, szwagier24a napisał(a):

Trzeba skasować błędy prawidłowym Elmem lub Clipem i będzie chodził. Odepnij wtyczkę od elektrozaworu zmiennych faz - będzie błąd, ale nie zgaśnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zły odczyt temperatury płynu chłodzącego powoduje zakłócenia pracy po odpaleniu - zła dawka paliwa. Podobny problem występował w silniku PSA TU3JP bodajże gdzie zastosowano zbyt krótki czujnik który nie sięgał płynu - mimo prawidłowego odpowietrzenia nie był omywany płynem przez co nie widział prawidłowej temperatury płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 22.09.2024 o 09:42, Andrzej-2010 napisał(a):

1/Kontrola/wymiana - czujnika temperatury płynu ;

      a/ na clipie podglądnąć co pokazuje przy zimnym silniku;

              - czy tą samą temperaturę pokazuje czujnik temperatury wlotu powietrza,

       

A to dobre, na to nie wpadłem

 

4 stopnie różnicy, ma to znaczenie?

Btw. Przy okazji sprawdziłem ciśnienia, lekko autem mi potrząsnęło, jakby chciał zgasnąć, ciśnienie w kolektorze spadło poniżej 300mbar, przy drugim odpaleniu było powyżej 350mbar

Zrzut ekranu 2024-10-05 150505.png

Edytowane przez Rbt86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!