Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regulator napięcia na starym alt. i na nowym to samo- błąd reg.napięcia


Rekomendowane odpowiedzi

Zacznę od tego, że miałem problem z alternatorem i wyskakiwał komunikat problem z ładowaniem i lampka stop. Alternator wymieniony na nowy, te same parametry, akumulator także nówka z tymi samymi parametrami etc. 

Ale nie daje mi spokoju dlaczego na starym po sprawdzeniu błędów miałem błąd DF081 (DTC9263) - jest to błąd "stabilizowany regulator napięcia, nieodpowiedni sygnał. Po wymianie alternatora przez jakiś czas było bezbłędnie po miesiącu tzn. dziś zaglądam czy ma jakieś błędy, pojawił się znowu dlaczego co może być przyczyną?

IMG_20240924_115950.jpg

Edytowane przez allegrorx89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • allegrorx89 zmienił(a) tytuł na Regulator napięcia na starym alt. i na nowym to samo- błąd reg.napięcia
2 godziny temu, allegrorx89 napisał(a):

Alternator wymieniony na nowy, te same parametry,

Prawdopodobnie ;

  - wystarczyłaby wymiana regulatora napięcia,

Alternator nowy - musi mieć oryginalny regulator napięcia;

  - Valeo lub Bosch

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też spotkałem się z opinią że regulatory w zamiennikach niestety nie zawsze dobrze działają i w efekcie ludzie zostawiają mechanikę z nowego a regulator przekładana ze starego - kombinacja alpejska. U siebie tego mnie doświadczyłem ale temat alternatorow przerabiałem tylko w Kia/Hyundai - tam zamienniki BV PSH działały prawidłowo. Intercars sprzedaje też zamienniki Stardaxa (co mogłoby je nieco nobilitować )ale nie mam doświadczeń. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam bladego pojęcia. Pytanie czy poza błędem akumulator jest normalnie ładowany? No i komunikat "stop" ma za zadanie Cię zatrzymać... Rozumiem, gdybyś stracił ładowanie. Jeżeli jednak ładowanie jest ok no to trochę na wyrost. A masz numery tego oryginalnego alternatora ?

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymiana alternatora miało to miejsce czyli lampka stop, błąd ladowania, alternator już nie ładował akumulatora, dlatego wymieniłem na zupełnie nowy alternator i pojawia się tylko błąd regulatora, ładowanie teraz jest ok, tyle że zastanawiam się czy ten błąd później będzie miał jakiś wpływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czuję się tak mocny w tych tematach ale być może jedynym "problemem" aktualnie okaże się brak "inteligentnego" ładowania tzn takiego, z adaptacją napięcia (i prądu) ładowania do aktualnego stanu samochodu. Z tego co wiem to niektórzy tego nie chcą mieć, a chcą mieć napięcie ładowania niezmiennie na poziomie tych 14,4V. Pytanie jakie Ty masz napięcie ładowania, czy właśnie nie jest stale na poziomie 14,4 i czy Ci to przeszkadza? Może to mieć też wpływ na system start/stop bo on się wykłada na byle czym

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, allegrorx89 napisał(a):

Alternator wymieniony na nowy, te same parametry, akumulator także nówka z tymi samymi parametrami etc. 

A/ Masz  Megane III/ phII a więc masz system ESM w którym alternator jest ;

        1/ odłączany podczas gwałtowniejszego przyśpieszania; 

              - co skutkuje spadkami napięcia < 13 V, jako efekt zasilania układów auta tylko z akumulatora,

       2/ podczas hamowania silnikiem - akumulator jest ładowany większym napięciem nawet 15,6 V,

             - dla uzupełnienia strat pojemności wynikłych z pracy na samym akumulatorze,

       3/ przez większość jazdy ;

            - ładowanie jest ok; 13,5 V -15,0 V - wynikające z normalnej jazdy ze stałym obciążeniem.

B/ Przy zmianie akumulatora " tylko na wersje  EFB " - powinno pojawić się pytanie;

      - czy założono nowy akumulator?  -   należy  zaznaczyć, że  Tak,

C/ Czy alternator wymieniony - to alternator oryginał, czy jakiś zamiennik?

      - z opisu wywnioskowałem, że zamiennik, 

2 godziny temu, allegrorx89 napisał(a):

pojawia się tylko błąd regulatora, ładowanie teraz jest ok,

     - dlatego zasugerowałem zakup nowego regulatora napięcia o parametrach jakie miał stary alternator oryginał,

     - regulator napięcia   Nie Oryginał ;

                 - nie przekaże  właściwego obciążenia alternatora do sterownika;

              - mogą wystąpić zakłócenia w płynności obrotów, drgania silnika, wyłączenia S@S,

 

             

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Masz  Megane III/ phII a więc masz system ESM

Czy we Fluence phI też jest ten system? Pytam z ciekawości na przyszłość, jakbym czasem miał jakieś problemy z alternatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!