Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Milion samochodów z LPG


Krzychu

Rekomendowane odpowiedzi

Dacia: Lider Rynku Dwupaliwowych Silników LPG w Europie

dacia sells 1,000,000th lpg vehicle (1).jpg

 

Dacia od lat przoduje w segmencie pojazdów zasilanych LPG, oferując dwupaliwowy silnik ECO-G 100 (benzyna/LPG) we wszystkich swoich modelach – od Sandero, przez Duster, aż po Joggera. Dowodem na sukces tej technologii jest sprzedaż ponad miliona samochodów z LPG od 2010 roku, co czyni Dacię liderem w tej dziedzinie. Na koniec lipca 2024 roku, Dacia miała aż 67% udziału w europejskim rynku LPG, a niemal 40% klientów wybierało modele wyposażone w silnik ECO-G 100.

W Polsce Dacia również bije rekordy popularności, gdzie silniki na LPG dominują w takich modelach jak Sandero, Sandero Stepway i Jogger – w tych modelach aż 80% sprzedanych egzemplarzy napędzanych jest LPG, natomiast nowy Duster osiągnął wynik 55%.

Sprawdzona Technologia ECO-G 100

Od 2020 roku dwupaliwowy silnik Dacii nosi nazwę ECO-G 100. Ten zaawansowany silnik, oferujący maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 2000 obr./min, pozwala na wszechstronne użytkowanie. W porównaniu z klasycznym silnikiem benzynowym, ECO-G 100 zapewnia lepsze osiągi (+10 KM, +10 Nm) oraz redukcję emisji CO2 o około 10%. Ponadto, emisja drobnych cząstek spada o 90%, co przekłada się na niższy ślad węglowy.

Dacia rozwija technologię LPG od 14 lat, opierając się na doświadczeniu Grupy Renault. Silnik ECO-G 100 montowany jest fabrycznie i przystosowany do zasilania gazem LPG, co zapewnia jego solidność i niezawodność. Dodatkowo, montaż zbiornika LPG w miejscu koła zapasowego nie wpływa na pojemność bagażnika ani na konstrukcję samochodu.

Ekonomia i Ekologia

Jedną z największych zalet silnika ECO-G 100 jest jego ekonomiczność. LPG to jedno z najtańszych paliw na rynku, nawet o 40% tańsze niż benzyna. Dzięki temu właściciele aut mogą zaoszczędzić nawet 40 euro na jednym tankowaniu. Pojemność zbiorników LPG i benzyny w samochodach Dacii wynosi około 50 litrów każdy, a kierowcy mogą płynnie przełączać się między paliwami w zależności od potrzeb.

Dacia kontynuuje swoją misję dostarczania przystępnych cenowo, ekonomicznych i ekologicznych rozwiązań, a dwupaliwowe silniki ECO-G 100 są kluczowym elementem tej strategii. Współczesny kierowca może więc cieszyć się zarówno niskimi kosztami eksploatacji, jak i dbałością o środowisko.

 

dacia sells 1,000,000th lpg vehicle (2).jpgdacia sells 1,000,000th lpg vehicle (3).jpg

 

Źródło: Renault

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna liga cenowa powiadasz, bo to już marka Premium prawie jak wszystko :D, 100k za takiego kaszalota.. bagażnik ma fajny dla mnie Jogger oglądałem niedawno, ale nie dam tyle za takiego sztrucla.

 

Edytowane przez tomgrandtour
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż.... W 2009 Hyundaie też były tanie a już nie są. Po coś w końcu te marki są budowane - po to żeby na nich zarabiać. Ale Dustera można kupić poniżej 100 tys jeżeli ma się małe wymagania odnośnie wyposażenia. Za 87 tys masz od ręki Dustera rok modelowy 23 z silnikiem 1,33 130 KM więc bardzo dobrym solidnym silnikiem. Co ciekawe wszystkie auta z LPG wykupione. 

Pewno z nowym modelem będą się drożyć tym bardziej jeśli wszystko sprzedają na pniu. Ale jak widać 102 szt starych Dusterków stoi i ich cena będzie tylko spadać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!