Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Milion samochodów z LPG


Krzychu

Rekomendowane odpowiedzi

Dacia: Lider Rynku Dwupaliwowych Silników LPG w Europie

dacia sells 1,000,000th lpg vehicle (1).jpg

 

Dacia od lat przoduje w segmencie pojazdów zasilanych LPG, oferując dwupaliwowy silnik ECO-G 100 (benzyna/LPG) we wszystkich swoich modelach – od Sandero, przez Duster, aż po Joggera. Dowodem na sukces tej technologii jest sprzedaż ponad miliona samochodów z LPG od 2010 roku, co czyni Dacię liderem w tej dziedzinie. Na koniec lipca 2024 roku, Dacia miała aż 67% udziału w europejskim rynku LPG, a niemal 40% klientów wybierało modele wyposażone w silnik ECO-G 100.

W Polsce Dacia również bije rekordy popularności, gdzie silniki na LPG dominują w takich modelach jak Sandero, Sandero Stepway i Jogger – w tych modelach aż 80% sprzedanych egzemplarzy napędzanych jest LPG, natomiast nowy Duster osiągnął wynik 55%.

Sprawdzona Technologia ECO-G 100

Od 2020 roku dwupaliwowy silnik Dacii nosi nazwę ECO-G 100. Ten zaawansowany silnik, oferujący maksymalny moment obrotowy 170 Nm przy 2000 obr./min, pozwala na wszechstronne użytkowanie. W porównaniu z klasycznym silnikiem benzynowym, ECO-G 100 zapewnia lepsze osiągi (+10 KM, +10 Nm) oraz redukcję emisji CO2 o około 10%. Ponadto, emisja drobnych cząstek spada o 90%, co przekłada się na niższy ślad węglowy.

Dacia rozwija technologię LPG od 14 lat, opierając się na doświadczeniu Grupy Renault. Silnik ECO-G 100 montowany jest fabrycznie i przystosowany do zasilania gazem LPG, co zapewnia jego solidność i niezawodność. Dodatkowo, montaż zbiornika LPG w miejscu koła zapasowego nie wpływa na pojemność bagażnika ani na konstrukcję samochodu.

Ekonomia i Ekologia

Jedną z największych zalet silnika ECO-G 100 jest jego ekonomiczność. LPG to jedno z najtańszych paliw na rynku, nawet o 40% tańsze niż benzyna. Dzięki temu właściciele aut mogą zaoszczędzić nawet 40 euro na jednym tankowaniu. Pojemność zbiorników LPG i benzyny w samochodach Dacii wynosi około 50 litrów każdy, a kierowcy mogą płynnie przełączać się między paliwami w zależności od potrzeb.

Dacia kontynuuje swoją misję dostarczania przystępnych cenowo, ekonomicznych i ekologicznych rozwiązań, a dwupaliwowe silniki ECO-G 100 są kluczowym elementem tej strategii. Współczesny kierowca może więc cieszyć się zarówno niskimi kosztami eksploatacji, jak i dbałością o środowisko.

 

dacia sells 1,000,000th lpg vehicle (2).jpgdacia sells 1,000,000th lpg vehicle (3).jpg

 

Źródło: Renault

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna liga cenowa powiadasz, bo to już marka Premium prawie jak wszystko :D, 100k za takiego kaszalota.. bagażnik ma fajny dla mnie Jogger oglądałem niedawno, ale nie dam tyle za takiego sztrucla.

 

Edytowane przez tomgrandtour
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż.... W 2009 Hyundaie też były tanie a już nie są. Po coś w końcu te marki są budowane - po to żeby na nich zarabiać. Ale Dustera można kupić poniżej 100 tys jeżeli ma się małe wymagania odnośnie wyposażenia. Za 87 tys masz od ręki Dustera rok modelowy 23 z silnikiem 1,33 130 KM więc bardzo dobrym solidnym silnikiem. Co ciekawe wszystkie auta z LPG wykupione. 

Pewno z nowym modelem będą się drożyć tym bardziej jeśli wszystko sprzedają na pniu. Ale jak widać 102 szt starych Dusterków stoi i ich cena będzie tylko spadać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!