Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV czy jeszcze III ?


LastSoul93

Rekomendowane odpowiedzi

Rozglądając się za M3, oglądając różne modele... Zdecydowałem zwiększyć budżet. 

Max 35,000 zł. Teraz kilka pytań... 

Czy w tej cenie mogę się już zapatrywać na Megane 4 Grandtour czy jednak lepiej szukać końcówki produkcji M3? Jak czwórka wypada na tle trójki pod względem komfortu, awaryjnosci? 

Wizualnie moim zdaniem czwórka wygląda świetnie więc tu nie ma porównania. 

 

Interesuje mnie tylko wersja 1.5 dCi 110km. 

(Czy przebieg 280,000 dla tego silnika w M4 to dużo jak na auto produkcji 2016? Dostałem taką ofertę i nie wiem czy rozważać ją czy olać... Właściciel twierdzi, że 90% przebiegu to trasy. Licząc na szybko ok 40k rocznie by się zgadzało...)

 

No chyba że ktoś mnie przekona, że lepiej wziąć inna wersję silnika ?

 

A może warto się zastanowić nad tą bluedci?

 

Tak, czytałem wiele tematów na forum. Ale chyba nie znalazłem (jeszcze) satysfakcjonującego mnie tematu więc postanowiłem zapytać. 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, LastSoul93 napisał(a):

Jak czwórka wypada na tle trójki pod względem komfortu, awaryjnosci? 

Wizualnie moim zdaniem czwórka wygląda świetnie więc tu nie ma porównania. 

Trochę gorzej pod względem awaryjności,

Aby znaleźć auto - trzeba go nieraz szukać do roku czasu,

Czy oglądałeś to auto?

Bardzo istotne jest aby samochód był bezwypadkowy;

   - tylko auto bezwypadkowe daje gwarancję, że przez długi czas nadwozie nie będzie korodowało ,

5 godzin temu, LastSoul93 napisał(a):

Czy przebieg 280,000 dla tego silnika w M4 to dużo jak na auto produkcji 2016?

Przy tym przebiegu zaczynają się problemy z;

  -wtryskami,

 - pompą wtryskową,

 - turbosprężarką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Andrzej-2010 napisał(a):

 - do 35000 zł - to raczej M3,

Fakt. Dlatego zapytałem czy jest sens się rozglądać za M4. Może ktoś ma doświadczenie, wiedzę, widział, że pojawiają się takie ogłoszenia. M4 poprostu wygląda wizualnie dużo lepiej. Aczkolwiek M3 też mi się podoba z zewnątrz. W środku już jest gorzej mając porównanie z wnętrzem M4...  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, LastSoul93 napisał(a):

M4 poprostu wygląda wizualnie dużo lepiej.

Realizuj marzenie;

  - weź pożyczkę,

Ja nabyłem swoje marzenie od dawna;

  - Mazda 3/2,0/benzyna/2018 r/ 55000 km - od lekarza kardiologa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym nie brał M3 tylko M4 - taki mam. 

Zachęcam do 1,33 TCe. Nigdy nie podobał mi się M3. Poza tym rozważ kwestie zbycia auta - z M4 będzie łatwiej.

Poza tym NEGOCJUJ!!!  Ktoś chce sprzedać auto nie bez powodu. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie usterki. Każdy cieszy się z auta dwa razy: kiedy je kupuje i kiedy je sprzedaje. Ja znam obydwie sytuacje.

Ktoś kto wystawia auto chce je sprzedać i sprawić sobie tą "drugą radość". Pomóż mu kupując je od niego 😁.

Trochę taniej niż wystawił. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link nieaktywny. Usunięto.

aniewa

Warte uwagi?

EDYCJA:

Hej, chciałbym trochę odświeżyć temat, nie zakładając juz nowego. Wybor padl na M4 Grandtour. Zastanawiam sie teraz czy warto zainwestowac w silnik 1.5 dCi z AdBlue? Auto bedzie mialo najechane z przedzialu 150-200 tys. km. Czy wersja z adblue moze byc mina ? Przyznam ze norma spalin zacheca by wziac wlasnie z adblue by w razie czego moc dluzej cieszyc sie jazda wszedzie w razie jakich kolejnych ograniczen. Znam kilka przypadkow ze ludzie sobie chwala adblue ale to akurat nie uzytkownicy Meganek, a wiekszosci Peugeoty. . . Czy w razie awarii system adblue wystarczy go wymienic/przeprogramowac czy tutaj robia sie jakies kolosalne koszty napraw? Ile statystycznie tys km moze byc bezpronlemowej jazdy przed jak i po naprawach adblue ? Raczej unikalbym wyprogramowania, obejscia tego systemu.

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

"ludzie sobie chwala adblue  ale to akurat nie uzytkownicy Meganek, a wiekszosci Peugeoty. . . ". Przyznam szczerze, że mnie rozbawiło to zdanie bo cały internet pieje jakie to adblue w Peugeotowskich HDi jest kosztowne. Ogólnie powiem Ci, że jako dawny posiadacz 1.5 blueHDI w peugeocie z 2019 z przebiegiem ponad 200tyś. km to mógłbym powiedzieć, że faktycznie nie miałem z nim problemów ale np. w przypadku peugeota masz zintegrowaną pompę adblue ze zbiornikiem i jak się coś zadzieje to już trzeba się liczyć z kosztami. Układ jest dość skomplikowany i trzeba mieć to na uwadze, że przy przebiegu ok. 200tyś. może wymagać wkładu finansowego i to nie będzie niczym dziwnym i trzeba być świadomym zakupu i być gotowym na poniesienie kosztów w przypadku awarii. Sondy NOx nie są wieczne, koszt w zamienniku ok 700zł x2 wtryskiwacz pewnie ok 500zł. Nie wiem jak żywotność pomp adblue w Renault i ryzyko uszkodzenia dpfa z filtrem SCR(adblue) równieź jest wyższe niż w przypadku zwyklego dci. Także jeżeli decydujesz się na takie M4 z wyższym przebiegiem, to bezpiecznie jest zawsze mieć takie 5tyś. odłożone w skarpecie, co wcale nie oznacz, że jak kupisz z mniejszym to też Cię nic złego nie spotka, ale ryzyko jest teoretycznie mniejsze. Wiele zależy od stanu i od tego jak ktoś takie auto użytkował wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!