Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Terkotanie z układu napędowego - sprzęgło, wysprzęglik, koło dwumasowe, skrzynia?


szafir51

Rekomendowane odpowiedzi

Coś mi ostatnio w Megance zaczęło głośno terkotać z napędu. Najbardziej słychać po ruszeniu, na 1 i 2 biegu. Przy wyższych prędkościach hałas ginie w hałasie pracy silnika, toczenia się kół, wiatru.
Przy jednostajnej jeździe na biegach 1 i 2 z prędkością 10-30 km terkotanie bardzo głośne, po wciśnięciu pedału sprzęgła natychmiast znika.
Na luzie też bardzo delikatnie słychać to samo terkotanie, znów po wciśnięciu sprzęgła cisza.
Na wciśniętym sprzęgle cały czas cisza, zwiększając obroty silnika nie słychać nic niepokojącego.
Kiedy auto się toczy na załączonym biegu i sprzęgło jest wciśnięte - też cisza.

Terkotanie słychać tylko przy obciążeniu, po ujęciu gazu nie słychać.
Auto jeździ normalnie, biegi wchodzą bez problemu, sprzęgło nic się nie ślizga, oprócz hałasu nic niezwykłego z autem się nie dzieje.

Co może być przyczyną?

sprzęgło
wysprzęglik
skrzynia
coś jeszcze mogę sprawdzić?

Edytowane przez szafir51
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgłos to kompletna tragedia. To jest z dołu z okolicy skrzyni/sprzęgła? Jeżeli tak to może dwumas (?). Strach tym jeździć. 

Gwarancji nie masz przy tak niskim przebiegu?

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiesz... Ja tam nie uważam się za czepialskiego ale te odgłosy brzmią słabo. 

W Dacii jak zrobisz przegląd w ASO to przedłużają gwarancję o rok. W Renault też chyba to wchodzi. Jak sprzęgło to raczej gwarancja nie obejmuje ale silnik na pewno tak. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No odgłosy brzmią mega źle. Gwarancję można przedłużyć, ale warunkiem jest zrobienie przeglądu w ASO. Wątpię, żeby chcieli przedłużyć gwarę z takimi hałasami. 

Z silnikiem raczej nic się nie dzieje, bo po wciśnięciu sprzęgła wszelkie hałasy ustają, niezależnie od obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok tego nie zauważyłem tzn że po wciśnięciu sprzęgła ustaje bo drugi filmik robiony był na postoju i hałas byl. To zmniejsza rozmiary"tragedii". Czyli jest to coś ze sprzęgłem lub częścią wejściową skrzyni biegów no bo na neutralu też słuchać. Bardzo dziwne że przy jeździe, po odpuszczeniu gazu (hamowanie silnikiem) ustaje -az mi się wierzyć nie chce

Jak dla mnie coś z dwumasą nic innego mi do głowy nie przychodzi. Bo jak stoisz to dyfer, przeguby itp nie pracują. 

Tak czy inaczej ja bym jechał do ASO bo przy takim przebiegu 3 m-ce po gwarancji nie ma prawa się dziać. A ta gwarancja to 2 czy 4 lata była?

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Pepone napisał(a):

A ta gwarancja to 2 czy 4 lata była?

5 lat, bo auto z 2019 roku. 

 

 

2 godziny temu, Andrzej-2010 napisał(a):

- po mieście i na krótkich dystansach???

Jazda różnie, głównie w miejskich korkach ale też trasy. W tym roku chyba wyszło ~50/50.

 

Ogólnie to sprzęgło dość ciężko działa, ale to zawsze tak było i chyba taka uroda megi, bo w Megane 2 z 1.9dCi też podobnie ciężko chodziło. Jak przesiadam się ze Swifta żony to przez chwilę muszę się przestawić. Pojutrze wizyta w ASO to się okaże co ją boli, ale liczyłem, że może ktoś z Was spotkał się z podobnym przypadkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!