Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Planuje swap na f4r z f4p.

Orientujecie się czy lepiej wziąć 2.0 16v z Laguny czy ze Scienica ? 

Moje auto to Classic z 2002r z silnikiem od Laguny 1.8, było tego jak na lekarstwo dlatego nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi. 

Laguna 2 miała kzfr w 2.0, Scenic 1 2.0 nie miał, mowa o 16v oczywiście. 

Z drugiej strony mam elektroniczną przepustnice czego w Scenicach 1 nie było. W Lagunach 2 występują e.przepustnice ale jest kzfr co nie specjalnie mnie kreci. Pytanie jak z kompem i wiązka stacyjki. 

Szukam całego auta żeby mechanik miał do dyspozycji cała.wiazke i silnik z osprzetem.

Czy że Scenica nie będzie problemu jeśli przełoży kompa i wiązkę z elektroniczną przepustnica, a czy z Laguna, z KZFR.

Pozdrawiam i dziękuję za rady.

Moje auto to Megane 1 Classic 2002r 1.8 16v 116Ps.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, MariuszF7P napisał(a):

W Lagunach 2 występują e.przepustnice ale jest kzfr co nie specjalnie mnie kreci.

Samo przełożenie wiązki elektrycznej ze sterownikiem ;

    - bez dołożenie zestawu ; kzfr +  elektrozawór kzfr,

    - to skąd weźmie się przyrost mocy i momentu obrotowego???

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Andrzeju, bez większych kombinacji zostaję mi szukać silnika od Scenica? Mimo podobnych parametrów silnik od Scenica ma więcej mocy o 5km i 2 Nm mniej od Laguny, odpowiednio 140km i 189 nm oraz 135km i 201 nm.. niby zmienne fazy, nowsze wydanie silnikowe a tak samo.. ocb, ekologia? Waga obu aut podobna.

Megi w prawie serii bo mam wkładkę K&N w ori obudowie ,nowy reduktor lpg do 150ps na hamowni wykazała 127km i 173nm, wymienione uszczelki kolektora i przepustnicy na oryginały. Liczę na jakieś 150km i ok 200nm z ww 2.0 f4r. 

Czyli że Scenica to tylko p&p, nie będzie cudów z elektroniczną przepustnice?

 

Edytowane przez MariuszF7P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, MariuszF7P napisał(a):

silnik od Scenica ma więcej mocy o 5km i 2 Nm mniej od Laguny, odpowiednio 140km i 189 nm oraz 135km i 201 nm..

Wg; moich obliczeń ; różnica  201 - 189 = 12 Nm a nie 2 Nm,

Warto zastanowić się nad silnikiem 2,0/f4rt/ 180 KM + skrzynia biegów;

     -  Żywotność 2.0 tce 180

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Scenicu/Megane1 w końcówkach produkcji były przepustnice elektryczne, problemem będzie natomiast brak sieci multipleksowej (CAN) niezbędnej do poprawnej pracy sterownika silnika z Laguny2

9 godzin temu, Andrzej-2010 napisał(a):

Warto zastanowić się nad silnikiem 2,0/f4rt/ 180 KM + skrzynia biegów;

Ciekawe czym go wysteruje jak to siedzi tylko w Megane3

Edytowane przez milejow
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce robić z blisko 25 letniego auta wyścigówki, używam go jako Daily, często jeżdżę po Polsce I akurat te 150ps jakby wyciągnąć z serca jakiegoś Scenica zupełnie mnie to usatysfakcjonuje. 

Nie będę się bawił (chyba :D ) w przeróbki wiązek, wstawianie IC, turbin itd mam blisko 50 lat ale jest to moja 8 Megane, po prostu już mam nawet plecy wyżłobione pod ten model:) przekonały mnie do tego modelu lekkość prowadzenia, niskie spalanie i przede wszystkim koszty utrzymania w dzisiejszych czasach. Ale nie ukrywam że lubię czasem zaskoczyć nowe auto spod świateł. 

Panowie w skrocie bo lekki oftopic sie robi - kupuje Scenica ph2 z silnikiem F4R z przepustnica na linkę, mechanik wywala mój silnik, wkłada f4r z całym osprzętem, podmienia tylko przepustnice elektroniczną z mojego f7p, przekłada kompa że Scenica, wiązkę stacyjki, odpalam i cieszę się jazda f4r. Czy tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, MariuszF7P napisał(a):

- kupuje Scenica ph2 z silnikiem F4R z przepustnica na linkę,

- mechanik wywala mój silnik, wkłada f4r z całym osprzętem,

- podmienia tylko przepustnice elektroniczną z mojego f7p,

- przekłada kompa że Scenica, wiązkę stacyjki,

- odpalam i cieszę się jazda f4r. Czy tak ?

Komp ze Scenica - nie uruchomi przepustnicy elektronicznej z Megan

Wymiana silnika Scenic 2.0 16v - Problem

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za link i sugestie wszelakie. 

No to w drugą stronę, jakbym miał Scenica ze zwykła przepustnica na linkę i pedal z auta (całe auto kupuje przeciez) to da radę u mnie założyć przepustnice na linkę? Komp będzie że Scenica więc będzie "widzial" linkę. Czy pozostałe czujniki nie zwariują z linką? 

Jak widać na filmie robi 100 w ok 9s bez przeciągania do 7k i strzelania że sprzęgła, silnik elastyczny 80-120 w ok 10s na 5biegu porównywalny do

2.0 D4D Toyoty 115km i 280 nM. Oczywiscie na lpg :DScreenshot_20241207_230937_Chrome.thumb.jpg.b46c818314f54e6f124f897b87265c4d.jpg

 

 

Edytowane przez MariuszF7P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, MariuszF7P napisał(a):

Komp będzie że Scenica więc będzie "widzial" linkę.

Komp z przepustnicą na linkę  - nie widzi linki;

   - dostaje informacje z czujnika położenia wału - odnośnie prędkości obrotowej silnika,

   - nie ma bezpośrednio informacji o położeniu przepustnicy,

Komp z przepustnicą elektroniczną z chwilą  naciśnięcia pedału przyspieszenia;

   - wysyła sygnał elektryczny do kompa, który wykorzystuje te informacje ,

   - do wysłania sygnału sterującego do silnika elektrycznego zamontowanego na korpusie przepustnicy,

   - który odpowiednio reguluje położenie przepustnicy wykorzystując również dane z innych czujników silnika

 

  

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Znalazłem odpowiednie auto czyli Scenic z  2002r elektroniczną przepustnica, ale jest w automacie. Czy komputer silnika "widzi" automat lub różne czujniki od skrzyni automatycznej czy nie ma to wpływu na swap w auto z manualna skrzynia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MariuszF7P napisał(a):

Scenic z  2002r elektroniczną przepustnica, ale jest w automacie

 Scenic II 2.0 i 16V 136KM 100kW 2003-2009

     - skrzynia DP0 - 4 biegowy automat,

     - prosta skrzynia, raczej ,, debilo-odporna ,,

     - wymiana oleju w skrzyni - co 30 tys. przebiegu,

          - przy braku wymian - wychodzą niesprawności elektrozaworów skrzyni

1 godzinę temu, MariuszF7P napisał(a):

Czy komputer silnika "widzi" automat lub różne czujniki od skrzyni automatycznej

  - czy nie ma to wpływu na swap w auto z manualna skrzynia ?

Widzi automat i nim steruje

 

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OGŁOSZENIE

Rozumiem, ale podałeś mi informacje o Sceniku 2 . W ogłoszeniu jest jedynka z końca produkcji Scenic 1 z 2002 jak moja Megi.

Czy w razie przekładki silnika z kompem z automatu będzie jeździć normalnie i "tylko" nie widział skrzyni automatycznej z ewentualnym checkiem na desce ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!