Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciężko pali na zimnym, po uruchomieniu dławi się. 1.5 dci.


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, fukilas napisał(a):

 Megane 3 1.5DCI 110km ciężko pali na zimnym przy temperaturze na minusie jest w stanie kręcić nawet z 20 sekund, a po odpaleniu przez jakiś czas chodzi nie równo.

IMG_1936.jpeg

No trochę zrobiłeś ale być może część niepotrzebnie. Podstawowy parametr jak ciśnienie paliwa w listwie w czasie rozruchu jak i synchronizacja wału i wałka. Sprawdzałeś? Czy świece żarowe grzeją jak powinny?

Edytowane przez carsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, carsik napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Świece grzeją, ciśnienie realne na listwie praktycznie pokrywa się z żądanym.

15 minut temu, carsik napisał(a):

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Synchronizacja chyba musi być ok, skoro na ciepłym pali od strzała, ale co prawda przez chwilę lekko kuśtyka, na którymś cylindrze.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, już tłumaczę. Auto kupione w poprzednim roku. Zimą zaczęły się problemy z odpalaniem. Wymieniłem świece, przekaźnik świec żarowych, termostat z czujnikiem, filtr paliwa i akumulator. Po tych wszystkich wymianach nic się nie zmieniło, auto nadal ciężko pali na zimnym. Sprawdzałem kompresję na zimnym silniku, to na każdym cylindrze wyszło w granicach 21-21.5 :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, to jeszcze raz. Czy sprawdziłeś czy świece grzeją gdy auto nie chce odpalić? Informacja, że je wymieniłeś nic nie wnosi. Czy sprawdziłeś jaką temperaturę silnika widzi ECU. Jakie masz ciśnienie paliwa przy rozruchu zimnego silnika gdy nie chce odpalić. Czy masz wtedy synchronizację wału i wałka? Inaczej można się ganiać do następnej zimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że większość rad na tym forum jest dla fachowców  a nie dla osób które tu zgłaszają problem. 

Szkoda że nie można się tutaj czegoś więcej dowiedzieć (oprócz komentarzy naszego mistrza z Mod Team)

Nawiązując od ostatniego komentarza

1/ Jak  sprawdzić czy świece żarowe grzeją (podłączyć przez przekaźnik to za mało dla mnie)

2/ Gdzie jest w ustawieniach DDT4 temperatura silnika? o jaką temperaturę w ogóle tu chodzi (płynu, powietrza? paliwa? czy inną?)

3/ Wskazówka dotycząca pomiary ciśnienia paliwa, czy chodzi  tu chodzi o wysokie ciśnienie na szynie czy przed pompą? Jeśli pomiar ciśnienia na szynie to jego pomiar komputerem w przypadku kiedy samochód nie pali jest bardzo problematyczny i według mnie nawet mało wiarygodny.  Potrzebny byłby manometry glicerynowy.

4/ Jak może zbadać synchronizację wału i wałka? Nigdzie jeszcze nie spotkałem takich parametrów pomiarów.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jmalos napisał(a):

1/ Jak  sprawdzić czy świece żarowe grzeją (podłączyć przez przekaźnik to za mało dla mnie)

Najpierw zacząć od zdjęcia fajki ze świecy i w to miejsce podłaczyć żarówkę 12 V 21 W. Na zimnym silniku przed odpaleniem powinna jasno świecić przez około 2-3 sekundy. Potem jasność może spadać. Jak żarówka świeci to obwód grzania jest sprawny.

Jeżeli wszystkie świece są wymienione na identyczne to wykręcić jedną z nich i podłączyć bezpośrednio do akumulatora na dwie-trzy sekundy. Powinna być bardzo jasno czerwona.

1 godzinę temu, jmalos napisał(a):

2/ Gdzie jest w ustawieniach DDT4 temperatura silnika? o jaką temperaturę w ogóle tu chodzi (płynu, powietrza? paliwa? czy inną?)

Temperaturę odczytasz w sterowniku silnika, chodzi o temperaturę cieczy chłodzącej

1 godzinę temu, jmalos napisał(a):

3/ Wskazówka dotycząca pomiary ciśnienia paliwa, czy chodzi  tu chodzi o wysokie ciśnienie na szynie czy przed pompą?

Odczytasz w sterowniku silnika, chodzi o ciśnienie na szynie.

Ad 4 Program pyclip, sterownik silnika. Należy znaleźć parametr ET775.

Wtrysk-Sp system parameters-Kontrola silnika-Chłodzenie silnika-ET775 synchronizacja wałka rozrządu/GMP. Powinno pisać wykonany

 

16 godzin temu, fukilas napisał(a):

Sprawdzałem kompresję na zimnym silniku, to na każdym cylindrze wyszło w granicach 21-21.5 :) 

 

Moim zdaniem to ciśnie jest bez rewelacji i układ podgrzewania musi działać w 100 %.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!