Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636


Krauziak

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 

 

Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Krauziak napisał(a):

Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów?

Na to pytanie nie da się odpowiedzieć. Prawidłowe ciśnienie jakiego żąda sterownik w danym momencie możesz odczytać w jakimś live data i porównać go z ciśnieniem w dolocie widzianym przez MAP. Nie ma innej możliwości, to jest zmienna, zależna od wielu czynników. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że podwiesiła się zmienna geometria.Teraz auto wkręca się na obroty bardzo chętnie.Turbo słychać już od 1500rpm na każdym biegu. Ciśnienie zadane =równa się ciśnienie w dolocie = ciśnieniu turbiny. W błędach miałem zapisane sterowanie wtryskiem numer. Wczoraj zalałem dodatek do paliwa, auto z każdym przejazdem wstawało coraz lepiej, zrobiłem około 90kilometrow "po swojemu". 

 

Dziś przez kilka minut silnik postukiwal w dolnej partii obrotow pod obciążeniem, jakby panewka ale po chwili mu przeszło. Podejrzewam że ten wtrysk też mógł się delikatnie zapaskudzic i dodatek pomógł to przegonić. Co myślicie o tych koretkach wtrysków? Przed dodatkiem wtrysk nr 2 wyróżniał się, jego wartość wynosiła 1.33

Screenshot_2024-12-28-09-50-07-448_org.pyclip3.jpg

Screenshot_2024-12-28-09-52-11-146_org.pyclip3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.12.2024 o 10:53, Krauziak napisał(a):

Co myślicie o tych koretkach wtrysków?

Jak na taki przebieg 300 kkm - to korekty są w normie;

   - wtryski są od nowości?

   - co jakiś czas - należy wyskoczyć na autostradę  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak,wtryski są fabryczne. Mam całą historie auta od momentu opuszczenia fabryki. Dodam,że kiedy pisałem pierwszy post turbina ,czy sterownik próbował przeładowywać .Dochodziło nawet do 2.2-2.3 bara zadanego.Mechanikiem nie jestem,ale wydaje mi się że turbo mogło faktycznie stać. 

 

Co do jazdy autostradą to jest fakt. Auto nie opuszczało miasta przez ostatnie dwa miesiące.Zazwyczaj raz w tygodniu była trasa około 150kilometrów i wszystko było ok .Muszę zacząc go podbierać żonie chociaż raz w tygodniu (50km w jedną stronę do pracy) i przeganiać po swojemu. Zakupiliśmy auto z przebiegiem 145tys i w sumie do 280tys to była sama autostrada.Co ciekawe FAP czysciutki,ostatni raz wypalał się jakieś 500km temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kolejny trop. Po odpieciu przepływomierza auto jedzie jak powinno, jest bardzo zwinne. Czy to oznacza uszkodzą przeplywke? Z wpiętym mam zero błędów, ale auto nie jedzie. Odpięty wyrzuca błąd przepływomierza oraz czujnika temp, ale auto jedzie jak wściekłe. 

 

Screenshot_2025-01-02-16-58-30-593_org.pyclip3.jpg

Screenshot_2025-01-02-16-51-12-480_org.pyclip3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic dziwnego, że nie jedzie. Parametr PR 916-wydatek przepływu powietrza przepływomierz pokazuje 21 kg/h a powinno być w granicach 39-42 kg/h. Mała dawka powietrza to i odpowiednio mała dawka paliwa. Na samym powietrzu nie pojedzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbować czyścić czy od razu wymieniać? Na jałowych ma taką wartość,przy 2tys obrotów z wcisniętym sprzęgłem jest juz 80kg/h i to jest w zasadzie moment w którym auto zaczyna jechać jak powinno . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czyszczeniu jest delikatnie lepiej czyli 25-29kg/h,ale auto dalej nie ma siły się rozpędzić pod górkę z niskich obrotów . Bez przepływomierza pokazuje 39kg/h na jałowych. Już załatwiłem przepływkę z innego auta,nowy pierburg 170e,używka 80 .Już raz go zmieniałem z 4 lata temu też na używkę.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 22 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!