Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636


Krauziak

Rekomendowane odpowiedzi

Co do doładowania mam Clio III podkręcone właśnie z mapą silnika ze scenika 110KM i na pełnym bucie też ładuje mi 1,54 bara. Jeśli chodzi o przyśpieszanie to akurat maksymalny moment obrotowy Clio  z tym silnikiem miało przy 2 tyś obrotach (ok. 250Nm) więc te siniki tak się zbierają. Megane III natomiast 1750 obrotów. Gdzieś miałem te dane fabryczne musiałbym poszperać w komputerze. Nawet kiedyś sprawdzałem z ciekawości  i zastanawiałem się czy to jest ok u mnie w aucie i mam zrzut. Miałem też coś z obrotami ale to musiałbym chwilę poszukać. Przyspieszenie 4 bieg i tak jest odkąd wgrany został program. tzn teraz się już tak chętnie nie wkręca ale przebieg jest x2 niż to co było.

Zdjęcie WhatsApp 2024-03-12 o 15.42.15_1a7345de.jpg

Edytowane przez piotr90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie 1.5 bardzo fajnie wkręca się na obroty i chętnie reaguje na gaz Może w scenicu I megane jest inne przełożenie skrzyni bo biegi są bardzo krótkie, szczególnie pierwsze 3 I pełen cios jest już przy 1800-1900. 

 

Na piątym biegu przy 130 mam 3tys obrotów, przy 120 na szóstym około 2200-2300. Ten silnik demonem w scenicu nie jest, ale jedzie bardzo sprawnie. Dlatego nie dawało mi to spokoju że samochód nie ma w ogóle ciosu od dołu. Szperałem tak długo aż naprawiłem :D. Silnik odzywał się dopiero przy 2tys, ale i tak nie jechał jak powinien. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To u mnie ta sama skrzynia 5 bieg 130 km/h idealnie 3 tysiące obr/min, 6 130 km/h - 2,5 tysiąca obr/min czyli przy 120 mam pewnie te 2,2 tyś obr/min. Od 2 tysięcy całkiem fajnie kopie jedynie już się nie kreci tak chętnie do 4,5 tyś. od 3,5 tyś robi się ospały. Przepuszczam, że dolot trzeba by było porządni wyczyścić. Jutro poszperam w kompie znajdę wykresy z tych silników kiedy maksymalny moment osiągają. Przy 2 tysiącach trochę późno jak na diesla z drugiej strony może oszczędzane są na pewno panewki nie ma takich naprężeń przy niskich obrotach kiedy też ciśnienie oleju jest mniejsze. Też kiedyś nawet mechanik mi mówił, że późno się budzi ale dopiero jak poszperałem na dane fabryczne to dałem sobie spokój bo myślałem, że turbo coś już nie ładuje itd. itd. Ciekawe dla mnie jest to, że jednak mam wgraną prawdopodobnie oryginalną mapę właśnie ze scenica na 110KM bo parametry się zgadzają. 😀

Edytowane przez piotr90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według specyfikacji 636 ma 260nm przy 1750rpm . Jednak patrząc na wykresy maksymalny moment jest przy okolicy 2200.Najoptymalniej jedzie miedzy własnie 1800 a 2500 obrotów . Ja generalnie poniżej 2tyś nie schodze,jakoś tak przyzwyczajony jestem . Wcześniej miałem 1.9tdi na pompie w octavii zrobione na 115 i później passata 130@160koni . Żadne z nich nigdy nie pusciło bąka bo zawsze dobrze przeganiałem i nie muliłem od dołu. Scenic też ma czysty wydech,fap wypalony do 3g sadzy,a ma już 300tys nalotu. Jak trzeba się zebrać to redukcja i ogień :D . Zdarza się i do 4k kręcic pierwsze 4 biegi po ruszeniu z bramek na autostradzie.Od miesiąca mamy również lagune 3 2.0dci 150 i to jest już inna jazda.Lot w kosmos w porównaniu do scenica,aczkolwiek w miescie laguna jest męczaca,za długie biegi. Scenic zawsze wpada w te okolice 2tys 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam podobne przyzwyczajenia poniżej 2 tyś nie schodzę. Laguna to już inna pojemność i inny kop :D. Znalazłem specyfikacje z Megane 3 i w mocniejszej wersji wychodzi maksymalny niut przy 2000 obrotów. W Clio 3 co ciekawe te słabsze wersje maja maks przy 2250 a mocniejsze przy 2000 obrotów także kwestia mapy. Myślę, że ten silnik tak ma, że nie idzie maksem od 1500. Druga sprawa tez mam wrażenie, że u mnie najlepiej ciągnie lekko ponad 2 tyś ale pewnie turbo już nie jest pierwszej świeżości.

IMG-20241129-WA0002.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!