Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpie, dławi się na niskich obrotach.


aliseravima

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z moim samochodem dacia duster I, ale silnik to  renault 1.6 k4m.
1. Szarpie, dławi się na 1 i 2[najbardziej na zimnym silniku, ale na rozgrzanym też, tylko mniej odczuwalne], np. dojeżdżam do skrzyżowania, redukuje bieg na 2 i kangurek po wciśnięciu gazu[tak jakby za mała prędkość była], czasami też na 1 jakby brak mocy 😕.
2. Muszę bardzo gładko się rozpędzać na 1 i 2, albo, np. jadę na 2 bez wciśniętego sprzęgła i bez wciśniętego gazu, dodaje trochę więcej gazu i zamiast przyspieszyć gładko to szarpie. 3. Mam duże, strome wzniesienie, aby wyjechać z podziemnego garażu, wjeżdżam na 1 [nie zażynam, dostosowuje do pracy silnika], na tym samym poziomie trzymam pedał gazu i nagle jakby dostawał więcej mocy i jedzie szybciej. 
4. Jak jadę większymi prędkościami nie odczuwam szarpnięć.
5. Nowy zakup, od razu pojechałem wymienić rozrząd, przy okazji wyszły że leją wtryski to też wymieniłem. Najgorsze, że nie wiem jak jeździł za bardzo przed wymianą rozrządu i wtrysków, ale na pewno lepiej odpalał, bo trwało to dosłownie 0.5 sekundy, od dotknięcia a teraz tak powiedzmy normalnie[1-2,3 sekundy]. 
6. Proszę o interpretację wyników z pyclipa, czy jest coś niepokojącego, jestem umówiony u mechanika[co zajmuję się tylko renault] ale dopiero za tydzień. 
7. Pomiary zostały wykonane na rozgrzanym silniku na biegu jałowym, wszystko powyłączane klima itp.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9 dodatkowe informacje.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aliseravima napisał(a):

Szarpie, dławi się na 1 i 2[najbardziej na zimnym silniku, ale na rozgrzanym też, tylko mniej odczuwalne],

- np. dojeżdżam do skrzyżowania, redukuje bieg na 2 i kangurek po wciśnięciu gazu [tak jakby za mała prędkość była],            - czasami też na 1  jakby brak mocy 😕.

A/ Dane są poprawne,

B/ Bardzo duża ilość spalań stukowych;

     - czy jest instalacja LPG???

C/ Zalecam;

    a/ wymiana świec zapłonowych, filtra powietrza oraz filtra paliwa - jeżeli jest?

    b/ świece i cewki - muszą być suche i czyste;

          - odstęp elektrod -   0,7 mm

    c/ przeczyścić ;

.........1/ przepustnicę,

.........2/ krokowiec -jeżeli jest,

.........3/ czoła czujników; wału i wałka rozrządu

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010
AD. B- Nie ma instalacji LPG,
Pr312-  Ciśnienie w kolektorze przeważnie 0.36-0.37 mbar tak powinno być w tym silniku?
Filtr paliwa w pompie paliwa jakiś jest podobno, ale tego nie będę ruszał na razie
Ok, na razie tak jak piszesz, skupię się na świecach i cewkach, filtr powietrza, bo z tego co wiem cewki mam wsadzone jakieś no-name, a później na innych to co napisałeś.


 

@Andrzej-2010
Nie wiem, czy to zgodne z regulaminem na tym forum, jak wkleję link do filmu jak mi czasami odpala [ zdarza się to raz na 20-30 odpaleń, z tego co zauważyłem to najczęściej jadę gdzieś, później postoi godzinę i odpalam i taki czasami jest rozruch]
https://streamable.com/ea7nij

Edytowane przez aliseravima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, aliseravima napisał(a):

Pr312-  Ciśnienie w kolektorze przeważnie 0.36-0.37 mbar tak powinno być w tym silniku?

1/ Ciśnienie powinno być ; 0,28 -0,36 mbar ,

       -  zalecane - to  bliżej  dolnej  granicy,

2/ Chodzi mnie o filtr paliwa zewnętrzny???

3/ Termostat płynu - powinien trzymać temperaturę w czasie jazdy ok;90 C,

4/ Rano przed startem silnika ;

       - sprawdzić wskazania czujnika temperatury cieczy oraz powietrza wlotowego,

5/ Po zabiegach pokaż tylko ;

  - temperaturę płynu,

  - obroty silnika,

  - napięcia sond,

  - podciśnienie w dolocie,

  - wyprzedzenie zapłonu,

  - położenie przepustnicy,

  - dawkę wtrysku

   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, aliseravima napisał(a):

możliwe jest przy takim parametrach ciśnienia w kolektorze przestawiony rozrząd o ząb?

Jest to możliwe;

  - dlatego należy wcześniej wyeliminować inne usterki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010 Właśnie tego się obawiam, że to przestawiony rozrząd, mechanik zarzeka się, że użył blokad, ale z tego co się dowiedziałem w tych silnikach jest jakiś otwór i trzeba tłok do góry wziąć i dopiero śrubę wkręcić przy bagnecie, a może on "oparł" obok[nie wiem czy głupot nie piszę.  Jeździłem przed wymianą rozrządu, ale tak jak mówię inaczej odpalał i "nie kangurował" tak na 2 biegu, było tylko lekkie falowanie obrotów[wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach, od lejących wtrysków]

Edytowane przez aliseravima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ W autach bez instalacji lpg ;

     - problem z dużą ilością spalań stukowych - nie występuje,

2/Oprócz ustawień rozrządu wg; blokad;

      - Po założeniu nowego rozrządu, idealne ustawienie wałków i wału wymaga;

           - szeregu podejść i licznych obrotów wałem, żeby mieć pewność, że wszystko się dobrze ułożyło

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010Sorry, że Cię tak dopytuję, długo trwa takie sprawdzenie? ile mogą za taką usługę "sprawdzenia" wziąć, bo z tego co widziałem to trochę śrubek trzeba zdjąć żeby sprawdzić ten rozrząd tak mechanicznie, a nie wiem czy jak pójdę do tego mechanika za tydzień to nie powiedzieć mu żeby to sprawdził. Druga sprawa czy da się jakoś to komputerem sprawdzić,  oscyloskopem [jeśli dobrze piszę]?

"
 problem z dużą ilością spalań stukowych - nie występuje" - martwi mnie to co piszesz, ciekawe jaka przyczyna.

Edytowane przez aliseravima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za zainteresowanie, będę aktualizował temat.

@Andrzej-2010 Jeszcze raz, teraz przeglądam jeszcze w plikach .csv i takie rzeczy mi pokazuje na jednym z plików. Synchronizacja wału korbowego - "NIE ok" - dziwne to, bo nie ma żadnych błędów, a w parametrach silnika takie coś.

image.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!