Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kręci, nie pali a jak zapali to zdycha


Rekomendowane odpowiedzi

Serdecznie dziękuję za instrukcje, jednak kurcze :) nie rozumiem co mam tym sprawdzić? Czy jest prąd na tych krajńcowych pinach?

jeśli znajdę gdzie jest wpięty żółty to, co dalej postąpić?

z tego co patrzyłem to wszystkie kabelki z tej skrzynki wpadają we wiązkę jedną, do głównej.

Edytowane przez kazikus19971
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę trudno to laikowi w tych sprawach wytłumaczyć, ale by przekaźnik zadziałał to z jednej strony należy go zasilić 12 V ze stacyjki a z drugiej podać masę. Masę podaje komputer. Piszę o tych dwóch końcówkach przekaźnika zaznaczonych strzałkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. To rozumiem jak najbardziej.

i teraz tak:

sytuacja 1:

jest tam prąd kiedy świeci się na desce kontrolka STOP stałe przy przekręconym zapłonie na drugą pozycję

auto pali

sytuacja 2:

kontrolka STOP na desce nie świeci na drugiej pozycji klucza w stacyjce (zapłon)

auto kręci ale nie pali

Brak prądu

sytuacja 3:

kontrolna miga jak na filmie

przekaźniki stukają jak na filmie

auto zgasło.
Problem właśnie polega na tym dlaczego o n nagle w losowych momentach traci prąd (?) auto gaśnie. Jakby nie było styku(?)

hm. A jakby podać dodatkową masę z ramy np i przeprowadzić dodatkowy plus ze stacyjki do tej kostki?

Zrobić takiego bypassa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masę ma podać komputer silnika i tego bym nie zmieniał, plus możesz podać doraźnie z akumulatora pamiętając by ją odłączać po zgaszeniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy takie kostki tam są:

https://ibb.co/mTVsrxB
https://ibb.co/r6ML4dn

 

Czyli jak zaczną stukać i będzie „awaria” podać plus z akumulatora na jeden ze skrajnych pinów przekaźnika, które zaznaczyłeś, tak?

i powinno to rozwiązać problem?

co w sytuacji jeśli awarii nie będzie a prąd będzie również leciał dodatkowym przewodem?

ps. Auto jest z instalacją gazową.

Edytowane przez kazikus19971
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym tak zrobił, pamiętając by plus podać na żółty przewód a nie na ten drugi bo spalisz komputer. Gdyby awarii nie było to zasilanie drugim przewodem nic złego nie zrobi poza tym, że nie wyłączysz zapłonu. Tak wynika ze schematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne, dziękuję.

sprawdzę jeszcze jutro na którym dokładnie pinie tego przekaźnika jest żółty kabel.

jeśli się nie mylę to na tych dwóch krańcowych które zaznaczyłeś są dwa grubsze czerwone - możliwe że żółty to któryś inny a nie te które zaznaczyłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twój problem to jakiś przerywający element. Aniewa podał sposób na obejście ale wadliwy element musisz znaleźć sam. Taka jest durna natura takich usterek że raz nie ruszysz a raz przejedziesz 100 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pepone - wiem, zrozumiałem że to obejście problemu, ale wadliwy element pozostaje do zlokalizowania - jak najbardziej.

Witajcie.
Znalazłem faktycznie na prawej skrajnej nóżce jest zółty kabel.
Podepnę podniego plus z akumulatora i zrobię sobie przelącznik do kabiny, choć obecnie problem nie wystepuje.

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz - co jeśli to nie plus traci prąd, a przerywa masa z komputera? Czy to w ogóle ma racje bytu?
Jeśli tak to jak zabezpieczyć tę sytuację?

Edytowane przez kazikus19971
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Znów padł. Po podpięciu plus po żółty kabelek zapalił sie poprawnie zapłon ale nadal kontrolna STOP ani pompa nie działała.

tym samym nie odpalił ponownie.

Czy mógłbym poprosić jeszcze o ździebko wsparcia? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa ma dodatkowe zabezpieczenie w postaci włącznika uderzeniowego znajdującego się pod gumowym kapturkiem obok skrzynki bezpieczników.

Po podaniu zasilania na żółty przewód przekaźnik pompy i wtrysku powinny działać, chyba że sterownik silnika nie podaje im masy z jakiegoś powodu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masy bym nie podawał, z jakiegoś powodu komputer wyświetla Stop.

Sprawdź dokładnie bezpiecznik zaznaczony, zasila on przekaźnik wtrysku i silnik pompy paliwa. Dodatkowo do sprawdzenia bezpiecznik numer 6 i7 od układu wtrysku. Jeżeli silnik nie podejmie pracy to pompa jest odłączana przez sterownik silnika, odłącza masę od przekaźnika pompy. Prawdę mówiąc kończą mi się pomysły.

 

Zrzutekranu2025-01-05165711.thumb.jpg.78ff8132b4262825af6eecce07a94430.jpg

 

Może podłączyć komputer diagnostyczny, może wskazać błąd silnika i po tym będzie wiadomo co traci zasilanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka STOP powinna się świecić na zapłonie - wtedy jest wszystko ok. Ona gaśnie po chwili no a teraz.. nie świeci się nic, właśnie jakby nie było tam prądu albo masy..

Swego czasu na diagnostyce pokazywało sondę… wymieniłem i nie rozwiazalo problemu.

 

sprawdze bezpieczniki i dam znać.

jesli to nie pomoże to olmet a szkoda… kupa kasy włożona i dobre auto, tylko ten problem… 😓

Bezpiecznika 6 nie ma

https://ibb.co/CKQ0Y6v

Edytowane przez kazikus19971
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • Zwycięzca
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!