Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl


krzychujoza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Zamierzam wymienić olej w manualnej skrzyni biegów. Pytanie jaki zalać? Napewno elfa ale jest dużo rodzajów. Tranself nfx 75w ,nfp,nfj ,trp,trz,trx...Ktoś wie jaki to kod skrzyni? Renault Megane 3 Grandtour 2012r. 

Strona z dekoderem od UA nie działa. Mógłby ktoś zdekodować ten vin?

> > VF1KZ1R0748098874

> > 74kw 101km.  1.6 16v

> > 1598cm

> > 2013r

> > Silnik K4M 848  

Edytowane przez krzychujoza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalnie zalany był Elf NFJ 75w80. Olej już wycofany i niedostępny. Zastępuje go Elf NFX, ale ma inną lepkość. Możesz też zalać Ravenol MTF-2, Motula, Millersa, Valvoline. Ja mam zalany w skrzyni w Scénicu olej Yacco i jest ok.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew. Kojarzysz jaki jest tu kod skrzyni?  Było więcej rodzajów tych 5 biegów w tym 101 koni?Boję się wlać inny niż dedykowany do tej skrzyni. Słyszałem ,że mogą pojawić się problemy z płynnością działania 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że masz skrzynię JH3. Dla pewności musiałbyś zdekodować Vin. Co nie zmienia faktu, że we wszystkich skrzyniach Renault, 5 i 6 biegowych pływał olej 75W80 GL-4/4+, NFJ lub NFP. Obecnie zastąpiony przez NFX 75W GL-4. 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie Pablito1980 za konkretne info. Kombinują z tym olejem elfa (ekologia) tylko kosztem czego i czyjej kieszeni. Dzwonię jutro do serwisu, niech rozkoduja ten vin, chociaż nie wiem czy jest sens ,jak mówisz ,że zrobili jeden olej do wszystkich skrzyń. Co byś zalał zamiast tego nfx? Ravenola mtf -2? Znalazłem,gość 18 lat sprzedaje oleje z Niemieckiego rynku 61.80 za litr. Co o tym myślisz?

Screenshot_2025-02-04-21-35-50-532_pl.allegro.jpg

Screenshot_2025-02-04-21-35-42-997_pl.allegro.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Pepone napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - Prezes

Dużo wniosłeś tym postem.

Nie od dziś wiadomo ,że na rynek wschodni są gorszej jakości towary niż w Niemczech. Zacznij od nutelli dla Niemców i porównaj skład tej w Polsce? Później chemia do prania a skończ na olejach. Obudzisz się i zobaczysz kto tu kogo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, dla mnie te rozważania przy oleju do skrzyni że Ravenol lepszy od Elfa są niewiele warte. Olej w skrzyni manualnej jest przeważnie lifetime, nie wiem co mówi Twoja instrukcja. Ludzie bez potrzeby go wymieniają bo jest taka nowa moda i niekoniecznie im to pomaga delikatnie mówiąc. Sam zresztą masz obawy.

Odnośnie polskie-niemieckie na YT kanał  R2D jest test porównawczy identycznego oleju lepsiejszego i polskiego - poszukaj sobie, nie zdradzam wyników.

Poza tym, to trochę zabawne, że uważasz jakoby Niemcy nas robili w oczko a Ty kupujesz niemieckie z Niemiec. Jak z nich takie chuchułki to nie dawaj im zarobić. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pepone,

 

No to (pełnokrwisty Deutschland) niestety chyba wciąż jest prawdą w wielu gałęziach. Co do proszków to trzeba gospodyń domowych zapytać, co do olei, to nie wiem. Pamiętam lata temu premiera Millera, jak się z tych proszków wyśmiewał, że to jakiś kolejny narodowy kompleks. Później przyjrzała się temu Komisja Europejska i faktycznie tak było. Tych praktyk zakazała, ale mentalność w załogach koncernów mogła przetrwać niestety...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zablokował(a) ten temat
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!