Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przepustnica nie reaguje na gaz-Otwarta. 004517 /226322


DawidEcoNEST

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, 

 

Nie znalazłem identycznego problemu na forum więc może ktoś coś doradzi. 

 

Silnik 1,5DCI 80km. 

Samochód całkowicie utracił moc. Jezdzi nic nie klekocze. Nic nie szarpie ale mocy nie ma. 

Cały czas kontrolka ryzyko awarii silnika... 

Po usunięciu błędów i spokojnej jezdzi wyświetla się i gaśnie komunikat - Skontroluj układ wtryskowy paliwa

Dwa błędy

* 226322 Obwód ciśnienia doładowania. 

* 004517  Obwód sterowania zaworem elektromagnetycznym turbodoładowania. 

 

Po sprawdzeniu komputerem mamy informację iż przepustnica jest na 96% i to stale. Nie reaguje na gaz. 

Przy gaszeniu silnika widzę iż przepustnica pracuję czyli zamyka się i otwiera. 

 

Turbina niedawno była regenerowana więc wątpię aby była problemem. 

Zastanawia mnie co z tą przepustnicą EGR. Jeżeli byłby walnięty silnik krokowy to chyba w ogóle by jej nie zamykało? 

 

Sprawdzałem przewody wstępnie nic nie znalazłem ale jutro będe rozkręcał osłony sprawdzał pod cybantami itp. 

 

jakieś pomysły ?:) 

 

Pozdrawiam 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, DawidEcoNEST napisał(a):

Po sprawdzeniu komputerem mamy informację iż przepustnica jest na 96% i to stale

No i co od niej chcesz. To diesel, przepustnica nie jest mu do życia potrzebna.

 

9 minut temu, DawidEcoNEST napisał(a):

* 226322 Obwód ciśnienia doładowania. 

* 004517  Obwód sterowania zaworem elektromagnetycznym turbodoładowania. 

 

Na tym się skup.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, DawidEcoNEST napisał(a):

Po sprawdzeniu komputerem mamy informację iż przepustnica jest na 96% i to stale. Nie reaguje na gaz.

To jest diesel i przepustnica nie może reagować na dodanie gazu, służy do gaszenia silnika. W czasie pracy ma być ciągle otwarta w zakresie 90-98 %.

 

Godzinę temu, DawidEcoNEST napisał(a):

Przy gaszeniu silnika widzę iż przepustnica pracuję czyli zamyka się i otwiera. 

Prawidłowo, robi test położeń skrajnych.

  • Like 1
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. 

Głupio na drugim reno-benzynka :D Porównałem przepustnicę i myślałem że tu jest problem. 

Aniewa zapoznałem się z regulaminem :)

 

Mam jeszcze jedno pytanko. Wujek google kieruje mnie do dwóch czujników. 

Za cholere nie wiem który dokładnie wymienić :D 

Nie znalazłem żadnych sparciałych przewodów. 
Wrzucam fotkę. Byłbym rad za informacje który czujnik odpowiada za sterowanie zaworem elektromagnetycznym turbodoładowania. 

Pozdrawiam 

Zrzut ekranu 2025-02-21 143834.png

Zdjęcie WhatsApp 2025-02-21 o 14.37.38_0792fd3f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze zdjęcie.

Dodatkowo przed wymianą sprawdzić, czy połączenia wężykami są szczelne i czy pompa podaje podciśnienie.

Na chwilę możesz spiąć wężyki pomijając elektrozawór i sprawdzić, czy gruszka wyzwala turbo.

W normalnej pracy elektrozawór na wolnych obrotach cicho brzęczy.

Z błędu wynika, że może brakować sterowania do pracy elektrozaworu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry, 

Pierwsze zdjęcie czyli ten biały :D No ja oczywiście obstawiałem ten drugi czarny i to własnie ten jest zamówiony^^ 

Ale dzięki. 

Hmmm czyli sugerujesz abym odpiął ten biały czujnik czy jak tak się zwie. Spiał dwa wężyki ze sobą i używał gruszki która pompuje paliwo. 

Wtedy turbina winna dać więcej powietrza. 

Sprawdzę to z rana i zamówię ten biały czujnik czy coś. 

 

Wielkie dzięki :)

 

PS: jak tak sobie przypomnę to faktycznie mi się wydawało (Nie wiem skąd iż ten biały to termostat:D) I on wydawał takie dziweki przy otwartej masce na biegu jałowym a teraz siedzi cicho. Sprawdze te węzyki bez niego:) 

Dzięki !

Edytowane przez DawidEcoNEST
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, DawidEcoNEST napisał(a):

używał gruszki która pompuje paliwo. 

Nie - sprawdził reakcję gruszki turbiny poruszającej sztangą.

Błąd wskazuje na przerwany obwód zaworu, który przestał brzęczeć.

Sprawdzić elektrycznie przed zakupem.

Może przestał przewodzić jeden z dwóch przewodów ( występują drgania i niekorzystne warunki pod maską ).

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jabrze, nie będę udawał iż wiedziałem o co chodzi:) 

Poczytałem już rozumiem o jakiej gruszce mówisz.

Widziałem ja pod maską! więc połowa sukcesy. Rano to sprawdze.

Sprawdzić elektrycznie przed zakupem czyli sprawdzić czy wtyczka idąca do zaworu działa prawidłowo. 

No to jestem w stanie sprawdzić tylko ciekawe jakie tam mają być napięcia ale sprawdzę. 

Zapewne jakieś wartości google mi pokażę. 

Dobra rano działam dam znać jak poszło.

Dzięk :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam jest stały plus względem masy i impulsy prostokątne ze zmiennym wypełnieniem zależnym od pedału gazu lub obciążenia silnika od strony minusa. Multimetr musi pokazywać niska wartość na biegu jałowym. Nie może być zero. Mierząc między pinami.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podciśnienie w ogóle masz? Hamulce mają wspomaganie? Sprawdź wężyk do gruszki. Na forum Hyundaia bodajże gość miał po prostu dziurę w gruszce. Też turbinę miał regenerowaną i co z tego. Zeby było śmieszniej pierwsza kupiona też była nieszczelna, druga była ok.

Nie kupuj niepotrzebnie zaworu.

Edytowane przez Pepone
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podciśnienie? Nie mam pojęcia o jakie podciśnienie chodzi :)

Hamulce działają normalnie- Płynu nie ubywa. 

Wspomaganie również jest ok. Ok czyli wężyk do gruszki i sama gruszka. sprawdzę to dzisiaj dam znać. 

 

Generalnie samochód odpala i jezdzi normalnie tylko mocy nie ma. Żadnych drgań nic się nie dzieje. 

Na razie żadnego czujnika nie wymieniłem. 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem przepływomierz i stwierdzam co następuje:

Silnik jak drżał tak drży. 

Słychać ewidentnie że idzie mniej powietrza. 

Słychać tak jakbym część funkcji odłączył. 

Nie wiem czy dla testów mam się tak przejechać. Są pewne obawy z mojej strony. 

 

Jednym z objawów których nie opisałem to auto miało tendencje do nagłego gaśnięcia przy hamowaniu do zera. Bez żadnego ostrzeżenia. 

 

IMG_20250224_141928850.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!