Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

W Megane iii występuje wzrost temperatury i to nieregularne. Ostatnio zauważyłem,że jeśli płyn się przegrzewa to chłodnica jest zimna. Jak wyłączyłem silnik to nagle się zagrzała. Termostat wydaje się ok a coś jakby blokuje chłodnice. Ostatnio uzupełniałem płyn i wyspałem uszczelniacz 18 g. Objawy raz są a raz nie. Ma ktoś pomysł co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypoczęty uszczelniacz lepiej działa 🙃, ale układ chłodzenia nawet wypoczęty nie chce działać, przy wsypaniu uszczelniacza dodałem ok 1.5 l płynu, odpowietrzac powinno się do momentu łączenia wentylatora?

Edytowane przez robko30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo uciekał gdzieś mi płyn delikatnie tylko podczas włączonego ogrzewania być może  z nagrzewnicy, używałem tego już w innym samochodzie i efekty były bardzo dobre

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to być może coś pozatykałeś w układzie chłodzenia.

 

11 godzin temu, robko30 napisał(a):

Termostat wydaje się ok a coś jakby blokuje chłodnice

Co znaczy to zdanie? Rozwiń swoją myśl bo nie mam zamiaru się domyślać. Jak to stwierdziłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, carsik napisał(a):

No to być może coś pozatykałeś w układzie chłodzenia.

 

Co znaczy to zdanie? Rozwiń swoją myśl bo nie mam zamiaru się domyślać. Jak to stwierdziłeś?

Termostat puszcza ciecz na duży obieg zatem się otwiera bo górny wąż jest bardzo gorący, a chlodnica tak jak pisałem była zimna dopiero po wyłączeniu silnika się zagrzała 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, robko30 napisał(a):

górny wąż jest bardzo gorący

A drugi wąż?

Aha, uściślijmy, bo ja nie do końca pamiętam jak tam lecą węże, górny to znaczy piszesz o tym pomiędzy termostatem a chłodnicą?

Edytowane przez carsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak od termostatu do chłodnicy, dolny wąż był zimy skoro chodnica zimna później się zagrzał,  doradźcie jak najlepiej odpowietrzać bo różne szkoły widzę, chcę zacząć od dokładnego odpowietrzenia bo może to źle przeprowadziłem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu ciężko jest o jakieś różne szkoły. Otwierasz zbiorniczek wyrównawczy, o ile pamiętam są dwa odpowietrzniki w tym silniku, jeden na termostacie drugi na wężu do nagrzewnicy, otwierasz, ma się wydobywać płyn bez powietrza, koniec. Zakręcasz zbiorniczek, uruchamiasz auto, grzejesz auto, najlepiej podczas jazdy, uzupełniasz na zimny silniku poziom płynu w zbiorniczku, koniec. Ma działać. Jeśli nie masz gorącej chłodnicy i gorącego węża na dole to albo jest niedostatecznie dogrzany silnik albo nie otworzył się termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik jest odgrzany bo wentylator działa na 2 biegu, termostat otwarty bo Górny wąż gorący, wygląda to na niedrożność chłodnicy chociaż tak jak pisałem raz działa raz nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!