Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

DF067, DF038 i dziwne wskazanie paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Miewam w ostatnim czasie problem z Check Injection współgrający z ASR/ESP Fault. Niemniej Komputer zasygnalizował błędy DF067, DF038. 

 

Jazda na benzynie i gazie jest na "6", bez problemów z wypadającymi zapłonami itd. Silnik chodzi wzorcowo. 

 

Ale jadę sobie - utrzymuje stałą prędkość. A tu zapala się "Check injection". Ograniczenie do ok 3k/rpm. Wcześniej problem występował tylko przy ruszaniu na skrzyżowaniu. Zgaszę silnik i znów jakiś czas pojeźdźę. 

 

Ale zauważyłem dziś - bo z tym problemem walczę od jakiegoś czasu.  A więc wymiana przepustnicy nie przyniosła rezultatu pozytywnego. Wskaźnik paliwa spadł w kierunku rezerwy. Problem znika po ponownym rozruchu.

 

DF067 Obwód sterowania przepustnicą dolotową powietrza

DF038 - Sterownik

 

Uprzedzając pytania - akumulator SOH 79% SOC 100% - ładowanie 13,6-13,8V  ( gdy wystąpi błąd zdaje się mi że spada do 12,9-13,1V)

Masy z aku do skrzyni i prowadnicy są wymienione na nowe. 

Biegun dodatni do UPC w świetnej kondycji. 

 

Pacjent Megane 2 - wersja z XENON (Lux)

 

Proszę o pomoc.

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - aniewa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd wtrysku i przejście w stan awaryjny. Następstwem jest ograniczenie obciążenia alternatora. Przy każdym wyłączeniu zapłonu następuje wykasowanie błędu. Wszystko się zgadza. Dalej pyclip i sprawdzenie który obwód  w sterowaniu przepustnicy przerywa. Podejrzana jest wiązka. Sam sterownik jako ostatni element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.09.2025 o 21:51, jabrze napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Widzę, że jesteś osobą mocno zorientowaną w schemacie tego błędu, czego oczekiwać od pyclip? Niemniej Pyclip napisze który obwód - wybacz , że zadaje pytanie w której części pyclipa to szukać? 

 

Jestem w stanie precyzyjnie zrobić zadanie i z racji zawodu od 20 lat naprawić. Z pyclipa wyczytać z błędu zapisanego czy danych dynamicznych (których) - problem występuje sporadycznie 

 

W dniu 13.09.2025 o 21:51, jabrze napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

 

Screenshot_20250915-152718.png

Screenshot_20250915-152825.png

Screenshot_20250915-152852.png

Screenshot_20250915-152944.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pyclipe obserwować położenie przepustnicy w SP system parameters na postoju, przy ruszaniu pedałem   gazu i wiązką przepustnicy ( w dwie osoby ) Miałem Twój silnik w Lagunie. Ustawienie przepustnicy masz wzorcowe. @Potwornicki miał taki przypadek u siebie (jeśli to osoba z RLKP). Podejrzewał sterownik silnika, a wyszlo co innego. On zapewne poda więcej szczegółów odnośnie szukania. W tamtych czasach nie było jeszcze dostępnych interface i tym bardziej jego wskazówki będą cenne. Ja taki przypadek miałem w 1,6, a tam są inne stany awaryjne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to z dziś sprzed minuty. Niemniej na samym początku problem sporadycznie występował przy ruszaniu na skrzyżowaniu . Teraz jak pojawi się to podczas jazdy i to bez znaczenia czy stałą prędkość czy puszczam gaz/dodaje.

 

Niemniej z pewnością gdy wyskoczą te błędy to auto jest dużo dynamiczniejsze lecz okrojone do ok 3k

 

Screenshot_20250916-082649.png

Screenshot_20250916-082720.png

Screenshot_20250916-082756.png

Edytowane przez KrissosPOL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ja miałem problem z przepustnicą w Lagunie z tym silnikiem. Było to parę ładnych lat temu i jeśli pamięć mnie nie myli to po wielu perypetiach z tym związanych skończyło się na dorobieniu nowego odcinka wiązki pomiędzy sterownikiem,a przepustnicą. Problemem jest brak styku na pinach wtyczek przepustnicy i ECU oraz marnej jakości samych przewodów elektrycznych (przy pomiarach wyjdzie ok, ale jak rozetniesz izolację przewodu można znaleźć wewnątrz zieloną miedź). Wiązało się to z zakupem nowej wtyczki od strony przepustnicy, nowych konektorów od strony przepustnicy i sterownika oraz porządnych przewodów elektrycznych (dedykowanych do montażu w aucie odpornych na panujące tam warunki) oraz narzędzi do zaciskania konektorów (tu uwaga te słabej jakości się nie sprawdzą szczególnie przy małych pinach od strony sterownika). Dorobiony odcinek działa po dziś dzień. Trochę zdolności manualnych, cierpliwości i nie jest to jakaś trudna robota.

Jeśli bym wtedy zaczął od tego oszczędziło by mi to kupę nerwów i czasu.

Jak możesz to bez uruchamiania silnika, tylko sam zapłon i nagraj mi dźwięk przepustnicy bez wciskania pedału gazu. Powinna równomiernie piszczeć.

Gdy zajdzie taka potrzeba to będziemy głębiej grzebać w mojej pamięci 😄

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Potwornicki napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

 

Z początku myślałem , że to problem ładowania bo najczęściej wynikało poniżej 13,4V. Myślałem że akumulator słaby ale tak po 10km jazdy z 13,8V spada na 13,4V. Myślałem, że to gaz ale nie ma to znaczenia. Silnik chodzi równo jakz fabryki. Błąd jest sporadyczny. Może być tak jak mówisz. Że wiązka zgnita. Pod izolacją. Aczkolwiek bardzo obszarowo zobaczyłem od przepustnicy do pierwszego zgięcia. Jeszcze rozpruje wiązkę która załamuje-wchodzi się przy akumulatorze . Brak uszkodzeń izolacji, zestyk przy samej przepustnicy jest idealny. Próbowałem prowokować dodając gaz i puszczając - ruszając wówczas wiązka, stukając po wtyczkach jak na złość nic. Zaraz po wizycie nagram dźwięk. Ale jest jednostajny. 

 

A przy klemie plusowej jest szary bezpiecznik MTA i 2x30A jeden wygląda na rozruszany. 

 

przepustnica.3gpp.3ga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzmi w miarę ok. Z tego co pamiętam u mnie po naprawie był jednostajny dźwięk bez tych mikroprzerw. Polecam też przeczyszczenie styków środkiem Kontakt 60 oraz Kontakt WL (UWAGA przeczytać na nich instrukcje do której się stosować). U mnie nie było z zewnątrz widać uszkodzonych przewodów. Ja stawiam na instalację czyli utlenione przewody wewnątrz, brak styku na wtyczkach. Pamiętam też, że jak wyjąłem konektory z wtyczki ECU i próbowałem takie wetknąć na pin od strony ECU to niektóre latały luźno 😕

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.09.2025 o 01:13, Potwornicki napisał(a):

 U mnie nie było z zewnątrz widać uszkodzonych przewodów. Ja stawiam na instalację czyli utlenione przewody wewnątrz, brak styku na wtyczkach. Pamiętam też, że jak wyjąłem konektory z wtyczki ECU i próbowałem takie wetknąć na pin od strony ECU to niektóre latały luźno 😕

 



Ok, czyli plan taki mamy na ECU 3 wtyczki - ecu w pionie (pamiętasz która odpowiada za przepustnice - ułatwi szybkość zadania).

Sprawdzenie RISO, ciągłości i jakości połączeń.

Dziś już jestem w 100% pewien, że wszystkie problemy są "przy ruszaniu lub przyśpieszaniu" 

Zapytam jeszcze potwornicki czy kondycja regulatora napięcia ma wpływ na sypanie błędami?

W załączniku zip są pozostałe parametry silnika - zdjęcia, jakbyś poświęcił uwagę (ew @jabrze)

pozostałe parametry.zip

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli megane 2  ma ten sam ECU co Laguna 2 (mój silnik to F4R wolnossący) to jeśli pamięć mnie nie myli to była wtyczka brązowa duża. Chyba pierwsza od lewej patrząc od strony wtyczek. Opis pinów w ECU:

M3- sterowanie + silnika przepustnicy

M4- sterowanie - silnika przepustnicy

G3- + potencjometru przep.

G2- +5V

D3- sygnał potencjometru 2 przep.

G4- - potencjometru przep.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będę sprawdzał, miałem okazję kupić komplet nowych cewek z cichutką nadzieją , że jednak zapłon :)  że któryś z MTA bezpieczników bo jeden rozpadł mi się w rękach teraz mają wiedzę przejrzę dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przymykanie przepustnicy na postoju to zmiana mieszanki paliwowo-powietrznej. Objaw bardzo podobny do uszkodzonej sondy regulacyjnej, ale to możemy wyeliminować, bo brak śladów i kasuje się zapłonem. Nie zakładam, że jest to związek z układem zapłonowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!