Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

DF067, DF038 i dziwne wskazanie paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Miewam w ostatnim czasie problem z Check Injection współgrający z ASR/ESP Fault. Niemniej Komputer zasygnalizował błędy DF067, DF038. 

 

Jazda na benzynie i gazie jest na "6", bez problemów z wypadającymi zapłonami itd. Silnik chodzi wzorcowo. 

 

Ale jadę sobie - utrzymuje stałą prędkość. A tu zapala się "Check injection". Ograniczenie do ok 3k/rpm. Wcześniej problem występował tylko przy ruszaniu na skrzyżowaniu. Zgaszę silnik i znów jakiś czas pojeźdźę. 

 

Ale zauważyłem dziś - bo z tym problemem walczę od jakiegoś czasu.  A więc wymiana przepustnicy nie przyniosła rezultatu pozytywnego. Wskaźnik paliwa spadł w kierunku rezerwy. Problem znika po ponownym rozruchu.

 

DF067 Obwód sterowania przepustnicą dolotową powietrza

DF038 - Sterownik

 

Uprzedzając pytania - akumulator SOH 79% SOC 100% - ładowanie 13,6-13,8V  ( gdy wystąpi błąd zdaje się mi że spada do 12,9-13,1V)

Masy z aku do skrzyni i prowadnicy są wymienione na nowe. 

Biegun dodatni do UPC w świetnej kondycji. 

 

Pacjent Megane 2 - wersja z XENON (Lux)

 

Proszę o pomoc.

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - aniewa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd wtrysku i przejście w stan awaryjny. Następstwem jest ograniczenie obciążenia alternatora. Przy każdym wyłączeniu zapłonu następuje wykasowanie błędu. Wszystko się zgadza. Dalej pyclip i sprawdzenie który obwód  w sterowaniu przepustnicy przerywa. Podejrzana jest wiązka. Sam sterownik jako ostatni element.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.09.2025 o 21:51, jabrze napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Widzę, że jesteś osobą mocno zorientowaną w schemacie tego błędu, czego oczekiwać od pyclip? Niemniej Pyclip napisze który obwód - wybacz , że zadaje pytanie w której części pyclipa to szukać? 

 

Jestem w stanie precyzyjnie zrobić zadanie i z racji zawodu od 20 lat naprawić. Z pyclipa wyczytać z błędu zapisanego czy danych dynamicznych (których) - problem występuje sporadycznie 

 

W dniu 13.09.2025 o 21:51, jabrze napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

 

Screenshot_20250915-152718.png

Screenshot_20250915-152825.png

Screenshot_20250915-152852.png

Screenshot_20250915-152944.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pyclipe obserwować położenie przepustnicy w SP system parameters na postoju, przy ruszaniu pedałem   gazu i wiązką przepustnicy ( w dwie osoby ) Miałem Twój silnik w Lagunie. Ustawienie przepustnicy masz wzorcowe. @Potwornicki miał taki przypadek u siebie (jeśli to osoba z RLKP). Podejrzewał sterownik silnika, a wyszlo co innego. On zapewne poda więcej szczegółów odnośnie szukania. W tamtych czasach nie było jeszcze dostępnych interface i tym bardziej jego wskazówki będą cenne. Ja taki przypadek miałem w 1,6, a tam są inne stany awaryjne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to z dziś sprzed minuty. Niemniej na samym początku problem sporadycznie występował przy ruszaniu na skrzyżowaniu . Teraz jak pojawi się to podczas jazdy i to bez znaczenia czy stałą prędkość czy puszczam gaz/dodaje.

 

Niemniej z pewnością gdy wyskoczą te błędy to auto jest dużo dynamiczniejsze lecz okrojone do ok 3k

 

Screenshot_20250916-082649.png

Screenshot_20250916-082720.png

Screenshot_20250916-082756.png

Edytowane przez KrissosPOL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ja miałem problem z przepustnicą w Lagunie z tym silnikiem. Było to parę ładnych lat temu i jeśli pamięć mnie nie myli to po wielu perypetiach z tym związanych skończyło się na dorobieniu nowego odcinka wiązki pomiędzy sterownikiem,a przepustnicą. Problemem jest brak styku na pinach wtyczek przepustnicy i ECU oraz marnej jakości samych przewodów elektrycznych (przy pomiarach wyjdzie ok, ale jak rozetniesz izolację przewodu można znaleźć wewnątrz zieloną miedź). Wiązało się to z zakupem nowej wtyczki od strony przepustnicy, nowych konektorów od strony przepustnicy i sterownika oraz porządnych przewodów elektrycznych (dedykowanych do montażu w aucie odpornych na panujące tam warunki) oraz narzędzi do zaciskania konektorów (tu uwaga te słabej jakości się nie sprawdzą szczególnie przy małych pinach od strony sterownika). Dorobiony odcinek działa po dziś dzień. Trochę zdolności manualnych, cierpliwości i nie jest to jakaś trudna robota.

Jeśli bym wtedy zaczął od tego oszczędziło by mi to kupę nerwów i czasu.

Jak możesz to bez uruchamiania silnika, tylko sam zapłon i nagraj mi dźwięk przepustnicy bez wciskania pedału gazu. Powinna równomiernie piszczeć.

Gdy zajdzie taka potrzeba to będziemy głębiej grzebać w mojej pamięci 😄

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Potwornicki napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

 

Z początku myślałem , że to problem ładowania bo najczęściej wynikało poniżej 13,4V. Myślałem że akumulator słaby ale tak po 10km jazdy z 13,8V spada na 13,4V. Myślałem, że to gaz ale nie ma to znaczenia. Silnik chodzi równo jakz fabryki. Błąd jest sporadyczny. Może być tak jak mówisz. Że wiązka zgnita. Pod izolacją. Aczkolwiek bardzo obszarowo zobaczyłem od przepustnicy do pierwszego zgięcia. Jeszcze rozpruje wiązkę która załamuje-wchodzi się przy akumulatorze . Brak uszkodzeń izolacji, zestyk przy samej przepustnicy jest idealny. Próbowałem prowokować dodając gaz i puszczając - ruszając wówczas wiązka, stukając po wtyczkach jak na złość nic. Zaraz po wizycie nagram dźwięk. Ale jest jednostajny. 

 

A przy klemie plusowej jest szary bezpiecznik MTA i 2x30A jeden wygląda na rozruszany. 

 

przepustnica.3gpp.3ga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzmi w miarę ok. Z tego co pamiętam u mnie po naprawie był jednostajny dźwięk bez tych mikroprzerw. Polecam też przeczyszczenie styków środkiem Kontakt 60 oraz Kontakt WL (UWAGA przeczytać na nich instrukcje do której się stosować). U mnie nie było z zewnątrz widać uszkodzonych przewodów. Ja stawiam na instalację czyli utlenione przewody wewnątrz, brak styku na wtyczkach. Pamiętam też, że jak wyjąłem konektory z wtyczki ECU i próbowałem takie wetknąć na pin od strony ECU to niektóre latały luźno 😕

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!