Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zagadka. Czujnik położenia wału.


bergizel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moja Meganka 1.9dTi F9Q 734, którą mam od maja tego roku mniej więcej w lipcu zaczęła stwarzać problemy przy odpalaniu. Im silnik był cieplejszy tym częściej (ale nie zawsze) zdarzało się, że nie chciała odpalić za pierwszym razem. Nieraz odpalała za 2 za 3 lub za 4 razem, a nieraz za pierwszym. Na chłodnym silniku zdarzało się to bardzo rzadko. Pojechałem do elektryka, podpiął pod kompa i wyszło, że czujnik położenia wału trzeba wymienić. No i dobra, wymienił na nowy. Przez 4 dni było elegancko, a później znów zaczęły się identyczne problemy. Najpierw zdarzały się rzadko, później coraz częściej. Po kilku tygodniach zdarzały się już bardzo często i pojechałem znów do tego samego elektryka. Znów podpiął mnie pod kompa i wyszło, że znów czujnik położenia wału jest uszkodzony, więc wymontował ten mój prawie nowy, pojechał do sklepu zareklamować i dali mu następny. Po zamontowaniu przez kilka dni było ok, ale od kilku dni znów są identyczne objawy jak wcześniej. Nie zdziwię się, jak pojadę do niego i znów na kompie wyjdzie, że czujnik jest do bani. Czy to możliwe żeby coś powodowało uszkodzenie tego czujnika, czy może cała partia czujników, które mają w sklepie jest felerna? [/b]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

bergizel podaj nr telefon do siebie. Wyslij mi tu na maila. Mam parę pytań.

Mam dokładnie taka samą megankę ten sam rocznik, ten sam silnik i tez megane kupiona w maju. No i oczywiście dokładnie takie same problemy.

Lecz to nie ja zacząłem ten post <czerwona>

W międzyczasie pytanie gdzie jest ten czujnik w megane? Może sam się do tego dobiorę?

Muszę poczytac jak ten czujnik działa a później napisze Ci dlaczego może się uszkodzić i czy można zabezpieczyć przed uszkodzeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego nie trzeba wyjaśniać bo już to zostało opisane na forum, zresztą wyguglać też się da.

Ad1) czujnik jest na bloku silnika pomiędzy blokiem silnika, a skrzynią biegów, nad kołem zamachowym

ad2) generalnie są czujniki indukcyjne.

 

Co do Waszych problemów, poszukać w manuałach jaka oporność jest tego czujnika, czujnik wyjąć, przeczyścić i założyć spowrotem, sprawdzić kostki połączeniowe, przedzwonić kabelki od komputera do czujnika, Kostki można popsikać wewnątrz jakimś "kontaktem"

No i obserwować co się będzie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać, że pomiędzy pierwszą a drugą wymianą czujnika byłem u tego samego elektryka, gdy znów pojawiły się problemy. Zostawiłem u niego samochód, a on sprawdził przewody od czujnika położenia wału i przeczyścił styki, bo nie chciało mu się wierzyć, że nowy czujnik mógł tak szybko paść. Wydawało się, że to pomogło, ale po niecałych 2 dniach objawy powróciły. Dopiero wtedy po ponownej wizycie u niego zdecydował się by zareklamować czujnik w sklepie i założyć następny nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj cały dzień padało. Nie było szans na zajrzenie do wozu. Trochę poczytałem i stwierdzam, że nie ma żadnego problemu ze sprawdzeniem tego czujnika. Można sprawdzić oporność i gdzieś widziałem na forum, że ma być 200-270om. Poza tym można wymontować, podać napięcie zewnętrze, zadziałać i sprawdzić oscyloskopem wielkość impulsu na wyjściu Vp-p

Później sprawdzić w samochodzie i porównać wielkości.

Poczytałem i widzę, że ten problem dotyka wszystkie renówki niezależnie od tego czy benzyniaki czy diesle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bergizel jak tam autko? Ja dzisiaj przeczyściłem złącze od kompa auta i dobrałem się do czujnika. Dobrze, że znalazłem czujnik po opisie i obrazku (gdzieś znalazłem na forum), bo silnik bym wyjął <czerwona>

Nawet ginekolog miałby problem dobrać się tak tam ciasno. Czujnik ma 720 om więc jakiś widocznie nietypowy. Przemyłem, założyłem. Wyniki ogłoszę po paru dniach testowania.

Oscyloskop mam ale służbowy. Jak będzie poprawnie zapalać meganka to pobawię się w wykresiki dla potomnych ;)

Ja teraz nie będzie palić na dotyk to zostaje jeszcze rozrusznik do sprawdzenia choć kręci nieźle. Więcej pomysłów nie mam i na forum też nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie bez zmian. Dziś do roboty miałem na 14.00. Samochód całe przedpołudnie stał na słońcu. Gdy o 13.30 wsiadałem do samochodu już wiedziałem, że mało prawdopodobne by odpalił za pierwszym razem (jak pisałem wcześniej, im cieplej na dworzu tym gorzej odpala) i rzeczywiście odpalił za 3 razem. Co charakterystyczne w momencie, gdy rozrusznik kręci silnik nawet nie próbuje załapywać, tak jak by nie dostawał paliwa. Co przy uszkodzonym czujniku położenia wału (o ile rzeczywiście jest uszkodzony) nie jest niczym dziwnym. Jakieś 2 dni temu zauważyłem, że w momencie, gdy przełączam kluczyk na pozycję "start" (oczywiście po wcześniejszym rozgrzaniu świec) w momencie, gdy rozrusznik kręci, zaczyna mrygać kontrolka od ABS. Gdy samochód odpali to kontrolka gaśnie. Nigdy wcześniej tego nie zauważyłem, co nie oznacza, że wcześniej tak nie było. Nie wiem czy to może mieć jakikolwiek związek z problemami z odpalaniem. Tak czy siak wydaje mi się, że tak być nie powinno. Żeby nie było wątpliwości, po przekręceniu kluczyka w pozycję "zapłon", kontrolki na desce zachowują się tak jak powinny, czyli wszystkie się zapalaja na chwilę, po czym gasną (także ta od ABS).

 

[ Dodano: 2008-09-25, 20:46 ]

Do jednego typu silnika czujniki mogą mieć różne rezystancje. Zauważyłem, że te najpopularniejsze czujniki do silnika F9Q 734 (czyli mojego) mają oporność w zakresie mniej więcej od okolo 800 ohm do około 900 ohm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podaj nr telefonu to pogadamy inaczej zapiszemy całe forum ;-)

Byłem z ciekawości odpalić auto i... załapało za 3 razem. Gorzej niż rano. Bo rano za pierwszym no drugim razem. No ale pierwsze koty za płoty. Jutro z rana też zobaczę. Co do ABS gaśnie u mnie ostatnia i nie mruga. Zrobiłem dziś przejażdżkę i ABS miałem okazję sprawdzić, działa <czerwona>

W przyszłym tygodniu biorę sie za rozrusznik.

Czujnik zostawiam na razie w spokoju. Auto to rzecz nabyta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie powinno Cię martwić

Jagu, niby czemu nie powinno mnie to martwić? Tylko nie mów, że ten typ tak ma <czerwona>

 

Zapomniałem jeszcze dodać, że "w końcowym stadium rozwoju choroby" ;) tuż przed pierwszą wymianą czujnika położenia wału (tuż przed druga było tak samo) problemy z odpalaniem pojawiały się prawie za każdym razem i samochód odpalał gdzieś za 3-5 razem, a nieraz nie chciał odpalać w ogóle (ale tylko wtedy, gdy silnik był gorący). Pomagało wówczas odczekanie aż silnik się ochłodzi (zwykle trwało to nie mniej niż 20 minut). Teraz jeszcze do tego stadium nie doszedłem (na szczęście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do bergizel:

Już się trochę pogubiłem z tymi parametrami, bo co post to każdy podaje inną wartość i ostatecznie nie wiem już jaką rezystancje dokładnie powinien mieć ten czujnik w silniku F9Q 734 ?

Czy masz jakieś dokładne dane techniczne, którymi się posiłkujesz, i z których możesz podać prawidłowy parametr oporności jaką powinien posiadać przedmiotowy czujnik ?

Jeżeli tak, to podaj dokładny parametr.

 

Pozdrawiam, piter74

Treści niezgodne z tematem wyciąłem, jak pisałem w uwagach wyżej. - Reszta OK, została - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem wcześniej, wartość rezystancji czujnika położenia wału zależy od tego jakiego producenta i jaki typ czujnik mamy zamontowany w samochodzie. Poniższa tabela przedstawia czujniki mogące być zastosowane w silniku F9Q 734. Są w niej czujniki dwóch producentów. Rzeczywiste wartości oporności mogą oczywiście w niewielkim stopniu odbiegać od tych, które są w tabeli. Za pewne w okolicach około 10 ohm. Informacji o czujnikach innych producentów nie udało mi się znaleźć, ale można się domyślać, że będą to podobne wartości.

post-11107-1222606668_thumb.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!