Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wielki muł do 2tys obrotów (Megane '99 1,4 1


barthez89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam <ok>

 

Koledzy mam problem :) Otóż moja megi (1,4 16V '99 benzyna + lpg zwykły) ma strasznego muła do 2 tyś obrotów. Wciskam gaz dosyć gwałtownie na postoju, i jest problem zeby się wkręcił na obroty. Od czasu do czasu bywa, że strzeli mi w okolicy pedału gazu (troche powyżej) zarówno na benzynie jak i na gazie. Sytuacja zmienia się dokładnie powyżej 2tys obrotów. Od 2tys obrotów auto odżywa i i jedzie tak jak powinno. Żadnych strat mocy, przyspieszenie jak na 16ke przystało :) Nadmienie, że dzieje się tak zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku, z tym że na zimnym jest to zdecydowanie bardziej odczuwalne. Słychać także dziwnie głośne(!) zasysanie przy przepustnicy - słyszalne w kabinie. Ubyło troche płynu chłodniczego, lecz nie ma żadnych śladów na świecach. Świece były wymienione 500km wczesniej na NGK katalogowe. Tylna poduszka silnika (skrzyni biegów) jest do wymiany, nie wiem czy ma to jakie kolwiek znaczenie w tym przypadku:) Autko ogólnie nie ma spadków mocy jednak tak jak wspomniałem do 2tysięcy znacznie wolniej wkręca się na obroty. Można powiedzieć że zachowuje się tak jak romet-komar ze źle ustawionym zapłonem :) nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć. Byłem na komputerze, nic nie wykazało. Parametry sondy w porządku (0,999) Turbiny ten model nie ma więc nie wiem czemu taki skok przyspieszenia :/ Pozdrawiam i proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słychać także dziwnie głośne(!) zasysanie przy przepustnicy
może to jest przyczyną. Łapie lewe powietrze, zmień na początek uszczelkę, przeczyść układ, zmień filtr powietrza, świece, ( a najlepiej jeszcze sprawdź czy jest na nich iskra bo może jeździsz na 3 garnuszkach i dlatego jest takim mułem)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie też zacząłbym od sprawdzenia filtrów. Z tym że nie do końca wiem czego oczekujesz - względem tego co masz <ok>

1.4 16V to nie żadna wyścigówka, moja megi dobre właściwości napędowe ma po przekroczeniu 4tys :), przeciągnij ją wyżej na niższych biegach i daj znać jak efekty.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

problem częściowo rozwiązany <ok> a mianowicie, kabelek od cewki na 3 cylindrze był nacięty i były urwane(przetarte) 3-4 żyłki miedziane :) wiecie o co chodzi :) i były spadki napięcia. Ale to nie koniec problemów. Po całonocnym postoju w garażu odpalam Regine, wszystko jest w porządku ale jak dodam gazu to strasznie strzela w okolicach pedału gazu, tzn tak z tyłu silnika od strony przegrody, ale tylko gdy jest zimny. Gdy się rozgrzeje jest w miare w porządku. Po wymianie tego kabelka(wraz z kostką do cewki) przyspieszenie sie poprawiło, ale nadal są kłopoty. Przejeżdzając przez garby na 2ce(tak jak uczyli na kursie prawa jazdy xD) wciskam gaz do podłogi a on przyspiesza jak żółw. Nie lubie szybkiej jazdy ale pare razy przy wyprzedzaniu najadłem się strachu :) i praktycznie na każdym biegu do 2 tys obrotów jest okropne przyspieszenie:( kiedyś było o wiele lepsze. A co najlepsze każdy mechanik/elektryk mówi, że coś Regine boli tylko nikt nie jest w stanie powiedzieć co :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam jeszcze raz sprawdzić przewody bo jak są wyższe obroty wtedy często znika przebicie. a jeśli chodzi o strzelanie to w tej okolicy to może być katalizator, jakaś przesłona śie blokuje ale przy wyższych obrotach pozostaje otwarta.

 

takie moje sugestie, ale kto wie w czym jest pies pogrzebany.

Jak znajdziesz to napisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakaś przesłona śie blokuje

z tego co wiem, to jedyną taką ruchomą "przesłoną" na wydechu, są zawory wydechowe. Jednak one powinny czasami "blokować" wylot z cylindra. <ok>

jak dodam gazu to strasznie strzela

Strzelanie raczej ma związek z zapłonem paliwa poza cylindrem, a to może byś spowodowane chwilowym brakiem iskry w momencie sprężania,(wypadanie zapłonu) i wywalaniem niespalonej mieszanki do kolektora wydechowego. Tam może następować jego zapłon od gorących spalin z innego akurat otwartego cylindra. Przyczyną braku iskry, zazwyczaj są : cewki, kable, świece, rozdzielacz, jeśli takowy w danym silniku istnieje. Warto sprawdzić cewki po stronie wysokiego jak i niskiego napięcia, jak również przyłącze masy pomiędzy karoserią a silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!