Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Buczy przy przyśpieszaniu-co to może być?


Tommi3737

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam taki problem-niewiem co to jest ani co może być-także za wszelkie rady będe wdzięczny. Ciężko to wytłumaczyć ale:

Mianowicie podczas mocnego przyspieszania w momencie kiedy auto najlepiej przyspiesza (największe przeciązenie) tak jak na pierwszym biegu oraz na drugim kiedy mam powyżej 4 tys obr/min coś zaczyna z przodu buczeć. Buczenie to pojawia się w momencie kiedy jest jakby nawiększe obciążenie na kołach podczas przyśpieszania. Jeżeli ruszam spokojnie to nic niebuczy. Jednak jeśli chce nagle przyśpieszyć to zaczyna buczeć i całe auto wpada tak jakby w lekkie wibracje. Zauważyłem że jeżeli np. jechałem samochodem załadowanym do pełna (4osoby+bagaż) to takie buczenie pojawiało się znacznie szybciej przy znacznie jakby mniejszej szybkosci przyspieszania. Wygląda to tak jakby jakaś część w momencie kiedy ma duze obciążenie (szybko przyspieszam, lub ruszam obciążonym samochodem) zaczynała buczeć.

Mam nadzieje że w miare rozumiecie o co mi chodzi. Może spotkaliście się z podobnym problemem.

Od momentu kiedy kupiłem auto to granica tego obciążenia części i buczenie się zmniejsza-tzn przy mniej mocnym przyśpieszaniu już buczy. Kiedyś musiałem go bardzo mocno cisnąć i np zaczynało tylko buczeć od 4,5tys obr/min na 1 biegu. Teraz już buczy od powiedzmy 3,5tys obr/min.

Zaznaczam że rozrząd kompletny wymieniony, wszystkie poduszki silnika również. Podejrzewam jakiś przegłub czy coś ze skrzynią jednak oprócz wyżej opisanego problem nic innego się niedzieje. Przy skręconych na maxa kołach i gwaltownym przyspieszeniu nic nie stuka.

Proszę o radę ponieważ objaw się jakby nasila i boję się że coś się popsuje w najmniej potrzebnym momencie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, jak kiedys mi facet w MI wymieniał łącznik elastyczny( a wiadomo jak w 16V mamy miejsca...) to zle spasował za I razem i musiał poprawić -ale w czym rzecz.Podczas mocnego przyspieszenia silnik przekręcając sie z wydechem dociskal wydechem do karoserii i powodowało to buczenie -sam sie wtedy dziwiłem ze cos takiego jest możliwe.Sprawdz czy sie cos nie poprzestawiało.Pozdrówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, jak kiedys mi facet w MI wymieniał łącznik elastyczny( a wiadomo jak w 16V mamy miejsca...) to zle spasował za I razem i musiał poprawić -ale w czym rzecz.Podczas mocnego przyspieszenia silnik przekręcając sie z wydechem dociskal wydechem do karoserii i powodowało to buczenie -sam sie wtedy dziwiłem ze cos takiego jest możliwe.Sprawdz czy sie cos nie poprzestawiało.Pozdrówki

 

w sumie jest to jakiś pomysł-zobacze czy któryś z elementów wydechu niejest bliski dotknięcia czegoś jednak jak wcześniej wspomniałem poduszki silnika są nowe. Wcześniej miałem wrażenie że może popełniłem jakiś błąd podczas wymiany poduszek silnika (źle ustawiłem silnik itp) ponieważ buczenie chyba jest większe od momentu wymiany poduszek. Stara poduszka górna była całkowicie urwana-także raczej wtedy powinnien silnik bardziej sie skręcać niz teraz kiedy są nowe. Po tym jak wymieniłem poduszki jeszcze raz regulowałem je a później robił to mechanik kiedy wymieniał rozrząd.

 

Jeśli chodzi o łożyska-z mojego doświadczenia wiem że łożyska huczą a nie buczą i zazwyczaj podczas skrętu w jedną stronę bardziej w drugą mniej. Tutaj nic mi nie huczy i problem jest tylko przy duzym przeciążeniu w przód/tył a nie na boki. Także łożyska raczej wykluczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydech to może być dobry trop, sprawdź czy osłona aluminiowa nad wydechem gdzieś nie dotyka do rury, u mnie to było przyczyną po wjechaniu w kałużę z dużą prędkością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jak by się komuś przydało, winowajcą była tylna poduszka silnika. Pomimo jej wymiany 4 miesiące temu musiała być jakas kiepska ponieważ po 4 miesiącach była w opłakanym stanie. WYglądała gorzej niż ta którą wymieniałem 4 miesiące temu. Prawdopodobnie jak już niektórzy stwierdzili, przyczyną buczenia musiało być opieranie się silnika lub jakiegoś elementu z nim połączonym o inny element. Tak jak wcześniej lewarek latał jak szalony, poczas dodawania i odejmowania gazu poruszał się jakies 5 cm przód/tył to teraz prawie wcale się nie rusza. Zmiana biegów jest bardziej precyzyjna i nie szarpie silnikiem podczas szybkiej zmiany biegów.

Jeśli chodzi o nową poduszkę to przed jej montażem wszystkie wolne przestrzenie-pozwalające na ruch gumy/poduszki zalałem czarnym siliconem i uzupełniłem cienkimi kawałkami gumy. Troszke się bałem że możę być za sztywno i że całe auto się będzie trzęsło jednak nie ma nic takiego. A taka zupgradowana poduszka na pewno dłużej wytrzyma niż stara.

Jesli chodzi o starą poduszkę to również podejrzewam że może zostać uszkodzona przez mechanika w czasie wymiany rozrządu, ponieważ mechanik musi unieść dosyć wysoko silnik aby rozrząd wymienić, jeśli tej poduszki nie odkręci to się ona najprawdopodobniej zerwie(u mnie ten objaw juz był przed wymianą rozrządu ale mój kumpel tak miał w thalii)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!