Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny objaw. Sprzęgło?


Borutax

Rekomendowane odpowiedzi

Wtajcie,

Może macie pomysł na przyczynę dolegliwości mojego autka. Po dłuższym postoju (cały dzień na dworze), podczas ruszania, w momencie, gdy następuje całkowite zwolnienie pedału sprzęgła samochód wpada w chwilową delirkę, tzn trzęsie się i przez moment nie chce jechać. Podobnie jest przy zapiętym 2 biegu i puszczaniu sprzęgla (np po wykonaniu skrętu). Po rozgrzaniu objawy raczej się nie pokazują. Aha, co ciekawe, raczej nie szarpie po postoju w garażu. Gazu nie mam, silnik 1,6, przebieg 50 tys. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

mam ten sam problem ten sam model lekko szarpie przy ruszaniu na zimnym silniku jak sie cos dowiem to dam znac . jeden powiedzial ze to automatyczne ssanie zly dobor mieszanki . Ale jak puszczam lekko sprzeglo to jest ok tylko kto chce jedzic jak starszy dziadek sorki!!!

;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

dokładnie mam to samo, wróciłem dzisiaj z serwisu nie stwierdzili tej usterki, jeździłem z kierownikiem zmiany fakt nie szarpał, stwierdził że puszczam pewnie za szybko sprzegło. Ale zobaczcie temat na tym forum - MeganeII szarpanie przy ruszaniu- i dopiero skapowałem że dzieje się to przy niskich temperaturach, jak wyjechałem z warsztatu było sprzęgło ogrzane i było ok, normalnie z chałupy też wyjeżdzam z garażu jest ok. dopiero jak się oziębi zaczyna się delirka, tak samo było jak wracałem z warsztatu. A najbardziej szarpało w tym roku jak było ok 0 stopni, aż się boję co będzie przy minusach.

Ale jutro jade dalej walczyc z ASO

pozdrowienia i wy dajcie znac co z waszymi delirycznymi sprzegłami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Niestety w moim Megane II Grandtour 2004r. to samo :mrgreen: Przy zimnym silniku auto bardzo szarpie. W ASO również nie wiedzieli o co chodzi, a mam je na drugim końcu miasta, to też po przybyciu do serwisu okazało się, że wszystko jest ok i nic się nie dzieje.

Czyszczona była również przepustnica i kolektor. Komputer fachowcom pokazał, iż są one lekko zabrudzone. Niestety bez rezultatów.

Z samego rana sytuacja powtarza się notorycznie i szczerze mówiąc nie mam pojęcia co z tym dalej robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja tam panowie się już przyzwyczaiłem do dziwnych dolegliwości w tym aucie. Na początku też mnie to wszystko bardzo denerwowało,jakieś stuki w zawieszeniu, klekotanie, właśnie takie szarpanie też mam, i tylko w niskich temperaturach. Wyjeżdzam z garażu jest ok, troche zimna i się zaczyna, ale po jakimś kilometrze może 2km jest w porządku. Ogólnie zmiana przełożeń,szczególnie tych niższych bez delikatnego szarpnięcia graniczy z cudem ;-) Do tego trzeba się chyba przyzwyczaić :mrgreen: pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Troszkę wertowałem to form i pomógł pewien trik - po każdym odpaleniu zimnego silnika wciskam kilka razy energicznie sprzęgło (do dechy) - dosłownie 5-6 razy.

Nie wiem czy to dzięki temu, ale zanika wtedy całkowicie objaw szarpania. Rusza się w końcu normalnie. Wystarczy to zrobić raz jedyny po odpaleniu, czy też dłuższym, kilkugodzinnym postoju na chłodzie.

Nieco pewności, w tym co robię już przed każdym ruszaniem pod odpaleniu zimnego silnika, dodał mi fakt, iż żona raz jedyny zapomniała wykonać opisanej wyżej czynności i zaczęło szarpać. Utwierdziło mnie to w przekonaniu, że to co robimy chyba ma sens. A dałem sobie spokój z serwisami i wszechwiedzącymi fachowcami - następnym razem przy okazji powiem w czym rzecz i w końcu do tego dojdą - tymczasowo nie mam ochoty wydawać pieniędzy na "puste przebiegi".

 

Nie ma nic do stracenia i można tej czynności spróbować. Niemal od początku roku stosuję ten "trik" i zacząłem być nawet zadowolony z mojej Megane II <ok>. Mam nadzieję też, że tego typu "zabawa" nie będzie miała jakiś większych skutków ubocznych.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
po każdym odpaleniu zimnego silnika wciskam kilka razy energicznie sprzęgło (do dechy) - dosłownie 5-6 razy

Nie ma w tym nic rewelacyjnego. Tym sposobem ograniczasz skutki złego odpowietrzenia sprzęgła. Pisałem o tym kilka postów wcześniej, ale bez żadnego echa. Widocznie wolicie czyścić przepustnicę i inne urzadzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No dobra, a u mnie jest dokładnie odwrotnie niż u Was. Trzęsie jak się rozgrzeje, dopiero w korku. Ciężko ruszyć z 1-ki bez drgawek. Jeżeli się przejedzie jednak kawałek (min. 1km) to objaw na chwilę zanika. Dodam że sprzęgło było wymieniane 10tys. temu, natomiast skrzynia biegów ma dopiero 3 tys. km (nowa wymieniona w ASO). Niestety wiem tylko że podobno się zblokowała. W każdym objawy dokładnie takie jak u Was tyle że na ciepłym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wymienili mi sprzęgło i koło zamachowe i objawy zanikły. Teraz jeżdzę normalnym samochodem nie gratem !!!! prawie pół roku nie chcieli wymienić. ale to są jakieś wady fabryczne tych sprzęgieł! już nie będę kupował RENAULT zobaczcie moj wpis z grudnia 2008

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

I u mnie jest podobnie. W ostatniej fazie puszczania sprzęgła na 1 występuje szarpnięcie... Dodam jeszcze, że podczas jazdy, gdy puszczam gaz i ponownie go nacisnę to również szarpnie autem (na wszystkich biegach). Czy to normalne zjawisko? Silnik 1.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!