Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny objaw. Sprzęgło?


Borutax

Rekomendowane odpowiedzi

zauważyłem problem ze sprzegłem w dci 1.5 z 2005 roku.

auto ma 170 tys.

A mianowicie sprzegło działa w bardzo wąskim zakresie wcisnięcia pedału ( ok 1 cm) .

To znaczy , jest bardzo mały zakres pracy sprzęgła, z tego powodu tez szarpie , bo ciezko jest jeździc z tak małym zakresem sprzęgła.

Co może bc tego powodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie powodem szarpnięcia przy puszczaniu sprzęgła na 1-ce była uszkodzona poduszka pod silnikiem. Wymiana i od razu problem zniknął.

PYTANIE: Czy i u Was sprzęgło łapie bardzo wysoko? U mnie łapie prawie przy końcu. Ciężko się rusza na jedynce, gdyż trzeba precyzyjnie operować gazem, aby nie wyć i aby auto nie zgasło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich.Napiszcie proszę jak rozwiązaliście problem z tym szarpiącym sprzęgłem bo u mnie dzieje się to samo przy ruszaniu i zimnym silniku.Jak rano mam wsiąść do auta i ruszyć to mi się wszystkiego odechcewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem łapania sprzęgła tuż nad podłogą jest z reguły źle odpowietrzone sprzęgło lub wyrobienie się tzw"wysprzęglika"

 

U mnie jest dokładnie odwrotnie. Sprzęgło łapie dopiero przy prawie całkowitym puszczeniu go. Co może być przyczyną? Nie chciałbym go podciągać, bo to tylko wystarczy na trochę. Czy konieczna jest jego wymiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja sobie poradziłem z szarpiącym sprzęgłem na zimnym silniku w bardzo prosty sposób a mianowicie bieg 6-tka i po gazie.Po prostu przypaliłem go trochę i renia od 2 tygodni rusza normalnie a temperatury są coraz niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Odgrzewam kotleta, ponieważ ten temat najbardziej pasuje do mojego problemu (chociaż nie wiem czy to problem). Otóż po dłuższej jeździe bez zmieniania biegów (czyli około 100km autostradą) pedał sprzęgła robi się dość twardy. Równocześnie żeby skutecznie zahamować muszę nieco głębiej wcisnąć pedał hamulca (później zaczyna "brać"). Po kilku naciśnięciach sprzęgła sytuacja wraca do normy. DOmyślam się, że to problem z płynem lub z odpowietrzeniem (albo jedno i drugie) - mam rację? Jeszcze nie byłem u machera, bo brakuje mi czasu.

Edytowane przez Maks79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!