Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MII 1,5dci - znaczne ubytki oleju w silniku


Gość G-Boy

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Dawno mnie tu nie bylo - ale moze ktos z was pomoze mi w potrzebie - otoz ostatnio moja renia niedomaga - przy zapalaniu zimnego silnika - pierwsze 5-10 sekund strasznie szarpie silnikiem i nierowno pracuje. Dopiero jak dodam gazu to pracuje normalnie, potem juz jest ok. Do tego - zakladam ze ma to zwiazek z trzesiawka - ostatnio strasznie ubywa mi oleju - po trasie okolo 850km mialem w silniku ponizej minimum, a wczesniej jak mi ubylo prawie do zera - zalalem go do 3/4 miedzy min a max - i po tych wlasnie 850km trasy - znowu bylo pusto. Kaluzy pod autem brak , oslona pos silnikiem raczej sucha z tego co patrzylem - ale tylna grodz silnika jest zapluta olejem - na wysykosci hmm..polowy silnika i mniej wiecej po srodku szerokosci. Co tam moze byc takiego? Pozatym auto jezdzi normalnie - przyspiesza itp.. Czy na poczatek - mogl mi wtrysk pasc - czyli to szarpanie na poczatku? Co jeszcze jest mozliwe?turbo chodzi normalnie - auto ma przebieg 186kkm i 5 lat na karku. oleje wymieniane regularnie, filtr paliwa tylko mi zostal - zapomnialem o nim przy 180kkm - i na dniach wymienie..

 

Przejrzalem forum w poszukiwaniu podobnego tematu - ale nie znalazlem. Jesli temat juz byl - to wybaczcie zasmiecanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie równa praca po odpaleniu to walnięte świece żarowe-normalne, że po paru sek. keidy temp. wzrośnie silnik zaczyna równo pracować. Wtryskami raczej bym się nie martwił. Nie wiem tylko co z tym olejem - albo pusciła jakaś uszczelka w przewodach doprowadzających olej do turbo albo turbo walni jak głupie trudno poiwedzieć coś na oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to samo mam, zdejmij wąż z sprężonym powietrzem od turbo i sprawdź czy nie jest w oleju
szczerze mówiąc jeszcze nie widziałem suchych przewodów dolotu za turbiną, nawet w nowych autach. Gramowe ilości oleju są tam zawsze. W turbinie trzeba po prostu sprawdzić ośke. Jak ma luzy delikatny to uszczelniaczami będzie olej zasysał. Stawiam tak czy inaczej na turbine. Mała podpowiedź : gdyby nagle bez gazu, obroty zaczęły gwałtowanie rosnąć ZDŁAW NA BIEGU bo korba wyjdzie bokiem. Dzieje się tak jak zassa duże ilości własnego oleju i będzie je spalał sam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczerze mówiąc jeszcze nie widziałem suchych przewodów dolotu za turbiną, nawet w nowych autach
. A ja widzialem w takich jeszcze nie odpalanych:>.

 

Wspominając o oleju w przewodzie chodziło mi od sporych ilościach, najwięcej się zbiera chyba w intercoolerze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby nagle bez gazu, obroty zaczęły gwałtowanie rosnąć ZDŁAW NA BIEGU bo korba wyjdzie bokiem

 

Nie ma takiej opcji. Chyba kazdy uzytkownik auta gdzie zaplon jest na guzik - wie ze trzeba 5razy nacisnac START i komp wylaczy silnik <ok>

 

Co do sladow oleju - jutro jestem umowiony w warsztacie na diagnoze - i potem bede z kolega rozkrecac auto wieczorem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby nagle bez gazu, obroty zaczęły gwałtowanie rosnąć ZDŁAW NA BIEGU bo korba wyjdzie bokiem

 

Nie ma takiej opcji. Chyba każdy użytkownik auta gdzie zapłon jest na guzik

mam nadzieje , że nie dojdzie do takiej sytuacji abyś ślepo wierzył w magiczny przycisk a potem zbierał graty spod auta. Poczytaj zasadę działania silnika wysokoprężnego o zapłonie SAMOCZYNNYM i zastanów się co się stanie z silnikiem który otrzyma bez Twojego i komputera udziału dawkę powietrza i paliwa (w tym przypadku oleju silnikowego) ;-) , zapamiętaj: zduś póki będziesz mógł (nie urwie sprzęgła), bo jak się już wkręci samoczynnie to tylko wysiąść z auta i się oddalić. Albo wywali korbę albo przepali olej i jak korpus wytrzyma kilka minut na max to po prostu ją zespawa (zatrze się). Poczytaj o takich przypadkach - nierzadkich. Nie piszę po to aby Cię przestraszyć albo źle życzyć ale po to abyś się Ty nie wystraszył i wiedział co zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i bylem u mechanika dzisiaj - po znajomosci - na poczatek chlopaki znalezli ze gumowa uszczelka z tego plastikowego hmm..weza..kanalu w ktorym jest zamontowany czujnik cisnienia doladowania (chyba tak to sie zwalo) - ta uszczelka byla podwinieta i tamtedy olej spierniczal. Na razie poprawili -umyli silnik i kazali jezdzic i obserwowac. Co do swiec - faktycznie - dwie okazaly sie padniete - jutro bede mial wszystkie 4 nowe <ok>

 

Do tego dochodzi stukanie ze skrzyni biegow - albo olej sie skonczyl (po 25kkm) albo lozysko pada :/ ech...jutro dam znac jakie poprawy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witajcie, mam pytanie - czy producent przewiduje jakieś okresy po jakich trzeba wymieniać świece żarowe ( może macie jakąś książkę serwisową, którą moglibyście zeskanować i przesłać mi na priva - tak żebym wiedział co i przy jakich przebiegach robić z autem - przyjechała z Francji bez dokumentów serwisowych)? Mam megi II z 2003 z silnikiem 1,9 dci i jak jest zimna to silnik odpala tak jakby miał się zaraz wyrwać z mocowań. Nie wiem czy jest to spowodowane jakąś padniętą świecą ( sugestia Dario ). Na wszelki wypadek podjadę do mechanika i wymienię wszystkie - to chyba nie jest jakiś wilki koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toddy, jeżeli ciężko pali to mogą być świece a jeżeli Ci trzepie silnikiem to sprawdziłbym poduszki silnika.

czy producent przewiduje jakieś okresy po jakich trzeba wymieniać świece żarowe ( może macie jakąś książkę serwisową, którą moglibyście zeskanować i przesłać mi na priva - tak żebym wiedział co i przy jakich przebiegach robić z autem -
to wszystko jest na forum,wystarczy tylko poszukać ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek pali na dotyk ale zawsze jak jest zimny to nim telepnie...może faktycznie te poduszki? W przyszłym tygodniu będę wymieniał końcówki drążków kierowniczych to powiem żeby zerknęli na mocowania silnika. Dzięki za rady. <ok>:mrgreen:

 

Tylko jedna rzecz mi tu nie pasuje - silnikiem telepnie tylko przy rozruchu na zimo - jak silnik jest ciepły to nic takiego nie występuje a sądzę że jakby poduszka była walnięta to by przy każdym uruchomieniu tręsło :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!