Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MII 1,5dci - znaczne ubytki oleju w silniku


Gość G-Boy

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Dawno mnie tu nie bylo - ale moze ktos z was pomoze mi w potrzebie - otoz ostatnio moja renia niedomaga - przy zapalaniu zimnego silnika - pierwsze 5-10 sekund strasznie szarpie silnikiem i nierowno pracuje. Dopiero jak dodam gazu to pracuje normalnie, potem juz jest ok. Do tego - zakladam ze ma to zwiazek z trzesiawka - ostatnio strasznie ubywa mi oleju - po trasie okolo 850km mialem w silniku ponizej minimum, a wczesniej jak mi ubylo prawie do zera - zalalem go do 3/4 miedzy min a max - i po tych wlasnie 850km trasy - znowu bylo pusto. Kaluzy pod autem brak , oslona pos silnikiem raczej sucha z tego co patrzylem - ale tylna grodz silnika jest zapluta olejem - na wysykosci hmm..polowy silnika i mniej wiecej po srodku szerokosci. Co tam moze byc takiego? Pozatym auto jezdzi normalnie - przyspiesza itp.. Czy na poczatek - mogl mi wtrysk pasc - czyli to szarpanie na poczatku? Co jeszcze jest mozliwe?turbo chodzi normalnie - auto ma przebieg 186kkm i 5 lat na karku. oleje wymieniane regularnie, filtr paliwa tylko mi zostal - zapomnialem o nim przy 180kkm - i na dniach wymienie..

 

Przejrzalem forum w poszukiwaniu podobnego tematu - ale nie znalazlem. Jesli temat juz byl - to wybaczcie zasmiecanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie równa praca po odpaleniu to walnięte świece żarowe-normalne, że po paru sek. keidy temp. wzrośnie silnik zaczyna równo pracować. Wtryskami raczej bym się nie martwił. Nie wiem tylko co z tym olejem - albo pusciła jakaś uszczelka w przewodach doprowadzających olej do turbo albo turbo walni jak głupie trudno poiwedzieć coś na oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Malykubek napisał(a):
to samo mam, zdejmij wąż z sprężonym powietrzem od turbo i sprawdź czy nie jest w oleju
szczerze mówiąc jeszcze nie widziałem suchych przewodów dolotu za turbiną, nawet w nowych autach. Gramowe ilości oleju są tam zawsze. W turbinie trzeba po prostu sprawdzić ośke. Jak ma luzy delikatny to uszczelniaczami będzie olej zasysał. Stawiam tak czy inaczej na turbine. Mała podpowiedź : gdyby nagle bez gazu, obroty zaczęły gwałtowanie rosnąć ZDŁAW NA BIEGU bo korba wyjdzie bokiem. Dzieje się tak jak zassa duże ilości własnego oleju i będzie je spalał sam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Vivaldi napisał(a):
szczerze mówiąc jeszcze nie widziałem suchych przewodów dolotu za turbiną, nawet w nowych autach
. A ja widzialem w takich jeszcze nie odpalanych:>.

 

Wspominając o oleju w przewodzie chodziło mi od sporych ilościach, najwięcej się zbiera chyba w intercoolerze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Vivaldi napisał(a):
gdyby nagle bez gazu, obroty zaczęły gwałtowanie rosnąć ZDŁAW NA BIEGU bo korba wyjdzie bokiem

 

Nie ma takiej opcji. Chyba kazdy uzytkownik auta gdzie zaplon jest na guzik - wie ze trzeba 5razy nacisnac START i komp wylaczy silnik <ok>

 

Co do sladow oleju - jutro jestem umowiony w warsztacie na diagnoze - i potem bede z kolega rozkrecac auto wieczorem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  G-Boy napisał(a):
  Vivaldi napisał(a):
gdyby nagle bez gazu, obroty zaczęły gwałtowanie rosnąć ZDŁAW NA BIEGU bo korba wyjdzie bokiem

 

Nie ma takiej opcji. Chyba każdy użytkownik auta gdzie zapłon jest na guzik

mam nadzieje , że nie dojdzie do takiej sytuacji abyś ślepo wierzył w magiczny przycisk a potem zbierał graty spod auta. Poczytaj zasadę działania silnika wysokoprężnego o zapłonie SAMOCZYNNYM i zastanów się co się stanie z silnikiem który otrzyma bez Twojego i komputera udziału dawkę powietrza i paliwa (w tym przypadku oleju silnikowego) ;-) , zapamiętaj: zduś póki będziesz mógł (nie urwie sprzęgła), bo jak się już wkręci samoczynnie to tylko wysiąść z auta i się oddalić. Albo wywali korbę albo przepali olej i jak korpus wytrzyma kilka minut na max to po prostu ją zespawa (zatrze się). Poczytaj o takich przypadkach - nierzadkich. Nie piszę po to aby Cię przestraszyć albo źle życzyć ale po to abyś się Ty nie wystraszył i wiedział co zrobić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i bylem u mechanika dzisiaj - po znajomosci - na poczatek chlopaki znalezli ze gumowa uszczelka z tego plastikowego hmm..weza..kanalu w ktorym jest zamontowany czujnik cisnienia doladowania (chyba tak to sie zwalo) - ta uszczelka byla podwinieta i tamtedy olej spierniczal. Na razie poprawili -umyli silnik i kazali jezdzic i obserwowac. Co do swiec - faktycznie - dwie okazaly sie padniete - jutro bede mial wszystkie 4 nowe <ok>

 

Do tego dochodzi stukanie ze skrzyni biegow - albo olej sie skonczyl (po 25kkm) albo lozysko pada :/ ech...jutro dam znac jakie poprawy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witajcie, mam pytanie - czy producent przewiduje jakieś okresy po jakich trzeba wymieniać świece żarowe ( może macie jakąś książkę serwisową, którą moglibyście zeskanować i przesłać mi na priva - tak żebym wiedział co i przy jakich przebiegach robić z autem - przyjechała z Francji bez dokumentów serwisowych)? Mam megi II z 2003 z silnikiem 1,9 dci i jak jest zimna to silnik odpala tak jakby miał się zaraz wyrwać z mocowań. Nie wiem czy jest to spowodowane jakąś padniętą świecą ( sugestia Dario ). Na wszelki wypadek podjadę do mechanika i wymienię wszystkie - to chyba nie jest jakiś wilki koszt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toddy, jeżeli ciężko pali to mogą być świece a jeżeli Ci trzepie silnikiem to sprawdziłbym poduszki silnika.

  toddy napisał(a):
czy producent przewiduje jakieś okresy po jakich trzeba wymieniać świece żarowe ( może macie jakąś książkę serwisową, którą moglibyście zeskanować i przesłać mi na priva - tak żebym wiedział co i przy jakich przebiegach robić z autem -
to wszystko jest na forum,wystarczy tylko poszukać ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek pali na dotyk ale zawsze jak jest zimny to nim telepnie...może faktycznie te poduszki? W przyszłym tygodniu będę wymieniał końcówki drążków kierowniczych to powiem żeby zerknęli na mocowania silnika. Dzięki za rady. <ok>:mrgreen:

 

Tylko jedna rzecz mi tu nie pasuje - silnikiem telepnie tylko przy rozruchu na zimo - jak silnik jest ciepły to nic takiego nie występuje a sądzę że jakby poduszka była walnięta to by przy każdym uruchomieniu tręsło :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!