Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MeganeII szarpanie przy ruszaniu.


Grodzik

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 9.04.2017 o 13:45, droopy napisał:

Nie papuguj.

Dokładnie mam tak samo jak Ty, nauczyłem się z tym żyć i czekałem aż padnie. No i stało się, rozsypało się nareszcie. 

Czy macie panowie jakieś rozwiązanie tego problemu, jakiej firmy komplet założyć aby jak najdłużej cieszyć się nieszarpiącym  sprzęgłem. Dzięki.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni.- mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

 

Proszę pozwolić, że podzielę się swoim doświadczeniem w sprawie szarpania przy ruszaniu Megane II 1.6 benz.

 

U mnie (Megane Sedan rok 2008) to samo, co u zacnych Forumowiczów w dyskutowanym wątku.

Jeżdżę autem 10 lat. Kupiłem jak miał przejechane 12 tys. Problem pojawił się jak miał ok 30 tys. Teraz mam na liczniku 95 tys (mało jeżdżę i głównie po mieście) i bez zmian: wciąż szarpie przy ruszaniu, ale jak wiemy nie za każdym razem i u mnie problem się nie nasila. Przejechałem tak już 65 tys. Nauczyłem się czegoś takiego, że jak zaczyna szarpać, to dodaję więcej gazu i system przechodzi szybciej przez "fazę wstrząsów" ;)  Kilka lat temu znalazłem w necie inf., że w tym modelu silnika jest fabryczna wada docisku sprzęgła, skutkująca nierównym jego dociskaniem, na co ma wpływ temp. materiału. Wydaje się to logicznym wytłumaczeniem. W ASO twierdzą, żeby się tym nie przejmować.

 

Doszedł jednak inny problem: Przy przebiegu ok. 45 tys., zaczęło się szarpanie całym autem, a szczególnie jego prawą przednią częścią, przy ruszaniu, na ostrym lewoskręcie. Najpierw objaw był zauważalny, gdy prawe koło zerwało przyczepność z podłożem. Zwłaszcza, jak było zbyt duże ciśnienie powietrza w kołach. W ASO radzili, żeby się tym nie przejmować, póki objawy nie są częste i uciążliwe.  Potem jednak stan ciśnienia pow. w ogumieniu przestał grać jakąkolwiek rolę i częstotliwość wystąpienia mocnych "drgawek" się nasiliła. Teraz przy stanie licznika 95 tys., 80% przypadków ruszania nawet na lekkim lewoskręcie, kończy się mocnymi "drgawkami" układu napędu. A jeśli prawe koło straci przyczepność, to całe auto skacze jak byk na rodeo.  Za tydzień jadę z tym do mechanika - po raz pierwszy nie do ASO.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Krzychu1300
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!