Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana świec żarowych DCI


tomekt

Rekomendowane odpowiedzi

witam

Czy ktoś z forumowiczów wymieniał samemu świece żarowe w dieslu?? Czy napotkały go po drodze jakieś niespodzianki . Czy raczej łatwo sie wykrecają świece w autach renault. Czy do wykrecania tych świec używacie klucza dynamometrycznego i wykrecacie świece z pewnym momentem .

Spotkałem sie z przypadkami gdzie świece żarowe przed wykręceniem trzeba bylo schlodzic azotem a i tak 1 z 6 sie urwała. ale to bylo w mercedesie.

 

tydzień temu zakupiłem 4 świece i tak sie przykladam do wymiany, lecz jeszcze nie zakupiłem długiej nasadki 10 której okazalo sie ze nie mam w swoim zestawie. na początek podlalem świece olejem na drugi dzien spsiukalem jakims odrdzewiaczem w stylu wd40 na 3 dzien powtórzylem tą operacje i teraz czekam az ktos podpowie czy sie za to zabierac czy lepiej odrazu zwalić tą odpowiedzialnośc na jakiś warsztat który i tak w przypadku urwania świecy bedzie sie wymigiwal ze to nie jego wina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uprzedzam ze zalezy od swieć jakie masz wkręcone teraz

 

u mnie w lagunie w 1,9 DCI jedna świeca sie wykręcial bez gwintu

został w bloku silnika i trza bylo narzynka sie ratować

 

nowe świece lepiej wkręcac na mokro odpowiednim smarem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świeczki wymienione. na szczęscie żadna sie nie urwała. Ja akurat wykrecalem swiece na zimnym siliniku a temp na dworze byla ok 2 stopni ale nie wiem czy to akurat jest dobra metoda bo przecierz swieca zimna jest bardziej krucha i łatwiej ją urwac, zas plusem jest to ze jak jest zimna może sie minimalnie kurczyc.

Po tym jak przed wykręceniem byly kilkakrotnie psiukane odrdzewiaczem wychodzily bardzo lekko tylko 1 stawiała delikatny opór, dodam ze 2 z 4 swiec w okolich gwintu byly przyrdzewiałe tak jakby nie byly wymieniane od nowości i nie wyglądało na to ze wykręcą sie bezboleśnie.

Nowe świece przed wkręceniem posmarowalem na gwiniecie smarem miedzianym i nie dokrecalem ich na sile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jagu, a nie uważasz, że warto wymienić wszystkie świecie, żeby znowu przez dłuższy czas mieć z nimi spokój? Skoro jedna się upaliła, to znaczy, że reszta też nie najmłodsza i prędzej czy później padną - przynajmniej takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mieszkaniu wymieniasz wszystkie żarówki bo jedna się spaliła?

 

Chrzanisz waćpan... jestem swiezo po wymianie swiec - i tez zmienilem po 186kkm wszystkie 4 - a padly 2. Rozmawialem z mechanikiem - rok temu padla mi jedna - i wymienilem tylko ja. mechanik powiedzial ze jak juz dwie padna - to nalezy wymienic wszystkie 4. Pozatym swiece mozna dosc latwo sprawdzic zwyklym miernikiem..i stwierdzic ktora poszla.. tak wiec jak kolega wymienil 4 to bedzie mial spokoj na kolejne kilka tys km..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie po co te waśnie? jedni mają rację i Jagu też - tu nie ma reguły że trzeba wszystkie naraz ( z technicznego punktu widzenia zalecane ). Ma kasę i chce mieć spokój to wymienia wszystkie, lubi i ma czas na grzebanie to wymienia pojedyńczo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że po wymianie świec nie ma wiekszej różnicy w odpalaniu a objawy są takie ze przez chwile po uruchomieniu silnika (kiedy jest zimny) nie pracuje tak jakby na 1 cylinder a z rury wydecowej wydobywa sie dym. po dodaniu gazu sie wszystko normuje. Chiałbym sie dowiuedziec gdzie w megane z silnikiem 1.5dci znajduje sie sterownik świec żarowych??? i jak najprosciej (nie podpinając auta pod komputer) sprawdzic czy podaje on prod na świece .

 

Czy to jest to urządznie zawinięte w cerate które znajduje sie pod maską po lewej stronie za lampą a żeby sie do niego dostac najlepiej zdemontowac zderzak i lampe?? Wykręciłem juz akumulator i podstawke ale dostep mimo to jest mizerny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak najprosciej (nie podpinając auta pod komputer) sprawdzic czy podaje on prod na świece .

a no tak: na zimnym silniku, zdejmujesz wszystkie kable ze świec. Montujesz sobie wcześniej mały obwód kabel- żaróweczka- kabel (tylko długie kable) jeden kabelek do masy drugi do kabla od świecy (wtykasz do tego kaptura co na świece się nakłada). I teraz potrzebna ci pomoc osoby trzeciej, która na wrzuconym biegu wciśnie hamulec i naciśnie START a ty patrzysz czy się żaróweczka świeci, jak się świeci to ok jak nie to już wiesz.

Jako że po wymianie świec nie ma wiekszej różnicy w odpalaniu a objawy są takie ze przez chwile po uruchomieniu silnika (kiedy jest zimny) nie pracuje tak jakby na 1 cylinder a z rury wydecowej wydobywa sie dym.

nie chce cię straszyć ale sprawdź sobie wtryski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby przyczyną były wtryski to objawy raczej byly by takie same na zimnym i na ciepłym silniku i podczas dodawania gazu puszczał by kłęby dymu a tak sie nie dzieje dymi tylko przez chwile .

czy istnieje taka mozliwosc zeby wtrysk nie pracował poprawnie tylko przez chwile???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!