Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Żółta kontrolka silnika + service


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio w samochodzie mojego ojca RM II Grandtour 1.6 kilka razy podczas spokojnej jazdy włączała się żółta kontrolka silnika + service, ostatnio włączyła się na stałe. Samochód został zdiagnozowany urządzeniem Launch X431 i wyszły takie rzeczy:

 

:P DF022 komputer, błąd strefy pamięci immobillisera – Active

:P DF022 komputer, błąd komputera – Active

:-D DF120 obwód lampki OBD, nieznany błąd elektryczny - Memory

;) DF132 ogrzewana przednia szyba, nieznany błąd elektryczny - Active

:) DF134 połączenie panelu przyrządów, nieznany błąd elektryczny – Active

:) DF235 obwód powietrza wlotowego, kontrola w kierownicy – Active

 

Czy ktoś może skomentować te błędy? Podejrzenia mechanika padły na ostatni komunikat – „DF235 obwód powietrza wlotowego”, zalecił wymianę filtra powietrza (był dość brudny). Po wymianie filtra i uruchomieniu samochodu żółta lampka silnika + service cały czas się świeci. Zdjąłem klemę, ale nic to nie dało – podejrzewam, że tak jak wskazuje komunikat „DF120 obwód lampki OBD, nieznany błąd elektryczny – Memory” błąd zapisał się w pamięci i trzeba go skasować jeszcze raz urządzeniem. Nie wiem czy wysyłać ojca specjalnie na skasowanie błędu, czy może spokojnie pojeździć do przeglądu po 60 tys. km, bo lampka się świeci, ale przyczyna powstania błędu została usunięta. Acha, nie ma żadnego komunikatu na kompie + test samego kompa nie wskazuje żadnych błędów. Samochód jeździ jak zwykle normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Mam takie samo autko i miałem podobny problem. Kontrolka service i kontrolka silnika. W pierwszym etapie zapalła sie kontrolka silnika kiedy np stałem w korku i po pewnym czasie gasła, aż do momentu kiedy zapalił się service i .......wysiadła mi cewka zapłonu :-D Po wymianie cewki kontrolki nadal się paliły. Mechanik stwierdził że trzeba zresetować komputer i ok. U mnie po kilku tankowaniach i resetowaniach przebiegu kontrolki same zgasły. Na forum znajdziesz w jaki sposób zresetować kompa bez wizyty w serwisie. Powodzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli istnieje inny sposób na resetowanie komputera pokładowego w Megane II oprócz niżej wymienionych:

 

:) zdjęcie klemy "-",

:-D uruchomienie trybu testowego (przycisk start + przycisk zmiany trybu pracy kompa)

 

to proszę o szybką informację jak to zrobić bez wizyty w serwisie i podłączania do CLIPa (bo mój ojciec się tam dzisiaj wybiera, a chciałbym mu oszczędzić drogi i 100 zł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No z tego co widzę to z tymi defektami to byłeś w ASO u jakiegoś patafona który przepisał co mu komputer napisał a nie zdiagnozował problemu. W kompie jest tak że można sprawdzać błędy pokolei po drodze do błędu i w ten sposób wytypować uszkodzone miejsce. Tak mi się zdaje gdy mojemu elektronikowi zaglądałem przez ramię.

W ASO napiszą Ci to samo. Chyba że przyjedziesz i powiesz że pali się lampka i trzeba naprawić. Wówczas ruszą ale to i portfel.

Ja byłem w ASO (powtarzałem to 100 razy i napiszę kolejny). Aso mi napisało podobne bzdety z kompa. Przyjechałem z kwitkiem do kolesia i on popatrzył się i powiedział że nic nie rozumie z tego. Pomyślałem że jakiś cienias. :-D Ale okazało się potem że facet jest wybitny pod tym względem. Takiego sprzętu do diagnostyki nie ma pewnie najlepsze aso.

Laptop + BT Clip. Problem leżał w bzdurze którą od razu naprawił.

 

 

Co Ci mogę radzić. To ściągnij sobie schematy połącz te wszystkie błędy z konkretnym urządzeniem. Jak dla mnie jest to jakiś moduł w środku w aucie. I potem jedź do dobrego elektronika a nie patałacha naciągacza złodzieja z ASO.

 

Jeszcze mi się coś przypomniało. Czy auto stoi na ulicy nie w garażu? Bo w 2002 -2003 roczniku były jakieś jaja z zalewaniem komputera. A ostatnio pada i pada. :-/

 

[ Dodano: 2007-06-05, 16:18 ]

I jeszcze jedno. Masz ogrzewaną przednią szybę? O co tu chodzi?? Chyba że o nawiew.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i się okazało, że uszkodzony był czujnik położenia wału korbowego, czyli normalka. Wyszło to po podłączeniu do CLIPa. Pierwotna diagnoza była wykonana urządzeniem Launch X431 - dość uniwersalnym, stąd diagnoza była taka jak opisałem, czyli bardzo nieprecyzyjna. Samochód jest właśnie naprawiany i będzie OK. Ja wysyłając ojca do warsztatu nie wiedziałem, że nie mają CLIPa tylko takie uniwersalne cudo, co potrafi co prawda skasować błędy ale niewiele ponad to.

 

Miałem rok temu w takim samym RM II Grandtour 1.6 ten sam objaw - też włączyła się żółta kontrolka silnika + service, na szczęście tylko raz i na chwilę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Witam wszystkich

Odświeżę trochę temat odnośnie kontrolki silnika. Mógłby mi ktoś powiedzieć czy po odłączeniu wtyczki z elektrozaworu oraz z czujnika położenia wałka rozrządu powinna się zapalić ta kontrolka, dodam że serwis się świeci? Bo podczas zapalenia stacyjki zapala się i gaśnie razem z innymi równocześnie.

Z góry dziękuje i pozdrawiam

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!