Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z zapłonem silnika - Megane I benzyn


pat2008

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie Wszystkich Forumowiczów!

Podobnie jak Wy jestem posiadaczem Renault Megane. Mam nią przyjemność jeździć od ok 8 m-cy i do tej pory nie sprawiała żadnych problemów "wychowawczych" :)

Problem pojawił się ok 1,5 m-ca temu i dotyczy zapłonu silnika po dłuższym przestoju - ok 12h. Nadmienię że gdy go odpalam z reguły szyby są zawilgocone (różnica temperatur.Może to właśnie wilgoć???).Do tego czasu silnik niezależnie od temperatury oraz tego ile samochód stał nie eksploatowany odpalał za 1 razem (niezależnie czy zima i za oknem -15 st C czy wiosna i za oknem 25 st C)

Obecnie silnik odpala za 2-6 razem. W skrócie opiszę jak to wygląda:

1.Przekręcam silnik, cierpliwie czekam aż zgasną wszystkie lampki kontrolne po czym przekręcam dalej kluczyk i.....rozrusznik kręci jak trzeba, nic nie rzęzi, nie skrzypi nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków niemniej silnik nie zapala.

2.Powtarzam więc całą akcję i teraz słychać albo dokładnie to samo (gdy mam pecha), czasem słychać tak jakby silnik się przyduszał, był bliski zapłonu ale nie jest jeszcze w stanie zapalić.

3. Za trzecim razem (gdy wystąpi optymistyczny scenariusz z pkt 2) z reguły udaje się go zapalić.

Problemu nie zaobserwowałem gdy samochód postoi nawet 8,5h w ciągu dnia oraz próbuję go zapalać w trakcie dnia.

Jeśli macie jakieś pomysły podzielcie się proszę nimi. Będę wdzięczny za każdą sugestię.

Z góry dziękuję za poświęcony czas i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

haha jakbym wlasne posty czytał, praktycznie identyczne objawy z ta roznica ze mi po kilku próbach już nawet nie chciał kręcić (pewnie aku padał). i po kolei moja droga:

1. świece + cewki (jesli masz chociaż jedną Sagema to wymieniaj)

2. filtry

3.czujnik temperatury cieczy chłodzącej -wymiana

4. przeczyszczenie czujnika położenia wału- i to finalnie pomogło na te nasze bolączki. choc zobaczymy co będzie za kilka tygodni.

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień Dobry!

Dziękuję za cenne rady!

Byłbym bardzo wdzięczny jeśli podałbyś jeszcze ile mniej więcej kosztuje wymiana tych elementów w rozbiciu na cenę części i robociznę.

Jeśli ktoś z Kolegów ma jeszcze jakieś koncepcje podzielcie się proszę z nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich których zainteresował mój post!

Carek - dzięki za wskazówkę, masz całkowitą rację zacznę od tego co mogę zrobić sam.

Mam prośbę - jeśli dysponujesz jakąś serwisówką dla Megane I po liftingu albo jesteś w stanie podrzucić wskazówki gdzie szukać tego czujnika i jak się dobrać do niego. Jakąś smykałkę do mechaniki mam więc może bym spróbował coś zdziałać.

Będę Ci bardzo wdzięczny!

 

PS: Odwiedziłem Twoją stronę i muszę przyznać, że Twoja Megi jest boska! Widać że twój trud i poświęcony czas nie idzie na marne!!! Gratuluję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam nadzieje że pomoże Tobie i innym, pozdro :)

 

[ Dodano: 2008-09-08, 10:27 ]

  pat2008 napisał(a):
Byłbym bardzo wdzięczny jeśli podałbyś jeszcze ile mniej więcej kosztuje wymiana tych elementów w rozbiciu na cenę części i robociznę.

 

ceny możesz sobie sprawdzać tutaj:

 

http://sklep.intercars.com.pl/

 

Jeżeli chodzi o robociznę to klucze wszelkiego rodzaju mile widziane, obowiązkowo torxy i dwa piwa ;-)

post-10576-1220799468_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych tematem!

Nie odzywałem się chwilkę ale wreszcie mogę podzielić się moimi spostrzeżeniami. Na 90% udało mi się rozwiązać problem z rozruchem mojej Megi. Od blisko 2 tygodni zapala od strzała niezależnie czy jest ranek i chłód oraz wilgoć czy wygrzała się w jesiennym słońcu.

 

Co zostało zrobione:

1.Wyczyściłem czujnik położenia wału, bardzo dziękuję kolegom za cenne informacje i zdjęcia gdzie jest on zlokalizowany. Klucz 10-tka i 15 minut i po problemie. Oczyściłem styki samego czujnika, oczyściłem z opiłków czujnik i miejsce gdzie styka się z wałem. Nie odłączałem akumulatora przy czym zastrzegam, że we wtyczce do komputera nie dokonywałem czyszczenia lecz po prostu kilkukrotnie ja zdjąłem i założyłem.

2. Z racji przebiegu wymieniłem olej, filtr powietrza, filtr oleju i filtr paliwa oraz świece niemniej jestem niemal na 100% pewien że to nie im zawdzięczam sukces. Świece dwuelektrodowe NGK wyglądały idealnie, zamieniłem je na jednoelektrodowe EYQUEM-y.

 

Problem ustąpił co mnie bardzo cieszy. Ale jak to w świecie bywa pojawiło się inne zmartwienie w Megi - ale o tym w następnym poście...

 

Jeszcze raz bardzo dziękuję wszytskim KOLEGOM za pomoc w walce z czujnikiem! Dzięki Wam moja Megi pali jak trzeba <ok>

 

pozdrawiam serdecznie

pat2008

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Wszyscy piszecie że jest na forum opisane jak wyjąć czujnik położenia wału a ja nie mogę się tego doszukać. Tutaj na zdjęciu jest silnik benzynowy i nie ma problemu z dostępem do tego czujnika a co zrobić w moim przypadku z silnikiem 1.9 dTi? Czujnik ten jest ledwo widoczny nie mówiąc już o dotarciu tam kluczem i wyjęciu go... Czy może ktoś być tak miły i powiedzieć mi jak to się robi? Z góry dziękuje :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!