Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

MEGANE 1.4 16V Przerywa przy gwałtownym doda


Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich forumowiczów!

Od pewnego czasu próbuje rozwiązać problem z moją Meganą na własną ręke. Samochód nie chce przyspieszać przy gwałtownym dodaniu gazu. Dla przykładu jadąc na 2 biegu 40km/h nagle wciskając gaz samochód nie przyśpiesza, przerywa obroty ledwo ledwo wzrastają. Jadąc dalej szybko dodaje i ujmuje gaz to w końcu zaskoczy i wtedy reaguje na każde wciśnięcie... ale jadąc dalej gdy będe utrzymywał przez chwile jednostajną prędkość (dajmy na to te 40km/h) i znów dodam gwałtownie gazu to znów sie dławi. Czasem ciężko chociażby ruszyć z pod świateł, auto nie chce sie wkręcać na obroty, ciężko je nawet przegazować. Ale jak zaskoczy to pięknie równomiernie ciągnie do 6 tys obr. Wymieniłem listwe wtryskową z 4 regenerowanymi wtryskami, wymienilem filtr paliwa, filtr powietrza. Samochód na biegu jałowym utrzymuje równe obroty... ale są za wysokie... zawsze miał 750, teraz około 900. Jak już sie uda silnik przegazować to przez chwile jest dobrze, ale po dosłownie 1-2 minutach problem znów wraca. Świece też są nowe (NGK). Znajomy podpiął sie uniwersalnym programem pod kompa, ale nic nie wykrył. Macie jakieś pomysły co to może być? Pozdrówka!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mój gust masz nieszczelność gdzieś w układzie dolotu powietrza, lub na czujniku ciśnienia (chyba) ten z lewej strony na górze kolektora przy korku wlewu powietrza. Nie zaszkodzi sprawdzić jeszcze raz świece i cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki do sprawdzenia, tak jak pisze P_r_z_e_m_o. Jak masz sagemy to wymieniaj od razu, sprawdź czy w gnieździe cewki nie ma oleju/wilgoci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
cytat

 

A może podobnie jak kiedyś miałem w lagunie? Silnik ciągle chodził na "ssaniu". Ciepły czy zimny obroty wysokie. Niekiedy bywał kłopot z odpaleniem na ciepłym. Przyczyną było ciągle pracujące ssanie. Po wymianie czujnika temp problem ustąpił. Ewentualnie szukaj nieszczelności na wężykach dolotowych.

 

Pozdrawiam

 

Nie cytujemy całości posta, jeśli odpowiadamy bezpośrednio pod nim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejną sprawą którą zauważyłem to wystrzały w układzie wydechowym, tak jakby paliwo nie było dopalane w kolektorze. Jest możliwe, że przestawił się zapłon? Silnik dobrze chodzi w zakresie od 2-4tys, pow 4 tys obr jest lekkie zachwianie mocy, ale potem idzie już ładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!