Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

jezior85    0

Witam Was,

Postanowiłem pobawić się troszkę z moją Megi i kupiłem kabel (INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY VAG KKL OBDII. Zainstalowałem DDT2000 w wersji 2.0.9.0 (baza około 180MB) i 2.3.0.1 (baza około 180MB i 400 MB).

Pierwszy z nich działa połowicznie - tzn. wykrywany jest sterownik INJECTION, można wykonać skan błędów. W funkcji monitora nie wykrywa 90% parametrów. Parametry pracy silnika są niedostępne niestety...

Drugi program nie startuje ze skanowaniem sterowników (lupa ALL). Próbowałem dla bazy mniejszej i tej większej. Objaw jest taki że po kliknięciu w lupę program wpisuje w prawe okno elementy do przeskanowania, ale samo skanowanie nie startuje i przy każdym z tych elementów pozostaje "?" (a jak wiemy skanowanie albo znajdzie sterownik elementu albo wpisze "none").

Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

I jeszcze jedno pytanie - czy nowsza wersja DDT2000 pozwoli na podgląd parametrów pracy silnika (temp, ciśnienie, obroty ... parametry wtrysków? ... i pozostałe)?

 

MEGANE 1.5 DCi, 82KM, 2004r.

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    152

Może się mylę, ale wydaje mi się, że właśnie wszystko zależy od tych baz.

Niestety z powodu pogody nie mogę tego dostatecznie przetestować.

Poza tym ja ma DDt2000 wersji 2.3.0.1

Powiem tylko, że u mnie wykrywa ECU ale zgłasza problem z ABS-em i UCH pomimo, że je wykrywa. Wykrywa je ale pisze że brak ich w bazie i też jak na razie nie wiem dlaczego.

Wykrywa mi również moduł klimatyzacji ale zgłasza błąd i to by się zgadzało, bo rzeczywiście mam z nim jakiś problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
jezior85    0

Ciekawe co by było gdybym użył bazę 400MB do starszej wersji DDT2000? Hmm jutro to sprawdzę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dabru    0

Kolego, przyczyna jest prosta.W wersji "lite" przy modułach w tabeli po lewej stronie są kolorowe oznaczenia, a w wierszu powyżej odpowiadające im protokoły komunikacji. Zaznaczając Megane II wszystkie podstawowe moduły zaznaczone są kolorem zielonym (jak dobrze pamiętam) co w opisie oznacza że komunikują się po linii CAN. Spróbuj zaznaczyć np. Clio i skanowanie rozpocznie się, natomiast oczywiste jest, że niczego nie rozpozna. Zauważ, że przy Clio kolory modułów wskazują zgodnie z opisem że komunikują się po linii K. Aby Megane II zagadało z DDT2000 potrzebny jest interfejs DERELEK, przedstawiony w programie w zakładce "hardware"- on obsługuje CAN I K. Do tych wniosków doszedłem na podstawie prób i wydaje mi się, że są one logiczne, chociaż sprzedawcy tych kabli na znanym serwisie z rzekomym wieloletnim doświadczeniem zapewniali mnie żę obsługują one wszystkie auta do 2008 r. A wystarczy spojrzeć w program z podpiętym interfejsem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lamer    2

Wczoraj bawiłem się kabelkiem + DDT no i faktycznie z MII jest raczej lipa. Raz jakimś cudem połączyłem się z "injection" i miałem podgląd na pracę wtrysków i takie tam. Niestety nie udało mi się tego powtórzyć ponownie (nie wiem jakiego sterownika użył program bo wybrałem "all" i próbował wszystkie po kolei). Raz rozpoznał też niby sterownik ABS ale niewiele danych pokazywał.

Zastanawiam się czy DERELEK faktycznie może więcej? Czym on się właściwie różni sprzętowo od VAG KKL?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×