FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: VAG KKL + DDT2000 - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane II phI
VAG KKL + DDT2000

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   jezior85 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 24-kwiecień 10
  • Skąd:Trojak
  • Auto:Renault Megane 2 ph1
  • Silnik:1.5 DCI
  • Przebieg (tys.km):115

Napisano 30 listopad 2010 - 22:24

Witam Was,
Postanowiłem pobawić się troszkę z moją Megi i kupiłem kabel (INTERFEJS DIAGNOSTYCZNY VAG KKL OBDII. Zainstalowałem DDT2000 w wersji 2.0.9.0 (baza około 180MB) i 2.3.0.1 (baza około 180MB i 400 MB).
Pierwszy z nich działa połowicznie - tzn. wykrywany jest sterownik INJECTION, można wykonać skan błędów. W funkcji monitora nie wykrywa 90% parametrów. Parametry pracy silnika są niedostępne niestety...
Drugi program nie startuje ze skanowaniem sterowników (lupa ALL). Próbowałem dla bazy mniejszej i tej większej. Objaw jest taki że po kliknięciu w lupę program wpisuje w prawe okno elementy do przeskanowania, ale samo skanowanie nie startuje i przy każdym z tych elementów pozostaje "?" (a jak wiemy skanowanie albo znajdzie sterownik elementu albo wpisze "none").
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
I jeszcze jedno pytanie - czy nowsza wersja DDT2000 pozwoli na podgląd parametrów pracy silnika (temp, ciśnienie, obroty ... parametry wtrysków? ... i pozostałe)?

MEGANE 1.5 DCi, 82KM, 2004r.
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 30 listopad 2010 - 22:37

Może się mylę, ale wydaje mi się, że właśnie wszystko zależy od tych baz.
Niestety z powodu pogody nie mogę tego dostatecznie przetestować.
Poza tym ja ma DDt2000 wersji 2.3.0.1
Powiem tylko, że u mnie wykrywa ECU ale zgłasza problem z ABS-em i UCH pomimo, że je wykrywa. Wykrywa je ale pisze że brak ich w bazie i też jak na razie nie wiem dlaczego.
Wykrywa mi również moduł klimatyzacji ale zgłasza błąd i to by się zgadzało, bo rzeczywiście mam z nim jakiś problem.
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   jezior85 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 24-kwiecień 10
  • Skąd:Trojak
  • Auto:Renault Megane 2 ph1
  • Silnik:1.5 DCI
  • Przebieg (tys.km):115

Napisano 30 listopad 2010 - 23:00

Ciekawe co by było gdybym użył bazę 400MB do starszej wersji DDT2000? Hmm jutro to sprawdzę.
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   dabru 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 21-grudzień 08
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:1.5 dci 100KM
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 02 grudzień 2010 - 18:39

Kolego, przyczyna jest prosta.W wersji "lite" przy modułach w tabeli po lewej stronie są kolorowe oznaczenia, a w wierszu powyżej odpowiadające im protokoły komunikacji. Zaznaczając Megane II wszystkie podstawowe moduły zaznaczone są kolorem zielonym (jak dobrze pamiętam) co w opisie oznacza że komunikują się po linii CAN. Spróbuj zaznaczyć np. Clio i skanowanie rozpocznie się, natomiast oczywiste jest, że niczego nie rozpozna. Zauważ, że przy Clio kolory modułów wskazują zgodnie z opisem że komunikują się po linii K. Aby Megane II zagadało z DDT2000 potrzebny jest interfejs DERELEK, przedstawiony w programie w zakładce "hardware"- on obsługuje CAN I K. Do tych wniosków doszedłem na podstawie prób i wydaje mi się, że są one logiczne, chociaż sprzedawcy tych kabli na znanym serwisie z rzekomym wieloletnim doświadczeniem zapewniali mnie żę obsługują one wszystkie auta do 2008 r. A wystarczy spojrzeć w program z podpiętym interfejsem.
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   lamer 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 01-styczeń 10
  • Skąd:PL
  • Auto:Megane II ph 1
  • Silnik:1.5dCi
  • Przebieg (tys.km):255

Napisano 10 marzec 2011 - 07:06

Wczoraj bawiłem się kabelkiem + DDT no i faktycznie z MII jest raczej lipa. Raz jakimś cudem połączyłem się z "injection" i miałem podgląd na pracę wtrysków i takie tam. Niestety nie udało mi się tego powtórzyć ponownie (nie wiem jakiego sterownika użył program bo wybrałem "all" i próbował wszystkie po kolei). Raz rozpoznał też niby sterownik ABS ale niewiele danych pokazywał.
Zastanawiam się czy DERELEK faktycznie może więcej? Czym on się właściwie różni sprzętowo od VAG KKL?
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   pawelsonx 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 17-marzec 09
  • Skąd:Piotrkow tryb
  • Auto:brak
  • Silnik:brak
  • Przebieg (tys.km):brak

Napisano 10 marzec 2011 - 10:50

derelek jeszcze posiada linie can
iiiiiiii
0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Symfony2 developer