Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

lolyt_xd    0

Witam.

Od razu na wstępie bez ogródek powiem, nie znam się na samochodach. Auto, które chcę "naprawić" nie jest moje, ale ja je teraz użytkuję.

Problem jest taki. Nawiew raz działa raz nie działa. Czytałem tu na forum kilka podobnych wątków, ale nigdzie nie było wytłumaczone jak dla głąba gdzie się trzeba dostać i co zrobić. Proszę o wyrozumiałość :mrgreen: Nawiew jak zadziała, to jest na wszystkich prędkościach i z odpowiednią szybkością leci. Ale jak się wyłączy, to trzeba czekać, aż sam zechce się włączyć. Zauważyłem, że jak nawiew zacznie działać (ale nie jestem pewien czy tak jest na 100%) to coś z przodu pod maską pyrka, że tak to ujmę. Proszę o pomoc. Będę bardzo wdzięczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155

No to jak dla laika

Kup, pożycz, zdobądź komplet imbusów typu TORX, jakie to są powie ci każdy mechanik lub sprzedawca w sklepie.

Jak je będziesz miał, wyjmij popielniczkę pod nią masz dwie śrubki, wykręcasz wyjmujesz panel popielniczki, odpinasz kabelki od zapalniczki, Pod spodem będą dwie następne śrubki, wykręcasz, Łapiesz cały panel, cała konsolę centralną i delikatnie szarpiesz, u góry są zaczepy jak panel będzie wyjęty kładziesz go sobie tak, żebyś widział wtyczkę, będzie z prawej strony, spróbuj tą wtyczkę docisnąć jak wentylator zadziała to masz sprawcę. Wyłącz zapłon, za pomocą cienkiego zegarmistrzowskiego śrubokrętu lub igły spróbuj podoginać styki w wtyczce.

Tu masz wersję obrazkową, co prawda nadmiarową ale również zawiera fotki z kolejnych etapów "rozbiórki"

http://megane.com.pl/dload.htm?action=download&id=30

To co ci tak "pyrka" to klapka obiegu zamkniętego.

Reszta :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites
djpablo211    0

Witam!

Mam ten sam problem i po dzisiejszym dniu już zwątpiłem. Mam megane coupe ph1 1,6 wersja z klimą. Spędziłem dzisiaj ponad 5 godzin patrząc jak mechanik rozbiera mi pół samochodu pod maską żeby dostać się do elektroniki nawiewu. Po dogłębnym sprawdzeniu połączeń kabli znaleźliśmy tylko dziwnie wyglądający lut na rezystorze ( oporniku) tym co wchodzi do obudowy nawiewu (sama dmuchawę sprawdziliśmy na krótko do akumulatora i chodzi elegancko) . Został poprawiony przez mechanika lutownica i sprawdzony miernikiem i wszystko ok. Zadowoleni że wszystko działa złożyliśmy wszystko do kupy. Elegancko działo tylko że po jakiś 15 minutach problem powrócił i dmuchawa znowu chodzi jak chce, niezależnie od biegu na jakim jest i czasu jaki działa, samoczynnie się wyłącza i włącza. Napiszcie mi jeszcze gdzie mogę szukać tej usterki. Przeglądnąłem bezpieczniki tam wszystko ok. Rozebrałem konsolę środkową wyciągnąłem kość do sterowania nawiewem nie znalazłem żadnych elementów zaśniedziałych ani przynajmniej dziwnie wyglądających. Jeszcze moje podejrzenie pada na sam przełącznik od nawiewu (pokrętło) ale już sam nie wiem <szukaj>. Czekam na pomoc bo idzie zamarznąć w samochodzie a jak narazie nie zapowiada się żeby zima szybko odpuściła <ok>

 

PS. jeden z mechaników przyglądających się naszym dzisiejszym wypociną podsumował " po co się przy tym babrzecie , zima się i tak zaraz skończy " :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawel    175

W przełączniku mogły się nadpalić blaszki, więc warto go rozebrać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155

;-) che, che prędzej we wtyczkach niż na przełączniku wentylatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×