Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Centralny zamek z pilota


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od momentu kiedy padł mi akumulator tj te mroźne dni mam problemy z otwieraniem i zamykaniem drzwi z pilota;/ imibilajzera pozbył się już poprzedni właściciel, więc ten problem mnie ominął bo odpala. Wiem że jest dużo postów dotyczących tego mojego problemu, ale nie znalazłem konkretniej naprawy tego problemu.

Sprawa wygląda tak że czasem otwiera i zamyka bez problemu a czasem trzeba się na klikać przy szybie (bateria nowa, też myślałem że to może być przyczyna), wewnątrz pojazdu też czasem zamyka ok a czasem się zawiesza i nic.

Mam zamontowany autoalarm silicon prelude i z nim też jest problem podobny na odległość czaem uzbroi a czasem nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co już wyczytałem (mogę się mylić)to po usunięciu immobilizera centralny zamek potrzebuje sterownika. Trzeba do dołożyć do ten z UCH nie będzie działał. Może wina w tym sterowniku :l:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale właśnie chodzi o to że wszystko było ok działało ładnie do moment aż przyszły te mrozy i musiałem zmienić akumulator bo ten stary już nie dopalił i ten nowy wypinałem na noc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakoduj pilota

Po co, jak:

czasem otwiera i zamyka bez problemu a czasem trzeba się na klikać

 

immo trzeba wywalić

Po co, jak:

imibilajzera pozbył się już poprzedni właściciel

 

Upraszam kolego pasek, idź na jakość wypowiedzi a nie na ilość :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od sprawdzenia diody IR kluczyka poprzez aparat fotograficzny (cyfrówkę lub poprzez aparat w telefonie). Jeżeli mruga niemrawo lub przerywanie, trzeba rozebrać pilot. Sprawdzić, czy nie pękła któraś z 2 nóżek przy diodzie IR. Jeżeli pękła, przylutować. Jeżeli nie, przegrzać luty diody i złożyć do kupy. Powinno działać. Przypominam, że luty od nóżek diody nie mogą się ze sobą stykać !

Przerabiałem to 2 tyg. temu. Pilot też działał jak chciał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam może podobny problem, a może kompletnie inny. Pisze tu by nie zakładać nowego wątku.

Mój zamek centralny w aucie działa tak: zamyka wszystkie drzwi zawsze i w każdych warunkach pogodowych, problem pojawia się przy otwieraniu. Po naciśnięciu na pilocie otwarcia, migacze zamrugają a zamki nie reagują. Teraz po zimie jeszcze mi sie nie trafiło by się same otworzyły. W takiej sytuacji musze włożyć kluczyk w drzwi i przekręcić. I tu również różnie się zachowuje. Czasem odskoczą wszystkie zamki jednocześnie, czasem tylko od drzwi kierowcy.

 

Moje pytanie: czego to może być przyczyna? jak rozwiązać taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo wiem co to zamek typu master-slave? Autoalarm może był zakładany przez poprzedniego właściciela na własną rękę, jak i odcięcie zapłonu poprzez "magiczny" przełącznik. Ale pry kluczykach pilot ma 2 guziki. 1 (mniejszy) włącza wycie alarmu - taki straszak. 2 (większy) jest od zamka centralnego. I to własnie zamek nie chce się owierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli masz niefabryczny centralny zamek. Prawdopodobnie Twoje auto nie posiadało go seryjnie.

Nie bardzo wiem co to zamek typu master-slave

Przekręcenie zamka "master", powoduje otwarcie wszystkich zamków "slave". Przekręcenie zamka "slave" powoduje otwarcie tylko tego jednego zamka. W serii auta, jakie masz w opisie były tylko zamki typu "slave".

Co do Twojego problemu, podejrzewałbym zaśniedziałe styki. Styki albo przy siłownikach, albo przy centralce. Jako, że masz niefabryczny centralny, nie wiadomo gdzie ta centralka się znajduje. Możliwe, że za konsolą środkową, może w drzwiach kierowcy... Musisz poszukać. Możliwe też, że kończą się przekaźniki w centralce. Wtedy, albo rozebrać przekaźniki i wyczyścić styki, albo wymienić na nowe. Zanim jednak zaczniesz rozbierać auto, sprawdź miernikiem jakie napięcie dochodzi do siłownika (najlepiej zamek "master", czyli drzwi kierowcy). Również sprawdź pobór prądu tego siłownika. Jak nie wiesz, jak się mierzy te wartości, poszukaj na google.

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś nie miałem jak zdjąć panelu drzwiowego, ale za to wyminiłem baterie w pilocie i jest bez zmian. Jednak otwardzie kluczykiem otwiera wszystkie zamki 4 drzwi bez problemów. Czy to możliwe że jest to wina styków na silniczkach? Czy może jakiś bezpiecznik lub odbiornik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!