Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
Sign in to follow this  
astarot2

Scenic I phII Brak mocy - ograniczone obroty 1.9 dci 102KM (50KM :)

Recommended Posts

astarot2    0

Witam,

wiem że temat był już po troche poruszany w sprawie małej mocy w Scenic I ph II dci 1.9, ale mam kilka pytań.

Na postoju na luzie po wciśnięciu na maksa gazu dochodzi tylko do 3 tys obrotów (oprócz tego że jest słaby)

Przeczyściłem zawór EGD (był totalnie zapchany czarnym syfem), podmieniłem na drugi przepływomierz używany oryginalny i to samo.

Na drugim obroty tylko do 2.5 tys - czyżby dwa zespute?

Czy komuter przechodzi automatycznie w jakiś tryb który uniemożliwia normalną moc, a po np. wyczyszczeniu zaworu egr trzeba

skasować błąd?

Czy uszkodzony zawór egr może dawać takie objawy? Wyczyściłem ale możę jest niesprawny.

Nadmienię że u mnie nie zapala się kontrolka od świec wogóle (poprzedni właściciel chyba ją odłączył), ale jeżdze od 2 lat i mi to nie przeszkadzało.

Widziałem podczas czyszczenia że koło zaworu egr odchodzi jakiś węzyk do czujnika lub zaworu. Wyczyściłem otwór ale może syf poleciał dalej i coś zatkał, tylko co to za zawór?

Wybieram się na kompa ale chcę uniknąc sytuacji że wymienią mi pół samochodu i dalej to samo.

Macie jakieś pomysły?

 

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
dexterpl    6

Zrób fotkę wiszącego wężyka i okolicy - możliwe że jest to wężyk od czujnika ciśnienia doładowania albo elektrozaworu turbo. Zostaje jeszcze diagnostyka clipem w celu ustalenia przyczyny.

Może ta fotka pomoże

http://megane.com.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_rel_module=post&attach_id=9440

Edited by dexterpl

Share this post


Link to post
Share on other sites
astarot2    0

Na zdjęciu zaznaczyłem wyjście tego wężyka, przy następnej rozbiórce podszybia zrobię zdjęcie oryginalne.

Odpiąłem przepływomierz na chwilę i obroty i moc w miarę wróciły,czy to znaczy że na 100% jest padnięty przepływomierz czy możliwe coś innego.

We wtorek podam odczyty komputera.

post-26343-0-83502900-1335109753_thumb.jpg

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
dexterpl    6

Ok jest to wężyk (ok 20cm) od czujnika ciśnienia doładowania, i powinien być podpięty pod czujnik oznaczony nr 10 na zdjęciu, znajduje sie na podszybiu. Gdy następnym razem rozbierzesz podszybie podłącz ów weżyk pod czujnik, na wężyku powinny być 2 małe opaski zaciskowe. Najpierw wężyk i sprawdż auto , potem reszta. Na zdjeciu masz czujnik z małą jednorazową opaska zaciskowa, polecam zastąpić inną, skręcaną.

Przepływomierz można też sprawdzić i wyczyścić. Na forum są manuale.

http://megane.com.pl/topic/13980-przeplywomierz/page__st__32

http://megane.com.pl/files/file/11-instrukcja-czyszczenia-przeplywomierza-19-dci-102km/

post-7175-0-60719500-1335122827_thumb.jpg

Edited by dexterpl

Share this post


Link to post
Share on other sites
astarot2    0

Jedno ważne pytanie:

Odpięty przepływomierz - wszystko śmiga jest moc

podpięty - brak mocy, nie wkręca się na obroty

Czy na 100% to przepływomierz?

Mam już dość diagnostyk i wydanej kasy na używane części , z chęcią zakupie nowy oryginalny i będę miał spokój.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dexterpl    6

Może być przepływomierz. Na diagnostyce (clip,ddt2000) powinno być widać wydatek powietrza. Jak pisałem wyżej przepływomierz możesz sprawdzić zwykłym miernikiem, oraz troszeczkę go przeczyścić izopropanolem lub kontakt U. Nowy oryginalny przepływomierz 5wk9620 siemensa to koszt ok 1000, zamienniki gów*** warte 250. Poszukaj kogoś kto handluje częściami renault za 100 kupisz, to jest przepływomierz wrzucany we wszystkie silniki 1.9 dci/dti w megane i scenicu więc możesz szukać przepływki do megane/scenica II. Do tego założysz i sprawdzisz. Jak będzie działać to bierzesz. Ja myślałem że ma problemy z przepływomierzem a to był pedał gazu i elektrozawór turbo. Musiałem sprawdzić wszystko sam.

5wk9620:

Pin 1-2 2650 om

pin 1-6 4100 om

pin 2-5 19000 om

pin 2-6 1500 om

 

Wartości przy pinie 1 zmieniają się ze zmiana temperatury.

Edited by dexterpl

Share this post


Link to post
Share on other sites
astarot2    0

Witam,

jestem po kompie w Renault i co stwierdzono?

Usterka przepływomierza.

Wartości powyższe są ok, ale tylko dla temperatury i braku przepływu powietrza.

U mnie więc wskazywało że wszystko ok, ale powyżej 2 tys obrotów wskazania przepływki są błędne.

Moja do wymiany i zakupiona na allegro również.

Poszukam chyba nowej, ewentualnie ma ktoś sprawdzone źródło?

Share this post


Link to post
Share on other sites
adam8227    0

Witam,ja mjałem już kilka samochodów marki RENAULT i też się działy różne cuda,ostatnio w traficu 1.9DCI 2003r. padł mi przepływomierz.Objaw był taki że jak nie jeżdziłem nią ze dwa tygodnie to jak wciskałem gaz do dechy to troszkę przerywała(szarpała delikatnie) na 3,4,5,6 biegu ale tylko od 2 tys. obrotów do 3tys. a potem szła ok.jak jeżdziłem co dzień było ok.Komputer pokazywał błąd przepływomierza,polecam zakupić nowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dexterpl    6

astarot2,nowa to za duży wydatek, najlepiej pojezdzić i poszukać po okolicy, części do francuzów jest naprawde dużo. Pamietaj że pasują przepływki od każdego megane/scenic 1.9 dti/dci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mazi2280    0

Witam.

Jestem po wymianie przepływki i czyszczeniu egr, wymienione 4 świece - 3 spalone (zapalona kontrolka świec i błędu elektr.).

Nadal brak przyśpieszenia i prędkośc max 110. Komputer był resetowany clipem nie pokazał więcej błędów (błąd przepływki, egr, świece)Zdaje sobie sprawę, że to napęd na 4 koła ale brak tego przeskoku przy doładowaniu z turbiny, auto przyśpiesza płynnie ale długo... jak f126p

Edited by mazi2280

Share this post


Link to post
Share on other sites
astarot2    0

Witam,

dodam że u mnie oprócz uszkodzonej przepływki był był uszkodzony czujnik doładowania turbiny (ten na zdjęciach powyżej). Po wymianie przepływki nadal objawy były takie same - brak mocy i obroty tylko do 2500.

Na początku myślałem że kupiłem uszkodzoną, ale po wstawieniu jej do innego scenica wszystko śmigało.

Po odpięciu przepływomierza wszystko było ok, a więc muszą być jakoś powiązane ze sobą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×