FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Brak mocy - ograniczone obroty 1.9 dci 102KM (50KM :) - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Scenic I phII
Brak mocy - ograniczone obroty 1.9 dci 102KM (50KM :)

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   astarot2 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 10
  • Skąd:Olsztyn
  • Auto:Scenic I Ph II
  • Silnik:1.9 dci
  • Przebieg (tys.km):160

Napisano 22 kwiecień 2012 - 11:37

Witam,
wiem że temat był już po troche poruszany w sprawie małej mocy w Scenic I ph II dci 1.9, ale mam kilka pytań.
Na postoju na luzie po wciśnięciu na maksa gazu dochodzi tylko do 3 tys obrotów (oprócz tego że jest słaby)
Przeczyściłem zawór EGD (był totalnie zapchany czarnym syfem), podmieniłem na drugi przepływomierz używany oryginalny i to samo.
Na drugim obroty tylko do 2.5 tys - czyżby dwa zespute?
Czy komuter przechodzi automatycznie w jakiś tryb który uniemożliwia normalną moc, a po np. wyczyszczeniu zaworu egr trzeba
skasować błąd?
Czy uszkodzony zawór egr może dawać takie objawy? Wyczyściłem ale możę jest niesprawny.
Nadmienię że u mnie nie zapala się kontrolka od świec wogóle (poprzedni właściciel chyba ją odłączył), ale jeżdze od 2 lat i mi to nie przeszkadzało.
Widziałem podczas czyszczenia że koło zaworu egr odchodzi jakiś węzyk do czujnika lub zaworu. Wyczyściłem otwór ale może syf poleciał dalej i coś zatkał, tylko co to za zawór?
Wybieram się na kompa ale chcę uniknąc sytuacji że wymienią mi pół samochodu i dalej to samo.
Macie jakieś pomysły?

pozdrawiam
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   dexterpl 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 08-luty 08
  • Skąd:Ostrów Wlkp.
  • Auto:Megane I phII '01r / FOCUS mk2 '07r
  • Silnik:1.9 dCi 102KM / 2.0 TDCI 136KM DPF
  • Przebieg (tys.km):215 / 85

Napisano 22 kwiecień 2012 - 13:54

Zrób fotkę wiszącego wężyka i okolicy - możliwe że jest to wężyk od czujnika ciśnienia doładowania albo elektrozaworu turbo. Zostaje jeszcze diagnostyka clipem w celu ustalenia przyczyny.
Może ta fotka pomoże
http://megane.com.pl...&attach_id=9440

Użytkownik dexterpl edytował ten post 22 kwiecień 2012 - 13:57

0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   astarot2 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 10
  • Skąd:Olsztyn
  • Auto:Scenic I Ph II
  • Silnik:1.9 dci
  • Przebieg (tys.km):160

Napisano 22 kwiecień 2012 - 17:49

Na zdjęciu zaznaczyłem wyjście tego wężyka, przy następnej rozbiórce podszybia zrobię zdjęcie oryginalne.
Odpiąłem przepływomierz na chwilę i obroty i moc w miarę wróciły,czy to znaczy że na 100% jest padnięty przepływomierz czy możliwe coś innego.
We wtorek podam odczyty komputera.
Załączony plik  megane_dci.JPG (193 KB)
Ilość pobrań: 339
pozdrawiam
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   dexterpl 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 08-luty 08
  • Skąd:Ostrów Wlkp.
  • Auto:Megane I phII '01r / FOCUS mk2 '07r
  • Silnik:1.9 dCi 102KM / 2.0 TDCI 136KM DPF
  • Przebieg (tys.km):215 / 85

Napisano 22 kwiecień 2012 - 21:27

Ok jest to wężyk (ok 20cm) od czujnika ciśnienia doładowania, i powinien być podpięty pod czujnik oznaczony nr 10 na zdjęciu, znajduje sie na podszybiu. Gdy następnym razem rozbierzesz podszybie podłącz ów weżyk pod czujnik, na wężyku powinny być 2 małe opaski zaciskowe. Najpierw wężyk i sprawdż auto , potem reszta. Na zdjeciu masz czujnik z małą jednorazową opaska zaciskowa, polecam zastąpić inną, skręcaną.
Przepływomierz można też sprawdzić i wyczyścić. Na forum są manuale.
http://megane.com.pl...rz/page__st__32
http://megane.com.pl...a-19-dci-102km/

Załączone pliki


Użytkownik dexterpl edytował ten post 22 kwiecień 2012 - 21:40

0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   astarot2 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 10
  • Skąd:Olsztyn
  • Auto:Scenic I Ph II
  • Silnik:1.9 dci
  • Przebieg (tys.km):160

Napisano 24 kwiecień 2012 - 08:48

Jedno ważne pytanie:
Odpięty przepływomierz - wszystko śmiga jest moc
podpięty - brak mocy, nie wkręca się na obroty
Czy na 100% to przepływomierz?
Mam już dość diagnostyk i wydanej kasy na używane części , z chęcią zakupie nowy oryginalny i będę miał spokój.
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   dexterpl 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 08-luty 08
  • Skąd:Ostrów Wlkp.
  • Auto:Megane I phII '01r / FOCUS mk2 '07r
  • Silnik:1.9 dCi 102KM / 2.0 TDCI 136KM DPF
  • Przebieg (tys.km):215 / 85

Napisano 24 kwiecień 2012 - 11:33

Może być przepływomierz. Na diagnostyce (clip,ddt2000) powinno być widać wydatek powietrza. Jak pisałem wyżej przepływomierz możesz sprawdzić zwykłym miernikiem, oraz troszeczkę go przeczyścić izopropanolem lub kontakt U. Nowy oryginalny przepływomierz 5wk9620 siemensa to koszt ok 1000, zamienniki gów*** warte 250. Poszukaj kogoś kto handluje częściami renault za 100 kupisz, to jest przepływomierz wrzucany we wszystkie silniki 1.9 dci/dti w megane i scenicu więc możesz szukać przepływki do megane/scenica II. Do tego założysz i sprawdzisz. Jak będzie działać to bierzesz. Ja myślałem że ma problemy z przepływomierzem a to był pedał gazu i elektrozawór turbo. Musiałem sprawdzić wszystko sam.
5wk9620:
Pin 1-2 2650 om
pin 1-6 4100 om
pin 2-5 19000 om
pin 2-6 1500 om

Wartości przy pinie 1 zmieniają się ze zmiana temperatury.

Użytkownik dexterpl edytował ten post 24 kwiecień 2012 - 11:40

0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   astarot2 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 10
  • Skąd:Olsztyn
  • Auto:Scenic I Ph II
  • Silnik:1.9 dci
  • Przebieg (tys.km):160

Napisano 27 kwiecień 2012 - 17:51

Witam,
jestem po kompie w Renault i co stwierdzono?
Usterka przepływomierza.
Wartości powyższe są ok, ale tylko dla temperatury i braku przepływu powietrza.
U mnie więc wskazywało że wszystko ok, ale powyżej 2 tys obrotów wskazania przepływki są błędne.
Moja do wymiany i zakupiona na allegro również.
Poszukam chyba nowej, ewentualnie ma ktoś sprawdzone źródło?
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   adam8227 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 04-kwiecień 12
  • Skąd:Grójec
  • Auto:scenik ll
  • Silnik:1.9 DCI
  • Przebieg (tys.km):125

Napisano 30 kwiecień 2012 - 12:43

Witam,ja mjałem już kilka samochodów marki RENAULT i też się działy różne cuda,ostatnio w traficu 1.9DCI 2003r. padł mi przepływomierz.Objaw był taki że jak nie jeżdziłem nią ze dwa tygodnie to jak wciskałem gaz do dechy to troszkę przerywała(szarpała delikatnie) na 3,4,5,6 biegu ale tylko od 2 tys. obrotów do 3tys. a potem szła ok.jak jeżdziłem co dzień było ok.Komputer pokazywał błąd przepływomierza,polecam zakupić nowy.
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   dexterpl 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 08-luty 08
  • Skąd:Ostrów Wlkp.
  • Auto:Megane I phII '01r / FOCUS mk2 '07r
  • Silnik:1.9 dCi 102KM / 2.0 TDCI 136KM DPF
  • Przebieg (tys.km):215 / 85

Napisano 30 kwiecień 2012 - 20:01

astarot2,nowa to za duży wydatek, najlepiej pojezdzić i poszukać po okolicy, części do francuzów jest naprawde dużo. Pamietaj że pasują przepływki od każdego megane/scenic 1.9 dti/dci.
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   mazi2280 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 10-lipiec 12
  • Skąd:kalisz
  • Auto:scenic rx4
  • Silnik:1,9 dci
  • Przebieg (tys.km):150000

Napisano 17 lipiec 2012 - 18:25

Witam.
Jestem po wymianie przepływki i czyszczeniu egr, wymienione 4 świece - 3 spalone (zapalona kontrolka świec i błędu elektr.).
Nadal brak przyśpieszenia i prędkośc max 110. Komputer był resetowany clipem nie pokazał więcej błędów (błąd przepływki, egr, świece)Zdaje sobie sprawę, że to napęd na 4 koła ale brak tego przeskoku przy doładowaniu z turbiny, auto przyśpiesza płynnie ale długo... jak f126p

Użytkownik mazi2280 edytował ten post 17 lipiec 2012 - 18:27

0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   astarot2 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 01-lipiec 10
  • Skąd:Olsztyn
  • Auto:Scenic I Ph II
  • Silnik:1.9 dci
  • Przebieg (tys.km):160

Napisano 19 lipiec 2012 - 17:42

Witam,
dodam że u mnie oprócz uszkodzonej przepływki był był uszkodzony czujnik doładowania turbiny (ten na zdjęciach powyżej). Po wymianie przepływki nadal objawy były takie same - brak mocy i obroty tylko do 2500.
Na początku myślałem że kupiłem uszkodzoną, ale po wstawieniu jej do innego scenica wszystko śmigało.
Po odpięciu przepływomierza wszystko było ok, a więc muszą być jakoś powiązane ze sobą.
0

Udostępnij ten temat:


Strona 1 z 1
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły



Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post
Nowe odpowiedzi POMOCY - fotki meganek Forum Ogólne DrNO 
  • 8 Odpowiedzi
  • 5504 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Brak polskich znakow Działanie Forum Krzychu 
  • 8 Odpowiedzi
  • 3812 wyświetleń
Nowe odpowiedzi Wolne obroty Mech.-Ogólne - Megane II, Scenic II Lovecraft 
  • 4 Odpowiedzi
  • 4893 wyświetleń

Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting z Memcached :: Hosting dla firm :: Nowa polska Syrenka