Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne stuki pod deską rozdzielczą


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Moja Renatka po odpaleniu silnika po chwili wydaje dziwne dżwięki, które dobiegają spod deski rozdzielczej na wysokości kierownicy. Dżwięki przypominają stuki jakie wydaje przekażnik elektryczny. Kilkanaście stuków i wszystko wraca do normy, aż do następnego uruchomienia samochodu. Być może ktoś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem. Będę wdzięczny za pomoc :)

Edytowane przez polrys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Climatronic???

Jeśli tak, to przekaźniki grzałek elektrycznych w zespole nawiewu, które w chłodniejsze dni, zgodnie z pomiarem temperatury i ustawioną na climatroniku, dogrzewają powietrze do czasu osiągnięcia przez silnik 65 stopni C.

Jest o tym temat na forum.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe jednak stuki silniczka są inne jak odgłos przekaźników, a te od grzałek potrafią sobie poklikać kilka razy nim się to ustabilizuje.

Zresztą łatwo to zdiagnozować.

Jeśli stukanie występuje także po zapaleniu ciepłego silnika, (ponad 65stopni C) to może być silniczek klapki obiegu wewnętrznego, jeśli tylko przy zimnym silniku i w chłodniejsze dni, to nadal obstawiam przekaźniki grzałek.

Tu temat o przekaźnikach grzałki:

http://megane.com.pl/topic/9921-dmuchawa-a-cykajacy-przekaznik/page__view__findpost__p__80838

I tu:

http://megane.com.pl/topic/27278-grzalka-elektryczna-w-nawiewie-kto-posiada/

PS

coś mi sie przypomina, że gdzieś były i inne przekaźniki opisane w ten sposób cykające, a nie były od grzałek.

Niestety wywietrzało mi od czego były..... :)

Jak znajdę temat to podkleję linka.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech sprawdzi zatem obieg wewnętrzny

To może się nie udać. (tak mi się wydaje)

Po serii stuków przy zapłonie, silniczek klapki może być przez komputer odłączony, tak jak odcina zamki wyczuwając na ich obwodach awarię. Wówczas przełączenie na obieg wewnętrzny może okazać się niemożliwe i będzie cicho, bo silniczek się nie włączy.

Spróbować można, jednak ja bym się oparł na spostrzeżeniach czy to za każdym razem występuje czy tylko przy zimnym silniku. Bardziej to jednoznaczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toż to problem stary i dobrze znany nawet mnie

Nie wszystkim z własnych doświadczeń.....

Dlatego też wyżej nadmieniłem, że tak mi się wydaje.

No ale my tu sobie gadu- gadu a autor tematu milczy...

Poczekajmy na dokładniejszą relację po próbach.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Wygląda to dokładnie tak jak opisuje mrarek. Stuka przy zimnym i ciepłym silniku. Wyłączenie wentylatora też nie skutkuje. Właczenie obiegu wewnętrznego nie pomaga. Podajcie jakąś receptę.

Ps. Dzięki za wszystkie wpisy.

Jeszcze raz dziękuję za wszystkie wpisy.

Prośba do kol. mrareka o więcej szczegółów ewentualnie podesłanie linka. Z góry dziękuję.

Ps. Całe szczęście, że można z tym jeżdzić, chociaż jest to trochę wkurzające. :)

Edytowane przez polrys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba słowo "terkotanie" będzie pomocne.

ciekawe jak podejdziesz do tego - rwiesz deskę czy gimnastyka :)

jeździłem tak 1,5 roku. nawet zrobiłem sobie dodatkowy wyłącznik tego silniczka. po naprawie błoga cisza :)

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dziękuję za wszystkie wpisy.

Prośba do kol. mrareka o więcej szczegółów ewentualnie podesłanie linka. Z góry dziękuję.

Ps. Całe szczęście, że można z tym jeżdzić, chociaż jest to trochę wkurzające. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

WITAM serdecznie wszystkich co prawda temat stary ale jesli ktos tu trafi z tym problemem ZNAJDZIE ROZWEIAZANIE :)

samochod Renault megane 2 CC 2004r

.Odnosnie stukania pod deska podczas uruchamiania samochodu

I wlaczaniu i wylaczaniu obiegu powietrza (tzn. obieg zamkniety / otwarty)

 

Jest to wina NIE silniczka tylko jednej z plastikowych zebatek wewnatrz urzadzenia *(MADE IN CHINA):) wiem bo sam silniczek rozebralem i wyjalem z samochodu w ciagu 10 min

I Jesli ktos wam powiedzial ze jest to kosztowne to niech sie ...

Szukalem na wielu forach odpowiedzi i kazdy pisal ze trzeba rozbierac deske rozdzielcza i w ogole roboty tyle ze lepiej sie za to nie zabierac ...

 

Jak znalesc ten silniczek :

Rozbieramy schowek pasazera tak jak do wymiany filtru Przeciw pylkowego

I ten wlasnie oto silniczek (urzadzenie) znajduje sie dokladnie pod spodem deski (pod poduszka zalaczyl bym zdjecie zrobie to pozniej)

Odkrecamy 3 srobki i silniczek wyjety teraz wystarczy kupic nowy orginalny lub ze szrotu :)

 

Dziekuje i zycze wszystkim szybkiej wymiany

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, 5.7 - logika wypowiedzi, 5.10 - Caps Lock

Radzę przeczytać Regulamin.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!