Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[manual] Naprawa klapki recyrkulacji Scenic


Recommended Posts

Jako, że wszyscy użytkownicy Megane znają problem pukającej klapki recyrkulacji postanowiłem zabrać się w końcu za jej naprawę i podzielić się metodami z szanownymi użytkownikami forum. Naprawa to de facto będzie jej odłączenie. Żadnych działań mechanicznych (zaoszczędzamy około 500 PLN za naprawę w ASO). Czas naprawy – do 30 minut na gotowo.

 

Narzędzia:

- torx T20,

- mały płaski śrubokręt,

- 4 gwoździe fi 3*80, lub elektroda fi 3 bez otuliny pocięta na 4 kawałki

- piwo, albo i dwa jako nagroda po wykonanej pracy.

 

Poniżej zdjęcia obrazujące kolejne etapy naprawy:

post-23735-1274268763_thumb.jpg

post-1-1274268763_thumb.jpg

post-1-1274268764_thumb.jpg

post-1-1274268765_thumb.jpg

post-1-1274268766_thumb.jpg

post-1-1274268767_thumb.jpg

post-1-1274268768_thumb.jpg

post-1-1274268769_thumb.jpg

post-1-1274268770_thumb.jpg

post-1-1274268771_thumb.jpg

  • Like 1
  • +1 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteś Wielki.

Ani waldek42, ani mrarek a plakon jest pracowity 8-)

 

Nie podoba mi się tylko kabel i złącze, które odpiąłeś- muszę sprawdzić w schemacie bo wydaje mi się, że jak patrzyłem to 25 i 26 kabel w złączu 30 pinowym to wyjście na silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ma jedno pytanie:!:

To jest naprawa, jak sugeruje temat, czy odłączenie sterowania silniczka klapki recyrkulacji co naprawą nie jest

Jeżeli to naprawa to pytam jak się dostać do klapki silniczka i jak go wymienić lub ewentualnie jak wymienić uszkodzony element, bo silniczek na pewno nie jest spalony skoro klapka puka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja taka mała dygresja. Zamiast wypinać żółty ewentualnie czarny kabelek i pozbawiać się całkowicie możliwości włączenia obiegu wewnętrznego (np. podczas odgrzybiania klimatyzacji za pomocą aerozolu) to może lepiej go przeciąć i w tym miejscu wlutować przewód dwużyłowy, z drugiej strony przewodu podpiąć dowolny włącznik, gdzieś to ukryć i sporadycznie można używać tej nieszczęsnej klapki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, masz rację, co kilka głów to nie jedna. Napewno wsadzę wyłącznik- dobry pomysł.

 

Przemo- urwałeś się z choinki?

Zainteresowani tematem szukają rozwiązania po to by NIE ROZBIERAĆ całego przodu co jest związane z naprawą lub wymianą silniczka.

Poszukaj parę postów jest na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o słuchaj, to ja ten opis zrobiłem i napisałem wyraźnie na czym ma polegać "naprawa" - ma przestać stukać i tyle. Chętnie poprosimy o Twoją metodę na wyjęcie tej nieszczęsnej klapki z jej napędem i mechaniczną naprawę. Niestety - żeby ją naprawić trzeba rwać całą deskę rozdzielczą. Ja nie zaryzykuję w garażowych warunkach. Z drugiej strony obiegu wewnętrznego praktycznie nie używam. Dla mnie zastosowane rozwiązanie jest OK. Jeżeli tobie nie pasuje, po prostu nie korzystaj.

 

Niefortunnie użyłem słowa "naprawa" i się czepiasz... powinienem napisać wyłączenie klapki na stałe i byłoby w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

plakon - DUŻE zimne piwo dla Ciebie ;) ;) ;)

po takim świetnym manualu, bez problemu jestem w stanie sam to zrobić. póki co za krótko mam to auto, by całą deskę ściągać dla wymiany silniczka... ale może kiedyś ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja ma jedno pytanie:!:

....to pytam jak się dostać do klapki silniczka i jak go wymienić lub ewentualnie jak wymienić uszkodzony element, bo silniczek na pewno nie jest spalony skoro klapka puka.

 

Chciałbym wrócić do pytania kolegi jak to stukanie naprawić - co trzeba wymienić, i czy rzeczywiście trzeba zdejmować deskę i czy to taka niesamowita naprawa że nie da się jej w domowym garażu zrobić?

 

Ps. W serwisie naprawa kosztuje 330 zł a sam silniczek 240 :shock: Nie jest to tania impreza. No ipotwierdzono że należy zdjąć deskę rozdzielczą :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aniewa, dobrze rozumiem, że odłączenie zasilania tej klapki następuje gdy wystąpi opór silnika (zasada działania jak automat zamykania szyby u kierowcy w megane I )? Czyli konstruktorzy się nie popisali i zamiast dać krańcówkę lub metalową zębatkę, dali ciała jednym słowem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wychodzi z pomiarów miernikiem. Najpierw pobór prądu mały, następnie duży skok (przez ok. 3 sek.) i za chwilę pobór zerowy. Tak jak piszesz mogli założyć metalowe zębatki lub skrócić czas zwarcia slnika by nie powodować przeciążenia ząbków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!