Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne stuki pod deską rozdzielczą


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Moja Renatka po odpaleniu silnika po chwili wydaje dziwne dżwięki, które dobiegają spod deski rozdzielczej na wysokości kierownicy. Dżwięki przypominają stuki jakie wydaje przekażnik elektryczny. Kilkanaście stuków i wszystko wraca do normy, aż do następnego uruchomienia samochodu. Być może ktoś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem. Będę wdzięczny za pomoc :)

Edytowane przez polrys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Climatronic???

Jeśli tak, to przekaźniki grzałek elektrycznych w zespole nawiewu, które w chłodniejsze dni, zgodnie z pomiarem temperatury i ustawioną na climatroniku, dogrzewają powietrze do czasu osiągnięcia przez silnik 65 stopni C.

Jest o tym temat na forum.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe jednak stuki silniczka są inne jak odgłos przekaźników, a te od grzałek potrafią sobie poklikać kilka razy nim się to ustabilizuje.

Zresztą łatwo to zdiagnozować.

Jeśli stukanie występuje także po zapaleniu ciepłego silnika, (ponad 65stopni C) to może być silniczek klapki obiegu wewnętrznego, jeśli tylko przy zimnym silniku i w chłodniejsze dni, to nadal obstawiam przekaźniki grzałek.

Tu temat o przekaźnikach grzałki:

http://megane.com.pl/topic/9921-dmuchawa-a-cykajacy-przekaznik/page__view__findpost__p__80838

I tu:

http://megane.com.pl/topic/27278-grzalka-elektryczna-w-nawiewie-kto-posiada/

PS

coś mi sie przypomina, że gdzieś były i inne przekaźniki opisane w ten sposób cykające, a nie były od grzałek.

Niestety wywietrzało mi od czego były..... :)

Jak znajdę temat to podkleję linka.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech sprawdzi zatem obieg wewnętrzny

To może się nie udać. (tak mi się wydaje)

Po serii stuków przy zapłonie, silniczek klapki może być przez komputer odłączony, tak jak odcina zamki wyczuwając na ich obwodach awarię. Wówczas przełączenie na obieg wewnętrzny może okazać się niemożliwe i będzie cicho, bo silniczek się nie włączy.

Spróbować można, jednak ja bym się oparł na spostrzeżeniach czy to za każdym razem występuje czy tylko przy zimnym silniku. Bardziej to jednoznaczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toż to problem stary i dobrze znany nawet mnie

Nie wszystkim z własnych doświadczeń.....

Dlatego też wyżej nadmieniłem, że tak mi się wydaje.

No ale my tu sobie gadu- gadu a autor tematu milczy...

Poczekajmy na dokładniejszą relację po próbach.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Wygląda to dokładnie tak jak opisuje mrarek. Stuka przy zimnym i ciepłym silniku. Wyłączenie wentylatora też nie skutkuje. Właczenie obiegu wewnętrznego nie pomaga. Podajcie jakąś receptę.

Ps. Dzięki za wszystkie wpisy.

Jeszcze raz dziękuję za wszystkie wpisy.

Prośba do kol. mrareka o więcej szczegółów ewentualnie podesłanie linka. Z góry dziękuję.

Ps. Całe szczęście, że można z tym jeżdzić, chociaż jest to trochę wkurzające. :)

Edytowane przez polrys
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba słowo "terkotanie" będzie pomocne.

ciekawe jak podejdziesz do tego - rwiesz deskę czy gimnastyka :)

jeździłem tak 1,5 roku. nawet zrobiłem sobie dodatkowy wyłącznik tego silniczka. po naprawie błoga cisza :)

Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dziękuję za wszystkie wpisy.

Prośba do kol. mrareka o więcej szczegółów ewentualnie podesłanie linka. Z góry dziękuję.

Ps. Całe szczęście, że można z tym jeżdzić, chociaż jest to trochę wkurzające. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

WITAM serdecznie wszystkich co prawda temat stary ale jesli ktos tu trafi z tym problemem ZNAJDZIE ROZWEIAZANIE :)

samochod Renault megane 2 CC 2004r

.Odnosnie stukania pod deska podczas uruchamiania samochodu

I wlaczaniu i wylaczaniu obiegu powietrza (tzn. obieg zamkniety / otwarty)

 

Jest to wina NIE silniczka tylko jednej z plastikowych zebatek wewnatrz urzadzenia *(MADE IN CHINA):) wiem bo sam silniczek rozebralem i wyjalem z samochodu w ciagu 10 min

I Jesli ktos wam powiedzial ze jest to kosztowne to niech sie ...

Szukalem na wielu forach odpowiedzi i kazdy pisal ze trzeba rozbierac deske rozdzielcza i w ogole roboty tyle ze lepiej sie za to nie zabierac ...

 

Jak znalesc ten silniczek :

Rozbieramy schowek pasazera tak jak do wymiany filtru Przeciw pylkowego

I ten wlasnie oto silniczek (urzadzenie) znajduje sie dokladnie pod spodem deski (pod poduszka zalaczyl bym zdjecie zrobie to pozniej)

Odkrecamy 3 srobki i silniczek wyjety teraz wystarczy kupic nowy orginalny lub ze szrotu :)

 

Dziekuje i zycze wszystkim szybkiej wymiany

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, 5.7 - logika wypowiedzi, 5.10 - Caps Lock

Radzę przeczytać Regulamin.

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!