Jump to content
FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Recommended Posts

sebak@op.pl    1

Przy skręcie w prawo (a nieraz wydaje mi się że i w lewo) coś delikatnie zaczyna buczeć/szumieć/łomotać. Wydaje mi się, że jest to prawy tył. Pojechałem z tym do ASO gdzie diagnoza - kończy się przednie prawe łożysko koła - pytanie, czy jest możliwe żeby dźwięk dochodził z innej części samochodu i żeby nie był jednostajny?

Cena za łożysko SKF 320zł, wymiana 200zł, dość sporo.

Mam jeszcze znajomego mechanika co by wymienił to "w ramach znajomości" tylko waham się czy aby to nie za skomplikwana opeacja i nie lepiej powierzyć ją ASO.

P.S. Diagnozę postawili w ASO przykładając taki lekarski stetoskop do piasty czy czegoś w pobliżu:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym na twoim miejscu sam kupił te łożysko,a jego wymiana nie jest aż tak skomplikowana. Ja u siebie sam wymienialem. A co do buczenia to może się wydawać że to z tylu łożysko się kończy,a kończy się z przodu. Możesz to jeszcze sprawdzić po przejechaniu kilku kilometrów normalną prędkością 90km/h bez nagłych hamowan,która felga jest naj cieplejsza w okolicy piasty,bo takie zepsute łożysko ma większą siłę tarcia i bardziej się nagrzewa. Ja u siebie tak sprawdzałem. Chociaż nie zawsze się to sprawdza. Powodzenia!

Share this post


Link to post
Share on other sites
meganelapua    8

Witam. Można też podnieść auto na lewarku (stronę która naszym zdaniem hałasuje) ,przykucnąć przy kole i poprosić drugą osobe aby uruchomiła silnik i na np. 5 biegu rozpędziła koło podniesione do np. 100km/h patrząc na licznik, następnie wrzucamy luz i słuchamy przy kole ,można delikatnie poruszać kierownicą w obie strony.Spokojnie :) auto nie zjedzie z lewarka,(nie słyszałem by Megi miała szperę).Wadą tego testu jest fakt ,iż w ten sposób sprawdzimy wyłącznie koła napędzane.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebak@op.pl    1

Tak właśnie spradzali w ASO - stetoskopem lekarskim po rozpędzeniu przednich kół. Tył rozpędzając koło ręką.

To "buczenie" przy jeździe na wprost nie występuje albo jest narazie zbyt ciche. Dziwi mnie to, że przy skręcie w prawo występuje hałas a zdiagnozowano prawe łożysko do wymiany, widać nie ma tu reguły.

 

Pytanie tylko jeszcze jakiej marki łozysko najlepiej wybrać? Ceny od 180 do 370 zł.

Edited by sebak@op.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawel    175

Kup łożysko SNR do auta z ABSem (jedna strona jest wtedy namagnesowana).

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebak@op.pl    1

W zestawie łożyska jest komplet jeszcze kilku części ale nie ma saszetki z żadnym smarem, pytanko czy to sie wogóle "nasmarowuje" przed montażem czy tak normalnie wprasowuje a resztę skręca na sucho?

Ew. jak smar to jaki? Jakiś specjalny czy zwykły ŁT do łozysk?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawel    175

Normalnie się przykręca na sucho.

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    152

Przecież to są łożyska tzw. zamknięte to co chcesz smarować?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawel    175

Sprawdź tylko, czy są do auta z ABSem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
sebak@op.pl    1

Jak? Z opisu nie wynika to jakoś.

Zlece wymianę raczej "zwykłemu" mechanikowi, ASO chce 200zł a to deczko drogo. Przy okazji wymienię drążki kierownicze bo luz już znaczny.

BTW - po czym poznać czy wystarczy tylko wymiana drążków kierowniczych czy potrzebna będzie regeneracja całej przekładni? Luz jest napewno na "jabłkach".

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kambol    9

Jeśli jest to cena za 1 sztukę (a chyba tak jest), to mam wątpliwości, czy cena jest bardzo atrakcyjna. Parę dni temu za SNR płaciłem 120zł/sztukę, co prawda do Megane I, ale nawet na podanej przez Ciebie stronie widzę, że SNR do MII są w lepszych cenach.

O co chodzi z tym namagnesowaniem łożyska do samochodów z ABS? To jest konieczne? Co to daje?

Przyznam, że jak kupowałem, to nie miałem o tym pojęcia, a sprzedawca też nie pytał o ABS.

Edited by Kambol

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pawel    175

Na pierwszy montaż do Renault i innych francuskich aut idzie SNR.

Namagnesowane łożysko występuje w Megane 2, gdzie czujniki ABS działają na innej zasadzie.

Jeżeli SNR jest tańsze, to nie ma się co zastanawiać, tylko trzeba kupić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
czopka    0

Orientuje się ktoś czy łożyska na przód i tył do Megane II 2.0dci grandtour są montowane same czy razem z tarczami? Wymieniać tylko jedno czy lepiej odrazu wszystkie? Coś delikatnie huczy przy 70km/h pózniej się wycisza podejrzewam że będzie to wina któregoś łożyska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×