Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Przy skręcie w prawo (a nieraz wydaje mi się że i w lewo) coś delikatnie zaczyna buczeć/szumieć/łomotać. Wydaje mi się, że jest to prawy tył. Pojechałem z tym do ASO gdzie diagnoza - kończy się przednie prawe łożysko koła - pytanie, czy jest możliwe żeby dźwięk dochodził z innej części samochodu i żeby nie był jednostajny?

Cena za łożysko SKF 320zł, wymiana 200zł, dość sporo.

Mam jeszcze znajomego mechanika co by wymienił to "w ramach znajomości" tylko waham się czy aby to nie za skomplikwana opeacja i nie lepiej powierzyć ją ASO.

P.S. Diagnozę postawili w ASO przykładając taki lekarski stetoskop do piasty czy czegoś w pobliżu:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja bym na twoim miejscu sam kupił te łożysko,a jego wymiana nie jest aż tak skomplikowana. Ja u siebie sam wymienialem. A co do buczenia to może się wydawać że to z tylu łożysko się kończy,a kończy się z przodu. Możesz to jeszcze sprawdzić po przejechaniu kilku kilometrów normalną prędkością 90km/h bez nagłych hamowan,która felga jest naj cieplejsza w okolicy piasty,bo takie zepsute łożysko ma większą siłę tarcia i bardziej się nagrzewa. Ja u siebie tak sprawdzałem. Chociaż nie zawsze się to sprawdza. Powodzenia!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Można też podnieść auto na lewarku (stronę która naszym zdaniem hałasuje) ,przykucnąć przy kole i poprosić drugą osobe aby uruchomiła silnik i na np. 5 biegu rozpędziła koło podniesione do np. 100km/h patrząc na licznik, następnie wrzucamy luz i słuchamy przy kole ,można delikatnie poruszać kierownicą w obie strony.Spokojnie :) auto nie zjedzie z lewarka,(nie słyszałem by Megi miała szperę).Wadą tego testu jest fakt ,iż w ten sposób sprawdzimy wyłącznie koła napędzane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie spradzali w ASO - stetoskopem lekarskim po rozpędzeniu przednich kół. Tył rozpędzając koło ręką.

To "buczenie" przy jeździe na wprost nie występuje albo jest narazie zbyt ciche. Dziwi mnie to, że przy skręcie w prawo występuje hałas a zdiagnozowano prawe łożysko do wymiany, widać nie ma tu reguły.

 

Pytanie tylko jeszcze jakiej marki łozysko najlepiej wybrać? Ceny od 180 do 370 zł.

Edytowano przez [email protected]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kup łożysko SNR do auta z ABSem (jedna strona jest wtedy namagnesowana).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W zestawie łożyska jest komplet jeszcze kilku części ale nie ma saszetki z żadnym smarem, pytanko czy to sie wogóle "nasmarowuje" przed montażem czy tak normalnie wprasowuje a resztę skręca na sucho?

Ew. jak smar to jaki? Jakiś specjalny czy zwykły ŁT do łozysk?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Normalnie się przykręca na sucho.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież to są łożyska tzw. zamknięte to co chcesz smarować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź tylko, czy są do auta z ABSem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak? Z opisu nie wynika to jakoś.

Zlece wymianę raczej "zwykłemu" mechanikowi, ASO chce 200zł a to deczko drogo. Przy okazji wymienię drążki kierownicze bo luz już znaczny.

BTW - po czym poznać czy wystarczy tylko wymiana drążków kierowniczych czy potrzebna będzie regeneracja całej przekładni? Luz jest napewno na "jabłkach".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest to cena za 1 sztukę (a chyba tak jest), to mam wątpliwości, czy cena jest bardzo atrakcyjna. Parę dni temu za SNR płaciłem 120zł/sztukę, co prawda do Megane I, ale nawet na podanej przez Ciebie stronie widzę, że SNR do MII są w lepszych cenach.

O co chodzi z tym namagnesowaniem łożyska do samochodów z ABS? To jest konieczne? Co to daje?

Przyznam, że jak kupowałem, to nie miałem o tym pojęcia, a sprzedawca też nie pytał o ABS.

Edytowano przez Kambol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszy montaż do Renault i innych francuskich aut idzie SNR.

Namagnesowane łożysko występuje w Megane 2, gdzie czujniki ABS działają na innej zasadzie.

Jeżeli SNR jest tańsze, to nie ma się co zastanawiać, tylko trzeba kupić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Orientuje się ktoś czy łożyska na przód i tył do Megane II 2.0dci grandtour są montowane same czy razem z tarczami? Wymieniać tylko jedno czy lepiej odrazu wszystkie? Coś delikatnie huczy przy 70km/h pózniej się wycisza podejrzewam że będzie to wina któregoś łożyska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję to z przodu zawsze łożysko jest montowane w piaście a tarcza jest osobno, nie sądzę żeby w 2.0dci było inaczej. Przeważnie wymienia się tylko jedno, bo łożysko może się popsuć z różnych przyczyn, także mimo montażu np. dwóch w tym samym czasie jedno może wytrzymać nawet 30 tyś więcej - tego nigdy się nie sprawdzi jak po prostu jeżdżąc. Bardzo łatwo zdiagnozować łożysko, wystarczy podnieść auto i pokręcić kołem - hałas od łożyska usłyszysz od razu bo jest dość specyficzny (huczenie z chrobotaniem), nie da się go raczej pomylić z niczym innym. Pamiętaj tylko, że koło z przodu nawet na dobrym łożysku nie będzie się kręcić idealnie cicho, ponieważ przeważnie zawsze trochę obcierają klocki o tarczę.

 

Dodano: 29 maj 2015 - 22:13

Teraz zauważyłem, że pytałeś też o tył - ja stawiam na to, że tak jak w każdej Megance II będzie to łożysko osadzone w tarczy, które też można wymienić, ale tylko pod warunkiem, że tracza jest w bardzo dobrym stanie - inaczej się nie opłaca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć, od kilku dni w Reni coś skwierczy w prawym, przednim kole. Słychać to przy powolnej jeździe, ewidentnie coś trze. Dźwięk się nasila, jak przyśpieszam, jak zdejmuję nogę z gazu, to jest trochę lepiej, ale generalnie słychać dość dobrze. Początkowo myślałem, że mi coś wpadło w klocki, bo zaczęło to się po deszczu, ale teraz myślę, że to będzie łożysko, bo podniosłem koło na podnośniku i normalnie nim obracałem. CZy też ew. może być przegub? Jakie mniej więcej koszty mnie czekają w Krakowie? Polecicie jakiś zakład, co zrobi tanio i solidnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy spotkał się ktoś z możliwością zakupu samej blaszki ABS?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

blaszki ABS

Możesz wyjaśnić co to lub gdzie ona jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapewne chodzi o pierścienie magnetyczne ABS-u.

Zdarza się, że na popularnym portalu aukcyjnym można takie kupić, niestety używane.

W wklepie widziałem tył nówki zamienniki firmy o nic nie mówiącej mi nazwie TRISCAN lub MAPCO w cenie ok 50 dych sztuka.

Osobiście potrzebowałem jakiś czas temu tył i kupiłem oryginalne używki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz wyjaśnić co to lub gdzie ona jest?

Blaszka/czujnik/pierścień w załączeniu

 

Panowie jeszcze jedno pytanie wg YT

@13:00 Mechanik wkłada pierścień na sam koniec.

 

Wg innych źródeł blaszka jest włożona pomiędzy łożysko a zwrotnicę.

Dajcie znać jeśli ktoś wymieniał :)

post-7217-0-19212300-1487592537_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy. W moim szczeniaku blaszki mocujące czujniki ABS są już wspomnieniem od dawna i to przy obydwu kołach. Czujniki udało mi sie osadzić przy piascie za pomocą silikonu (do tego potrzebny jest CLIP, aby się upewnić, że czujnik widzi obroty koła), ale ostatnio przy zagrzanych mocno hamulcach po górskiej jeździe wyskakiwał najpierw błąd ABS a potem skrzyni biegów (niestety tak jest przy automacie). CLIP zawsze raportuje błąd prawego przedniego czujnika. 

Kupiłem nowy zestaw łożysk wraz z blaszką czujnika i stwierdziłem, że przebieg ponad 100 tyś km raczej wskazywałby na prewencyjną wymianę łożysk, gdy będę miał juz zdjętą cała piastę. 

 

Moje pytanie jest takie, czy poradzę sobie bez prasy, czy raczej nie da rady? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie dasz rady. Niedawno wymieniałem i nawet na prasie nie dawał rady i musiał podgrzać obudowę palnikiem. Oczywiście jak się uprzesz to wymienisz jak nie będzie mocno zapieczone. Zależy także jaki sprzęt posiadasz do wymiany łożyska, na pewno młotek odpada :-) Wg mnie gra nie warta świeczki, namęczysz się i stracisz dużo czasu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Zdemontuję piasty i podjadę w takim razie do jakiegoś warsztatu i za rownowartosc flaszki whisky poproszę o wyprasowanie starych i wprasowanie nowych łożysk. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 20.02.2017 o 13:15, damus napisał:

@13:00 Mechanik wkłada pierścień na sam koniec.

Odgrzewam dla potomnych. Pisząc w innym poście zauważyłem błąd. Źle pokazuje na filmie. Pierścień wkłada się przed montażem łożyska. Zresztą jest tam jeszcze kilka innych błędów/niedopowiedzeń. Zresztą wystarczy poczytać komentarze do filmu. Piszę, żeby nie skończyło się tak jak w jednym z komentarzy na youtube: "Nie przeczytałem komentarzy więc niestety i ja poległem na wciskaniu pierścienia do abeesu . No cóż musiałem kupić drugi zestaw"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×