FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: jak odpowietrzyć - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phI
jak odpowietrzyć

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   logolo 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-kwiecień 08
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:scenic I phI
  • Silnik:1,6 K4M 708 102KM
  • Przebieg (tys.km):249

Napisano 27 październik 2012 - 14:39

Witam,
jak się odpowietrza układ chłodzenia w Scenicu I?
Układ mi się rozszczelnił, dolałem płynu ale mam wrażenie, że coś jest nie tak: po włączeniu i nagrzaniu samochodu
wiatrak się włączył ale woda w zbiorniczku pozostaje letnia.
A ten na obudowie termostatu to gdzie on jest? Gdzie jest termostat?
Czy jest gdzieś jakaś śrubka do odpowietrzania?
Z góry dzięki.

P.S. Może dodam że przyklejona instrukcja mi niestety nie pomogła. Nie mogę znaleźć wkręta odpowietrzającego i nie wiem gdzie jest rura ogrzewania.
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   tom2125 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 18-czerwiec 12
  • Skąd:Szczecin
  • Auto:Laguna Kombi
  • Silnik:1.9 dti 98KM
  • Przebieg (tys.km):185

Napisano 27 październik 2012 - 15:51

Wyświetl postUżytkownik logolo dnia 27 październik 2012 - 14:39 napisał

Czy jest gdzieś jakaś śrubka do odpowietrzania?
Nie wiem jak jest w Sceniku,ale u mnie jest tam gdzie strzałka czerwona na zdjęciu i stojąc przed samochodem na chłodnicy z lewej strony u góry-wykręcany
Załączony plik  Zdjęcie292.jpg (52,29 KB)
Ilość pobrań: 226

Ja miałem niedogrzany silnik i wymieniłem teraz na zimę pierwszy lepszy za 25 zł. Powinien być 50mm a mój miał 48mm,bez różnicy bo uszczelniłem silikonem.Temperatura termostatu 92 stopnie z otworkiem przeleowym. Teraz wskazówka jest idealnie na 3 kresce,przedtem oscylowała w okolicach zielonej kreski.Teraz dochodzi do niebieskiej,zasysa zimny płyn do układu i opada na 3 kreskę.Dzieje się tak dwa razy dopóki płyn w chłodnicy nie podgrzeje się na tyle by nie wpływać na termostat.Czerwona linia to moment załączenia wentylatora.
Załączony plik  Zdjęcie295.jpg (51,17 KB)
Ilość pobrań: 126
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   logolo 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-kwiecień 08
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:scenic I phI
  • Silnik:1,6 K4M 708 102KM
  • Przebieg (tys.km):249

Napisano 27 październik 2012 - 18:19

No właśnie, poprawiłem swój profil. Mój scenic to phI. Mimo to dzięki.
Gdzięs przeczytałem że w tych modelach 16v może nie być odpowietrzania. Że niby samo ma się ...
Właśnie wróciłem z przejażdżki. Mam wrażenie, że Wszystkie przewody gorące poza jednym - na dole zbiornika do którego się wlewa woda.
Płyn w zbiorniku nadal chłodny pomimo włączenia się wentylatora. Chyba coś nie tak...

Użytkownik Prezes edytował ten post 28 październik 2012 - 12:11

0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   pasek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-grudzień 11
  • Skąd:Kęsowo
  • Auto:Peugeot 406
  • Silnik:1.8 16V 110KM
  • Przebieg (tys.km):180 000

Napisano 27 październik 2012 - 18:32

A ogrzewanie miałeś na full ? Zbiorniczek odkręcony jak odpowietrzałeś ?
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 27 październik 2012 - 18:36

Wyświetl postUżytkownik pasek dnia 27 październik 2012 - 18:32 napisał

A ogrzewanie miałeś na full
A po co ? pasek wyjaśnij !
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   pasek 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-grudzień 11
  • Skąd:Kęsowo
  • Auto:Peugeot 406
  • Silnik:1.8 16V 110KM
  • Przebieg (tys.km):180 000

Napisano 27 październik 2012 - 18:42

Ja jeśli odpowietrzam układ chłodzenia to daję na full ogrzewanie po to by wiedzieć czy nagrzewnica działa i nie słychać "kamyczków" lub "bulgotu", a na innym forach wręcz naciskają żeby tak odpowietrzać (z resztą tu też czytałem o tym żeby dać ogrzewanie na full)
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 27 październik 2012 - 18:57

:( we współczesnych autach jest tzw. mieszalnikowi układ ogrzewania kabiny.
Działa on w ten sposób, że w układzie nawiewu jest mieszalnik z klapką, która kieruje powietrze bezpośrednio do kabiny lub poprzez nagrzewnicę.
Na nagrzewnicy nie ma żadnego zaworu odcinającego przepływ cieczy chłodzącej silnik.
Przepływ cieczy nie jest niczym dławiony, a ciecz przepływa przez nagrzewnicę stale i cały czas przy pracującym silniku.
Ustawianie ogrzewania w pozycji maksymalnej nie ma najmniejszego sensu.
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   logolo 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-kwiecień 08
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:scenic I phI
  • Silnik:1,6 K4M 708 102KM
  • Przebieg (tys.km):249

Napisano 27 październik 2012 - 18:58

nie odpowietrzałem... bo nie wiem jak...

Może więcej szczegółów. Odłączył się przewód od parownika gazowego. Wylał się płyn. Podłączyłem przewód. Dolałem płynu - ok 1,5 litra - wydaje mi się że mało.
Dalej tak jak pisałem. Wiatrak się włącza a w zbiorniku płyn ledwo ciepły. Nagrzewnicę miałem na ful odkręconą (chociaż tak jak widzę to nie miało znaczenia). Powietrze leci lekko ciepłe - nie gorące. nie słychać żadnych bulgotów.
Ale jeszcze raz - nie odpowietrzałem bo właśnie nie wiem jak. Poprostu dolałem płynu i tyle - trochę mnie zastanawia że po dolaniu prawie w ogóle go nie ubyło w zbiorniku.

Użytkownik logolo edytował ten post 27 październik 2012 - 18:59

0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 27 październik 2012 - 19:15

Wyświetl postUżytkownik logolo dnia 27 październik 2012 - 18:58 napisał

nie odpowietrzałem bo właśnie nie wiem jak.

:( prawdę Ci powie
Szukana fraza jak odpowietrzyć zwróciła następującą liczbę wyników: 30 Wyniki wyszukiwania
Czytaj, masz tam wszystko co powinieneś wiedzieć.
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   logolo 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-kwiecień 08
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:scenic I phI
  • Silnik:1,6 K4M 708 102KM
  • Przebieg (tys.km):249

Napisano 27 październik 2012 - 19:56

? Nie należę do osób które piszą posta zanim użyją wyszukiwarki.
Jednak na forum o odpowietrzaniu i informacje są sprzeczne.
1. Śrubka odpowietrzająca w chłodnica - raz jest raz nie ma. U mnie chyba nie ma.
2. Śruba przy termostacie - której nie warto okręcać bo podobno się już z reguły nie zakręci z powrotem.
3. Nigdzie nie jest napisane gdzie ta śrubka jest - ja po prostu nie wiem gdzie jest termostat - przejrzałem przewody którymi płynie woda i nic takiego nie zauważyłem - żadnej śrubki.
4. Są też opinie że w ogóle się nie odpowietrza bo powinno to się zrobić samo.
Czyli Przemo - myślę, że jak ktoś wie jak odpowietrzać to te 30 wyników faktycznie mu pomoże, jednak jeśli ktoś nie wie to odpowiedzi mogą robią tylko totalne zamieszanie.
I dlatego pytam...

Użytkownik Prezes edytował ten post 28 październik 2012 - 12:11

0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 27 październik 2012 - 20:26

To sobie ściągnij Sam Naprawiam, znajdź odpowiedni rozdział i poczytaj, jest na Downloadzie
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   logolo 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-kwiecień 08
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:scenic I phI
  • Silnik:1,6 K4M 708 102KM
  • Przebieg (tys.km):249

Napisano 27 październik 2012 - 20:51

super forum, dzięki!
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   gimak 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 29-luty 08
  • Skąd:Jastrzębie Zdrój/Nowy Sącz
  • Auto:megane I ph II 99r.
  • Silnik:K4J 1.4 16V lpg (Dream XXI N)
  • Przebieg (tys.km):220

Napisano 27 październik 2012 - 20:59

Wyświetl postUżytkownik logolo dnia 27 październik 2012 - 18:58 napisał

Wiatrak się włącza a w zbiorniku płyn ledwo ciepły.

A gdzie jest powiedziane, że płyn w zbiorniku wyrównawczym ma być gorący. Ja przynajmniej nigdzie się z takim stwierdzeniem nie spotkałem. Owszem temperatura płynu w zbiorniku wzrasta jak w czasie szybkich zmian obrotów silnika i to w dużym zakresie, następuje chwilowy przepływ gorącego płynu górnym przewodem do zbiornika wyrównawczego.
Czy są oprócz w/w jakieś są inne symptomy np. słabe ogrzewanie kabiny, niedogrzany reduktor, chłodny dolny przewód z chłodnicy?
Jak włączony jest reduktor do obiegu i jaka jest jego temperatura. Bo jak jest wpięty jest szeregowo z nagrzewnicą, to może trzeba sprawdzić czy on jest odpowietrzony, bo zapowietrzony może blokować nagrzewnicę i wtedy będzie słabe ogrzewanie kabiny.
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   logolo 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 25-kwiecień 08
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:scenic I phI
  • Silnik:1,6 K4M 708 102KM
  • Przebieg (tys.km):249

Napisano 27 październik 2012 - 21:25

reduktor jest równolegle. jest gorący.
A to nie jest tak że gorący powinien przepływać cały czas przez zbiorniczek? Nie wiem, nie znam się i dlatego pytam.
Kilka razy odkręcałem zbiorniczek i płyn w nim był bardzo gorący... Wydawało mi się, że jeżeli płyn jest gorący w układzie (włącza si ę wiatrak)
to jak jest wszystko ok. to powinien być również gorący płyn w zbiorniczku... ale może to jest bardziej skomplikowane i się mylę.

Jeśli chodzi o falowanie temp. to co zauważyłem, że po pewnym czasie temp wzrasta (ponad połowę) i po chwili wskazówka spada (do poziomu mniej więcej)
i tak się już utrzymuje.

Czyli co, może jest ok?
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 27 październik 2012 - 21:42

Wyświetl postUżytkownik logolo dnia 27 październik 2012 - 21:25 napisał

Jeśli chodzi o falowanie temp. to co zauważyłem, że po pewnym czasie temp wzrasta (ponad połowę) i po chwili wskazówka spada (do poziomu mniej więcej) i tak się już utrzymuje.
I tak jest dobrze
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

Udostępnij ten temat:


  • 2 stron +
  • 1
  • 2
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Symfony2 developer