Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

PYTANIE Alarm SCENIC 2005


Rekomendowane odpowiedzi

Wiatm! Przeszukałem forum i nie znalazłem... Czy ktoś posiada opis podpięcia alarmu, bądź opis kostek fabrycznych do podpięcia COBRA 78XX (podobno jest jakieś fabryczne wyprowadzenie)

Znalazłem coś takiego na allegro http://allegro.pl/item302213236_renault_la...alny_alarm.html

i nie wiem czy mi się to zgra...

MOże jekieś sugestie... jaki inny alarm założyć?

POZDRAWIAM... Dzieki za podpowiedzi!

 

ps. Podany link się nie otwiera gdyż : "Strona przedmiotu została przeniesiona do archiwum." - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Podobno jest fabryczne złącze zlokalizowane pod tylnym lewym fotelem (za kierowcą). Piszę "podobno" bo tak podaje instrukcja serwisowa. Ja zrobiłem krótki "rekonesans" w swoim autku i jeśli to złącze jest to pewnie pod wykładziną podłogi, a tej nie chce mi się zimą demontować.

Udało mi się dowiedzieć, że fabryczne alarmy po podpięciu do tego złącza same "dogadują" się z instalacją auta. Alarmy mają czujniki ruchu, ale nie wiem czy mają czujniki wstrząsowe. No i oczywiście obsługiwane są z pilota auta.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Postanowiłem odkopać temat by nie tworzyć nowego .Dziś zamontowałem sobie oryginalny alarm do Grand Scenica II zakupiony za niecałe 270 zł ,co ciekawe w ASO ponad 650 zł panowie chcieli ,więc podziękowałem .Instalacja jest bardzo prosta ,wystarczy postępować wedle dołączonej instrukcji . Alarm do Grand Scenica ma numer 7711229349 do wersji krótkiej 7711229348 ,na moje oko niczym poza długością kabla się nie różniły :P Alarm do Megane II Classic i GrandTour 7711229345 ,Megane II ''żelazko'' 7711229344

1. Gdy mamy już pudełko z zakupionym alarmem ,możemy wstępnie część czynności wykonać w domku . Na wstępie podłączamy wiązkę do centralki oraz zabezpieczamy plastikową pokrywą później skręcamy dołączone blaszki jak na zdjęciach .Narzędzia jakie będą nam potrzebne to torx t-20 ,klucz 10 mm ,wkrętak krzyżak.

thumb_hosting_zdjec_1365440497__2_001.jpg

thumb_hosting_zdjec_1365439930__dsc_0357.jpg thumb_hosting_zdjec_1365439952__dsc_0359.jpg

thumb_hosting_zdjec_1365439983__dsc_0361.jpg thumb_hosting_zdjec_1365440031__dsc_0365.jpg thumb_hosting_zdjec_1365440124__dsc_0367.jpg

Ważna informacja ,jeśli nasz alarm ma dołączoną diodę ,to musimy zaraz za centralką naciąć izolację i wydobyć ukrytą pod nią kostkę

thumb_hosting_zdjec_1365440124__dsc_0367.jpg

2.Gdy skręcimy wszystkie potrzebne blaszki i podłączymy wiązkę do centralki możemy iść do auta by podłączyć resztę

thumb_hosting_zdjec_1365440382__dsc_0386.jpg

3.Po odłączeniu minusowej klemy akumulatora ,idziemy do bagażnika i demontujemy pokrywę schowka ,pod którym znajduje się zestaw naprawczy koła ,oraz boczną plastikową osłonę przykręconą 4 torx'ami ,lewe siedzenie pasażera składamy

thumb_hosting_zdjec_1365440576__3_001.jpg

thumb_hosting_zdjec_1365440727__dsc_0368.jpg thumb_hosting_zdjec_1365440762__dsc_0369.jpg

4.Odkręcamy boczną listwę do której mocowana jest roleta - 2 torxy ,odchylamy listwę przy drzwiach w kierunku siedzenia kierowcy

thumb_hosting_zdjec_1365440869__dsc_0371.jpg

5.Zdejmujemy boczną lewą tapicerkę bagażnika ,ciągnąc ją w kierunku prawego boczka ,uważając by nie wyrwać kabli lampki ,które trzeba w międzyczasie odłączyć

thumb_hosting_zdjec_1365441160__4_001.jpg thumb_hosting_zdjec_1365441295__dsc_0380.jpg thumb_hosting_zdjec_1365441332__dsc_0381.jpg thumb_hosting_zdjec_1365441413__dsc_0382.jpg

6. Gdy już mamy zdjęty boczek możemy przystąpić do podłączenia centralki do instalacji w samochodzie ,do mocowania centralki wykorzystujemy fabryczne otwory wykonane w pobliżu lewej lampy .

thumb_hosting_zdjec_1365441551__5_001.jpg thumb_hosting_zdjec_1365441624__dsc_0385.jpg thumb_hosting_zdjec_1365441689__dsc_0390.jpg

Po przykręceniu centralki do karoserii samochodu - 2 nakrętki na klucz 10 mm ,podłączamy od razu czarny przewód zakończony oczkiem -masa do fabrycznego miejsca, resztę przewodów prowadzimy oryginalną wiązką w kierunku fabrycznej 6 pinowej kostki do podłączenia alarmu ,i podpinamy do owej kostki :

thumb_hosting_zdjec_1365442027__dsc_0388.jpg

Kostka ta znajduje się za siedzeniem pasażera i jest jedyną niepodpiętą kostką ,trudno jej nie zauważyć .

7.W bocznej listwie do której mocowana była roleta wykonujemy otworek o średnicy 11mm ,i przekładamy przez niego przewód z diodą alarmu ,następnie kostkę tego przewodu łączymy z centralką .Oczywiście miejsce montażu możemy zmienić ,tylko, ogranicza nas krótki fabryczny przewód ,mi akurat podpasowało to miejsce.

thumb_hosting_zdjec_1365442224__dsc_0391.jpg

8.W bocznych słupkach po obu stronach pojazdu wykonujemy mały otworek 4mm by zamontować w nim czujniki ruchu ,następnie montujemy lewy i prawy czujnik .Przewód prawego czujnika przeprowadzamy podsufitką ,w kierunku centralki i łączymy go z kostkami centralki -biała wtyczka do białego gniazda i analogicznie czerwona wtyczka do czerwonego gniazda .

thumb_hosting_zdjec_1365442717__6_001.jpg thumb_hosting_zdjec_1365442775__dsc_0392.jpg Gdy już mamy podłączone wszystkie kostki to możemy już pospinać kable trytytkami ,i zamontować boczek bagażnika .

9.Pozostało nam podłączyć czujnik otwarcia maski ,wystarczy tylko wydłubać zaślepkę w pasie przednim i przeciągnąć przez niego czujnik z wiązką w kierunku skrzynki bezpieczników .

thumb_hosting_zdjec_1365443020__7_001.jpg thumb_hosting_zdjec_1365443266__dsc_0379.jpg

Czarny przewód zakończony oczkiem przykręcamy do minusowej klemy ,drugi przewód z gotowym pinem wsuwamy do widocznej na zdjęciu kostki w pozycję numer 6

thumb_hosting_zdjec_1365443212__dsc_0376.jpg thumb_hosting_zdjec_1365443329__dsc_0396.jpg

Na maskę od wewnętrznej strony przyklejamy nalepkę by koniec czujnika nie rysował nam maski .To koniec montażu naszego alarmu ,zakładamy osłonę bezpieczników ,mocujemy minusową klemę ,zakładamy osłonę akumulatora i sprawdzamy czy nasz alarm działa .Alarm po podłączeniu automatycznie integruje się z naszym autem i później nie można bez ''wyczyszczenia'' pamięci zamontować go w innym aucie .Generalnie jestem zadowolony z tego alarmu, ale syrena mogła by być głośniejsza ,bo fabryczna moim zdaniem jest za cicha , myślę później to zintegrować z inną syreną

Poniżej jeszcze kilka schematów z instrukcji

thumb_hosting_zdjec_1365443584__7_001_2.jpg thumb_hosting_zdjec_1365443609__8_001.jpg thumb_hosting_zdjec_1365529231__1_001.jpg

Edytowane przez andrzej27r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzebuje post. Przymierzam się do zamontowania takiego oryginalnego alarmu ale w Megane II. Kupiłem taki sam kompletny ale " wyczyszczony" używany alarm cobra 7897 z czujnikami ruchu

post-51810-0-11475600-1402670308_thumb.jpg

niestety bez blaszki tej metalowej srebrnej z wyjściem na dwie śruby do zamontowania całej podstawy - ale można dorobić. chciałbym tylko zapytać czy ta instrukcja z postu wyżej od scenika jest taka sama do zamontowania tego alarmu w megance II? wiem iż instaluje się go z tyłu po prawej stronie do wypuszczonej seryjnie kostki. Oraz gdzie zamontowane powinny być czujniki ruchu? może ktoś posiada instrukcję montażu oryginalnego alarmu conra 7897 w megance?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To fajnie jak podrzucisz to zdjęcie. Jeszcze jakbyś mógł to zmierzyłbyś mniej więcej jakieś wymiary do których bym się dostosował.różnicy w instalacji miejsc czujników miedzy HB a kombi nie powinno być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie alarm już przyszedł ale niewiem jednej rzeczy a mianowicie od czego jest jest ten kabelek bez końcówki z instalacji alarmu?

post-51810-0-52893700-1403075983_thumb.jpg post-51810-0-08799400-1403076025_thumb.jpg

 

zdjalem boczek w bagazniku i znalazlem to czy to jest wtyczka do podłączenia alarmu jeżeli tak to moja wtyczka z alarmem wogóle nie pasuje mimo iż jest on od megane II???

post-51810-0-60458300-1403195384_thumb.jpg post-51810-0-08076100-1403195445_thumb.jpg

 

Dodano: 21 cze 2014 - 12:52

zgodnie ze schematami alarmu megane II kombi ten kabel czarny co idzie obok kostki jest do czujnika otwarcia maski. Trzeba go przełożyć przez ścianę grodziową - najlepiej go przeciąć przełożyć a później zlutować. Reszta instalacji jest ok. Jest jedna masa. Co do kostki podłączenia alarmu w megane kombi to jest ona za UCH a nie tak jak w scenicu w bagażniku. Prowadzimy instalację lewą stroną. Zobaczymy jak to wyjdzie w trakcie pracy. Co do kostki w bagażniku podejrzewam iż jest to od haka. Będę pisał na bieżąco z postępowania mojej pracy z alarmem.

Edytowane przez n1gdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Dowalę do pieca...

Właśnie zakupiłem mojego Scenica II PhI. Jest bez fabrycznego alarmu.

Jednak chcę autko jakoś zabezpieczyć. Tyle tylko, że mam spore wątpliwości, co do tego oryginalnego alarmu.

Pytanie, co ten "fabryczny" alarm/syrenka właściwie zabezpiecza??? Czy to może tylko syrenka???

Skłaniam się raczej do dodatkowego immobilisera bezdotykowego (w sensie takiego na bezprzewodowy token, żeby było jak najwygodniej i najbezpieczniej, token przy kluczach od domu).

Poza tym orientuje się ktoś czy jest jakaś blokada na automatyczną skrzynię biegów???

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Chciałbym odświeżyć trochę temat.

Zgodnie ze schematami alarmu megane II kombi ten kabel czarny co idzie obok kostki jest do czujnika otwarcia maski. Trzeba go przełożyć przez ścianę grodziową - najlepiej go przeciąć przełożyć a później zlutować. Reszta instalacji jest ok. Jest jedna masa. Co do kostki podłączenia alarmu w megane kombi to jest ona za UCH a nie tak jak w scenicu w bagażniku. Prowadzimy instalację lewą stroną. Zobaczymy jak to wyjdzie w trakcie pracy. Co do kostki w bagażniku podejrzewam iż jest to od haka. Będę pisał na bieżąco z postępowania mojej pracy z alarmem.

Gdzie dokładnie w kombi jest ta kostka alarmu (jakby kolega miał zdjęcia było by fajnie).

Czy te fabryczne moduły alarmów są z syreną?

Czy alarm do hatchback-a i kombi/sedan mogąś się czymś różnić poza np. długością przewodów (mają inne numery katalogowe) czy raczej nie powinno być problemów (bo do Hatchback-a znalazłem znacznie tańszy).

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Gdzie dokładnie w kombi jest ta kostka alarmu (jakby kolega miał zdjęcia było by fajnie).

Czy te fabryczne moduły alarmów są z syreną?

Czy alarm do hatchback-a i kombi/sedan mogąś się czymś różnić poza np. długością przewodów (mają inne numery katalogowe) czy raczej nie powinno być problemów (bo do Hatchback-a znalazłem znacznie tańszy).

 

kostka alarmu jest przyklejona izolacją do całej wiązki instalacji elektrycznej znajdującej się za komputerem UCH. Komputer UCH jest wewnątrz auta po stronie kierowcy za osłoną plastikową i przyciskami od regulacji świateł tempomatu. Jest demontowana na klucze torx. Po zdjęciu masz na środku komputera UCH jedną śrubę na klucz bodajże 10 odkręcach odchylasz komputer UCH i widzisz wiązkę instalacji i bardziej na górze doczepiona kostka od alarmu.

W zestawie alarmu jest: wiązka alarmu, syrena, 2 czujniki ruchu podłączane na kostki, dioda alarmu, czujnik otwarcia maski. podstawa do zamocowania alarmu.

Alarm do hatchbacka i kombi rózni się jedynie długością wiązki elektrycznej w kombi jest dłuższa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alarm już przyszedł.

Zaryzykowałem do hatchback-a, najwyżej dolutuję przewody, chociaż jak wstępnie mierzyłem to powinny sięgnąć.

Tylko jeszcze jedno pytanko. Centralka ma być po lewej stronie w bagażniku (tak jest w instrukcji do hatchback-a) czy po prawej stronie (tak kiedyś było napisane na forum)

Bo jak po lewej to wtedy te przewody powinny wystarczyć z długością, a jak po prawej to muszę lutować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alarm cobra w megane II kombi był montowany w bagażniku po prawej stronie. Jak zdejmiesz prawy bok bagażnika to na dole jakby w podłodze będzie taka gąbka po jej odchyleniu będziesz widział dwie wystające śruby to są śruby do zamontowania tej blaszki co jest przyczepiona syrena.

 

post-51810-0-94326200-1435324238_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!