Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwne zachowanie pedału gazu Megane II 1,5


adamo72

Rekomendowane odpowiedzi

Witam pięknie.

Od kilku dni mam problem z dziwnym działaniem pedału gazu. Podczas jazdy, po zmianie biegu auto nie reaguje na wciskanie pedału gazu, a po pewnym czasie gwałtownie przyspiesza. Czasem trzeba puścić gaz i wcisnąć go poownie, auto reaguje szarpnęciem. Nie jest to efekt stały, a pojawiający się od czasu do czasu. Jaka może być tego przyczyna? Nie znalazłem opisu podobnego zachowania na tym forum, dla tego piszę prosząc o porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego to może być potencjometr pedału gazu-do wymiany bo czyścic to sie raczej nie opłaci.Dostał trochę wilgoci i za mocno go do podłogi przytulasz :( Nie jest to straszny koszt więc ;-) spoko !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam,

to mój pierwszy temat na forum - w miarę możliwości proszę o wyrozumiałość.

 

Użytkuję Megane II Ph I z silnikiem 1,5 dCi 105 KM. Przebieg w chwili obecnej to 79kkm.

Problem jest następujący: przy przyspieszaniu, po zmianie biegu na wyższy, czasami silnik zachowuje się tak, jakby nie dostawał ropy - obroty spadają, samochód nie przyspiesza. Zawsze pomaga odpuszczenie pedału gazu i ponowne jego wciśnięcie.

Jest to o tyle irytujące, że czasem samochodem mocno szarpie - podobnie, jak przy gwałtownym odpuszczeniu pedału gazu na pierwszym biegu.

Podobne objawy opisywane były w temacie poniżej

http://megane.com.pl/megane-ii-phi-dziwne-...i-15-vt5971.htm [link do pierwszego postu z tego tematu - dop. meganecoupe02]

Zgłaszałem w serwisie problem, ale zawsze otrzymywałem odpowiedź, że sprawa może być złożona i że nie tak łatwo jest odnaleźć przyczynę. Kiedyś nawet wypisałem im listę możliwych problemów (łącznie z czujnikiem położenia pedału gazu), ale nie odniosło to skutku.

Czy macie może podobne doświadczenia i jak można to usunąć?

Pozdrawiam

Przemek

 

[przeniosłem do istniejącego tematu - meganecoupe02]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

to i ja się podepnę pod wątek bo mam podobnie

czasami przy wciśnięciu pedału gazu obroty rosną ale nie ma mocy, obrotomierz dochodzi do 4000 i nic :!: toczy się tylko

w większości przypadków jest ok, od czego zacząć poszukiwania przed wyprawą do ASO :mrgreen:

dziękuję z góry za podpowiedzi

 

p.s.

może znacie w Olsztynie jakiegoś dobrego fachowca Renault'a ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż rzecz w tym, że silniczki muszą być okresowo "przedmuchane", czyli możliwie często powinny popracować w zakresie ok. 3000 obrotów. Czyli krótko mówiąc od czasu do czasu wyjazd na ekspresówkę lub autostradę. Zapewni to utrzymanie właściwego podciśnienia w układzie wylotowym spalin, odpowietrzania skrzyni korbowej, zapobiegnie zanieczyszczaniu zaworu EGR, komunikatom: iniection fault, i problemami z sondą lambda. Duże znaczenie ma jakość paliwa, technika jazdy (lekkie przeciąganie obrotów przy zmianie biegów - podobno w Niemczech na kursach na prawo jazdy kładą nacisk na naukę takiego stylu). Zapewne niejeden potwierdzi, że po powrocie z dłuższego wyjazdu autko chodzi mu jakby żwawiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewni to utrzymanie właściwego podciśnienia w układzie wylotowym spalin, odpowietrzania skrzyni korbowej, zapobiegnie zanieczyszczaniu zaworu EGR, komunikatom: iniection fault, i problemami z sondą lambda. Duże znaczenie ma jakość paliwa, technika jazdy (lekkie przeciąganie obrotów przy zmianie biegów - podobno w Niemczech na kursach na prawo jazdy kładą nacisk na naukę takiego stylu). Zapewne niejeden potwierdzi, że po powrocie z dłuższego wyjazdu autko chodzi mu jakby żwawiej.

 

Odpiszę następująco:

-rzeczywiście, raczej przy zmianie biegów wskazówka obrotów dociera do 2000, czasem 2500 obr/min. Ostatnio zacząłem przeciągać drugi bieg do 3000 obr/min i samochód na trzecim biegu jakby zachowywał się inaczej - jest troszkę cichszy, lepiej jedzie;

-nie miałem nigdy problemów z błędami wtrysku lub sondą lambda oraz zaworem EGR (lub o nich nie wiem);

-ropa to najczęściej BP Ultimate Diesel;

-czy przeciąganie obrotów ma nastąpić jeszcze na wpiętym biegu, czy podczas zmiany jednego biegu na drugi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie powiem, że podczas normalnej jazdy obroty nie powinny spadać poniżej (jeżeli dobrze pamiętam) 1400 obr. - oczywiście nie piszę o hamowaniu silnikiem, ruszaniu itp. Zmieniam przy ok. 1900 obr. Przeciąganie do 3000 podczas normalnej jazdy to przesada. Generalnie chodzi o to by po zmianie biegu silnik utrzymywał te 1400 obr. W tym aucie też nie miałem problemów o których pisałem wcześniej, ale jak od brata (dojeżdżał ok. 4 km. do pracy) kupiłem Hondę Civic z usterką sondy - wymienianej już raz wcześniej i chciałem ją w serwisie ponownie wymienić, najpierw kierownik serwisu poradził mi przelecieć się autostradą. Ponieważ dojeżdżam do pracy 80 km., więc nie był to problem. I od kiedy użytkowałem tamto auto problem z sondą się skończył. 1.5 DCI ma swoją dynamikę jeżeli kręci się go wyżej niż inne diesle, przynajmniej te, które znam, choć wszystkie starsze. Osobiście uważam, że bliżej mu do benzyny niż diesla. Takie moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Otóż rzecz w tym, że silniczki muszą być okresowo "przedmuchane", czyli możliwie często powinny popracować w zakresie ok. 3000 obrotów. Czyli krótko mówiąc od czasu do czasu wyjazd na ekspresówkę lub autostradę. Zapewni to utrzymanie właściwego podciśnienia w układzie wylotowym spalin, odpowietrzania skrzyni korbowej, zapobiegnie zanieczyszczaniu zaworu EGR, komunikatom: iniection fault, i problemami z sondą lambda.

Miałem okazję przejechać przez weekend około 240 km w trasie. Moje spostrzeżenia są niestety odwrotne - wcześniej, podczas jazdy typowo miejskiej, problemy zdarzały mi się rzadko, natomiast wczoraj i dziś podczas jazdy w trasie - około 10 razy :mrgreen:

Zapewne niejeden potwierdzi, że po powrocie z dłuższego wyjazdu autko chodzi mu jakby żwawiej.

Tak, to prawda, ale problem nie znika... :-D

Mam pytanie do użytkowników, którzy mieli podobny problem i wymienili potencjometr pedału gazu - czy problem zniknął?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 3 lata później...

Cześć,

u mnie problem został wyeliminowany poprzez wymianę czujnika pedału hamulca - za czujnik zapłaciłem w serwisie około 86 PLN, wymieniłem sam 2 3 minuty pod tym samym serwisem. Od tamtego czasu problemu nie stwierdzam.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!