Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

soft turbo


-a-zA-Z0-9...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich miłośników megane. Zakładam temat ponieważ chciałbym usłyszeć waszą opinie i co o tym sądzicie?? Silnik k7m 702 plus turbosprężarka od renault 18 1.6 benzyna, jak myślicie czy uda mi się połączyć te wszystkie części metodą home??

 

Dodano: 08 maj 2015 - 16:06

Duże zainteresowanie a konkretów brak... wiem, że to szalony pomysł ale może znajdzie się ktoś konkretny aby podzielić się swoja wiedzą bądź też opinia??

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świnkę też u nich kupisz.Niezbędna jest też sonda np taka :

http://allegro.pl/jednokanalowy-miernik-afr-innovate-lm-2-i5314124781.html

http://www.innovatemotorsports.com/xcart/product.php?productid=16321&cat=0&page=1

bez tego tłok na pewno spłynie.Jednak dalej twierdze że zysk w stosunku do nakładów mizerny,

jak już to zacznij od swapa oryginalnego silnika z turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Obczaj Mój temat

Wrzuciłem turbo metodą chałupniczą.

Co prawda to F7R ale zasada jest podobna. U Ciebie byłoby nawet łatwiej bo kolektor wydechowy masz z przodu.

Podstawowe pytanie to czy zamierzasz robić sam czy zlecić komuś?

Przedstawię krótki kosztorys:

1. turbo, używane 300-500pln

2. przewody olejowe do turbo 100-200pln (zasilanie z podstawki pod filtr, powrót w miskę)

3. zawór upustowy tzw. BOV (200-300pln), często można sie obejść bez niego gdyż wiele turbosprężarek ma zintegrowany (np. seria TD04 z Volvo)

3. intercooler, jakaś używka np. Renault Master 100pln

4. kolektor wydechowy, trzeba spawać, koszta bardzo zróżnicowane, polecam kol. z focusa 1.8 i przespawanie flansz (łącznie 300-800pln)

5. rurki alu/nierdzewka/pcv na dolot + jakieś silikony 200-500pln

6. jakieś wskażniki: boost, oil press, oil temp, AFR, EGT (500-1500pln)

7. sterowanie, temat rzeka:

- standalone np. EMU (2kpln) lub EasyEcu (850 pln lecz mniejsze możliwości)

- świnka (500-600) lecz tu może być problem z korektą zapłonu który trzeba opóżniać przy doładowaniu (w 2-ch pierwszych pozycjach dochodzi

jeszcze koszt podłączenia i strojenia 1-1.5kpln, + ewentualna wymiana pompy paliwa, regulatora paliwa i wtrysków)

- FMU czyli regulator ciśnienia paliwa (300-400pln), zadziała tylko do ok 0.3-0.4 bara, zapłon olewamy (PB98 obowiązkowe)

- jesli masz LPG to jest najprostsza droga, mnie wyniosło 0pln (nie licząc szerokopasmowego AFR za 800pln)

musiałem tylko przerobić parownik na nadciśnieniowy. Wiele sterowników IV-gen (tzw. sekwencja) ma opcję korekty po nadciśnieniu którą

można wykorzystać po podlania większej ilości paliwa. Zapłon też olewamy, choć tu pomaga wyższe LO gazu

Po podliczeniu kosztów zakładany budżet mnożymy razy 1.5-2.0

Mnie samo uturbienie wyszło 3,5klpn, z tym że robiłem sam a spawanie wydechu i dolotu miałem za dobrą flachę u znajomego.

 

Pozostaje jeszcze kwestia przeniesienia napędu (sprzegło, skrzynia, półosie) nie wiem ile u Ciebie zniesie seria. Niewykluczone że można bedzie dobrać coś z mocniejszych wersji silnikowych Renaulta.

U mnie seryjne sprzęgło trzyma do 0,6-0.7 bara (obstawiam jakieś 230-250Nm), zawsze mozna zrobić podwójny docisk i zapomnieć o problemie.

W F7R wsadzali skrzynię JC5 (ta sama co w dieslach), spokojnie znosi 300-320Nm, możliwe że podejdzie p&p do Ciebie.

Trzymam kciuki...

Edytowane przez pzak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast bawić się w ogromne koszta soft turbo lepiej wstawić 2,0 150KM z coupe i wystarczy. Pocisku z Megane I i tak bez dużych nakładów finansowych nie zrobisz, a taki SWAP będzie prosty i w miarę tani bo po prostu te silniki tam jeździły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No w sumie racja bo z 1.6+turbo i tak raczej nie wyciągnie więcej jak te 150KM.

Kupić jakiegoś lekko bitego angola coupe lub cabrio i przerzucić cały przód.

A najlepiej to zeswapować F7R-a i uturbić :-D :-D :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więcej niż 150 nawet nie chcę, wystarczy mi to co mam i tu prośba do was przestańcie mi pisać o swap, f7r, f4r bo ja szukam więcej informacji na temat projektów turbo, oraz coś więcej o silnikach z serii k i ewentualnie waszych modach na tych silnikach. dzienx

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to działaj, z tym że "gotowców" na turbo do tego silnika to musisz już szukać gdzieś po zagranicznych forach. Podstawowe info już podałem.

Trzymam kciuki, byłbyś chyba pierwszy w PL z k7m+T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!