Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II wymiana żarówki w przednim reflekt


Rekomendowane odpowiedzi

A ja właśnie wymieniłem H7 od strony kierowcy :mrgreen:

 

Nie wiem czy ktoś o tym już pisał ale ja wymieniałem żarówkę przy okazji wymiany filtra powietrza przez komorę silnika po wyjęciu akumulatora, wówczas dojście do żaróweczek jest pierwsza klasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czacha, starałem się trzymać za podstawę, niemniej na pewno co nieco bańki dotknąłem. Ale to nic, żarówa najzwyklejsza, planuję wymianę na lepsze, z tym, że dziś niedziela, nie było gdzie kupić. Poza tym wymieniłem tylko jedną więc tylko patrzeć jak druga poleci :)

rav85, wiem, że można wyjąć aku, nawet się do tego przymierzałem, ale po zastanowieniu stwierdziłem, że potrenuję standardową procedurę - żebym w razie defektu w trasie nie potrzebował pomocy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio postanowiłem sprawdzić, czy faktycznie z tą wymiana tak źle jak wszyscy piszą i z nudów w wolnej chwili wymieniłem dwie żarówki świateł mijania i dwie pozycyjne. Z nudów, bo wszystkie były od dwóch lat sprawne, ale mogły się zakurzyć, więc wymieniłem ;-)

Po pierwsze koła lepiej skręcić w stronę przeciwną niż się wydaje, tzn. przy obsłudze lewej strony w lewą. Żarówkę świateł mijania wymienia się bez problemów jedną ręką. Trzeba tylko uważać przy ściąganiu kostki (u mnie ciężko schodziła) oraz by nową żarówką nie przyhaczyć gdzieś po drodze. Ja sobie całą trasę od otworu w nadkolu do gniazda w reflektorze najpierw kilka -naście -dziesiąt razy przećwiczyłem ze starą żarówką - w którym miejscu o ile stopni trzeba zgiąć dany przegub w ręce aby nigdzie nie uderzyć bańką... i udało się. Żarówki świateł pozycyjnych już jedną ręką się nie wymieni, ale tutaj zastosowałem sposób podobny do sposobu kolegi Saddama - zdjąłem plastik od góry, jedną ręką uniosłem tam gniazdo a drugą wymieniłem żarówkę.

Myślę, że co najmniej na kolejne dwa lata mam spokój...

 

A tak mam jeszcze pytanie przy okazji, czy Wy też macie wrażenie, że światła mijania w M II phI świecą trochę za wysoko? Ja byłem na stacji już kilka razy, diagnosta twierdzi, że są ustawione idealnie. Co jakaś delikatna górka czy mała nierówność to świecę innym po oczach, którzy czasem odwzajemniają mi się długimi. Musiałbym jeździć z 1 na korektorze, ale z kolei trochę za nisko na trasie.

 

Saddam - lepiej zmień ją szybko. Tłuszcz z palców się na niej wykopci, a potem osadzi na lustrze albo kloszu. Spróbuj moim sposobem, nie trzeba kombinować od góry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam serdecznie, przeglądając już kilka razy forum nie mogę uwierzyć w to, że nie ma problemu z wymianą postojówki W5W przód od pasażera. Dwa podejścia po 20 min i kicha. Pytanie do wymieniających: czy oprawka z żarówką ma jakieś naciskające zabezpieczenie? ja za cholery nie mogę wyciągnąć tylko pociągając za wtyczkę. Za same kabelki bym nie ryzykował bo mogą się urwać. Być może u mnie jest coś urwane bo nic nie wystaje co można wcisnąć i pociągnąć, a samo szarpanie za wtyczkę nic nie daje, czuć jedynie niewielki luz na tej oprawce i nic więcej. Proszę o pomoc jeszcze przed zimą - chciałbym to zrobić sam gdyż nie należę do tych, co z byle czym jadą do serwisu czy mechanika. Z góry dziękuję. Właściciel Megi II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ściągnąć ten metalowy drucik jest w miarę łatwo, gorzej go później założyć "na czuja". Chodzi mi o sytuacje od góry, mam w miarę dobry dostep, jednak nie mogę zaczepić tego drucika. Ma ktoś jakiś "patent"? Dodam, że żarówka jest dobrze włożona. Powinno działać po założeniu z obu stron "na docisk" ale nie da rady, domyślam się, że trzeba to zrobić jakoś patentem. Proszę o rady osoby, które przez to przeszyły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, a czy ktoś dysponuje fotką, jak ma być założona sprężynka na żarówkę H7 z lewej strony (Megane II, PhI)? Wypadła mi przy wyjmowaniu żarówki i nie wiem, jak ją założyć, czy zaczepić najpierw od góry, czy od dołu? A jak zaczepić z dołu?

Z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

miebor, sprężynka , czy drucik ? jak drucik który podtrzymuje żarówkę to zaczepem do góry . Wczoraj padła żarówka od posażera ( tym sposobem jestem po wymianie z dówch stron)w sumie to bardzo szybko od strony pasażera. Od góry wszystko ładnie , tylko trzeba odgiąć wlew płytu do spryskiwacza i jakis gumowy przewód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich to moze ja opowiem swoja dzisiejsza przygode z żarówkami H7 i ich wymiana. Swiatła mijania. Może się komus przyda ten opis jak mi. Wczoraj wracając z Bydgoszczy zauważyłem że nie mam prawego oczka więc wieczorkiem spokojnie otwieram forum i czytam jakie zarowki najlepsze jak to sie robi . Oczywiscie odpowiedzi jak to na forum multi niektore przydatne rozsadne inne bzdurne i wymyslone. Jednak nic to drukuje sobie najciekawsze i najbardziej moim zdaniem rozsadne kupuje żarówki tez po opinii forumowiczow i udaje sie do garażu. Zarowki X-tra H7 made in carefour

 

http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki-pokladowe/renault-megane/test-zarowek-tungsram-vs-x-tra-1953/

 

tak zaryzykowałem zobaczymy cena 46 zł za komplet.

 

Odpalam auto skrecam kolami maksymalnie w lewo (prawy reflektor) gasze silnik demontuje oslone w nadkolu. Wkładam reke i juz mozna namacac gniazdo zarowki przy okazji dowiaduje sie ze z prawej str nie mam nakretki osłaniajacej gniazdo zarowki. No ale nic sciagam kostke z żarówki, sprezynke trzymajacą żarówke dociskam w kierunku jazdy i odchylam ją w prawo zgodnie z ruchem wskazówek zegara minimalny ruch gdzieś 0,5 cm. Sprezynka swobodnie odpuszcza i żarówka już jest do wyjęcia. Jednak wyjmując zwracam uwagę jak była zamocowana (prowadzeniem -dziubkiem do góry) poniewaz robie to pierwszy raz. Wyciagam żarówe. Wkładając nowa patrze w reflektor (od czoła) delikatnie wsuwając żarówke żeby jej nie zbić. I teraz jest sztuka przytrzymując żarówke nakładam sprezynke w doslownie odwrotny sposób (tj. dociskam ją juz czuje że żarówka jest dobrze osadzona i przesuwam sprezynke w lewo puszczm ją i siedzi wszystko pieknie na swoim miejscu. Druga rzecz z cyklu problem trafic -kostka w żarowke tez nie jest to skomplikowane troszke cierpliwosci i wyobraźni żarówka ma tylko dwie wsówki. Praktycznie jest po robocie teraz tylko założyć nakrętke osłaniającą gniazdo żarówki (gdybym ja mial) i osłone w nadkolu. Sugerujac sie rada i doswiadczeniem innych robie dokładnie to samo z drugiej strony. ( bo żaróweczki lubią być wymieniane parami)

Teraz ide umyc rece wcale nie pokaleczone i nie poobdzierane i śmigam do sklepu po browarki za zaoszczedzone pieniadze. Jeśli komuś pomogłem tom rad jeśli nie trudno. Napewno można się obyć beż ściągania kół demontowania akumulatora czy osłon silnika ...chociaż to też kwestia gustu i techniki nikogo nie krytykuje. W razie pytań GG 9422071

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Pierwsza wymiana reflektor lewy około 35 minut.

Dobrze wiemy co najpierw...

-skręcamy maksymalnie koła,

-odkręcamy zaślepkę nadkola, gdy ciężko to oboma rękami

-odkręcamy zaślepkę reflektora

-robimy zdjęcie telefonem i analizujemy co dalej

-ściągamy kostkę, ruszamy w lewo w prawo lekko ściskając góra dół, sami się domyślicie

--robimy zdjęcie telefonem i analizujemy co dalej

-sprężynkę dopychamy lekko górą do przodu i lekko w prawo , zobaczycie na zdjęciu, i wyciągamy żarówkę,

--robimy zdjęcie telefonem i analizujemy co dalej

- dalej już dużo łatwiej, wszystko odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

a ja mam problemik, mianowicie urwało mi się mocowanie na czubku żarówki to na kabelek (takie dwie blaszki) i teraz nie da się wyciągnąć żarówki, nie mam jej za co złapać, macie może jakiś pomysł co teraz? megane II phII, wiem że jest na wcisk w moim modelu, gdyby była na zatrzaskową blaszkę to nie byłoby problemu, a tu...trochę lipa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to po prawej stronie, to spróbuj wyciągnąć od góry, bo jest lepszy dostęp i widok, ale po wyciągnięciu wlewu od zbiornika spryskiwaczy.

Z lewej strony już trzeba wyciągnąć akumulator, więc jak nie masz kodu do radia, to najpierw by go trzeba było zdobyć.

Wersja najgorsza: trzeba ściągnąć zderzak i wyciągnąć lampę.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papuga ;)

dzięki, tak to jest niestety od strony kierowcy, mam kod do radia więc podziałam z wyciągnięciem akumulatora. Zastanawia mnie tylko czy robić to na siłę, bo z tego co wiem to żarówka jest "na wcisk", ale z tego co czytałem to trzeba ją lekko obrócić i wyciągnąć. Dam znać czy mi się udało, a żarówka od której odpadły metalowe blaszki na kabel to UNITEC H7, nie polecam. Dodam tylko, że przepaliła się po dwóch miesiącach.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A propos wymiany H7 - sposób znaleziony na YT - wczoraj przetestowałem, poszło wyśmienicie.

1) żarówka od strony kierowcy

- koła skręcić w lewo

- zdejmujemy plastik nadkola : odkręcić dwa wkręty (torx), wyjąć dwa kołeczki

- odgiąć nadkole, poświecić latarką :notacrook:

- odkręcić pokrywkę lampy

- wyjąć kostkę

- odpiąć drucik - "na dwunastej" pchnąć do przodu jednocześnie lekko manewrować na boki - po odpięciu drucik opadnie na zawiaskach na dół

- wyjąć żarówkę zapamietując jej pozycję np. patrząc od przodu lampy na ustawienie żarnika (w zasadzie chyba nie można sie pomylić , wcięcie blaszanego cokolika jest na górze)

- włożyć żarówkę nie dotykając jej części szklanej (z racji tego że robi się to po omacku i z pamięci, warto potrenować starą żarówką)

- zmontować w odwrotnej kolejności

 

2) żarówka od strony pasażera (trochę trudniej - zawadza zbiornik płynu spryskiwaczy)

- koła skręcić w prawo

- reszta jw

 

Zdaję sobie sprawę że część opisu powtarza sie w innych postach, jednak kluczowe w tym przypadku jest odkręcenie plastików nadkoli.

Edytowane przez MaWo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!