Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Temp. włączania wentylatora/wymiana czujnika


Rekomendowane odpowiedzi

Jestem .Inne rozwiązanie nie miało by sensu .przykład: jadę z włączoną klimą w korku w upalny dzień temperatura rośnie i wtedy włacza się II bieg , jak to nie pomaga komputer wyłącza klimę żeby zbić temperaturę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

cyt:

W moim przypadku wentylator na chłodnicy uruchamia się gdy:

- włącze klime,

- odłącze czujnik temperatury (wtedy nawet na wyłączonym silniku śmigło się kręci),

 

Koledzy może ktoś napisać czy po odpięciu wtyki od czujnika temperatury ( czyli tego w bloku-jak go odpinam to wskazówka na zegarach spada do zera) ma się właczyć wentylator czy nie - bo widzę że zdania są różne.

Ja odpinałem i u mnie się nie włacza ,ale u innych widzę też nie -a z klimą chodzi.

I jeszcze jedno pytanie -co powinno się dziać jak odepnę ten czujnik jak mam zimny silnik i ciepły -kiedy powinny obroty wzrosnąć ?

 

Edit: Dobra podrążyłem trochę i widzę że tam gdzieś musi być jeszcze jeden czujnik -tylko gdzie bo ja szukałem zgodnie z książką WKŁ a tam nic nie ma o dwóch czujnikach -i może my wypinamy te od wskazników (u mnie 3 kable) i dlatego się ten wentylator nie włacza?

 

Edit 2: Czy możliwe jest że nie mam dwóch czujników tylko jeden tak jak jest napisane w książce ?

Bo coś nie mogę tego drugiego wypatrzyć :)

Edytowane przez flatron316
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam wszystkich.

Podpinam się pod temat choć mój jest odrobine inny.

Autko to Megane Classic 1.6 8V z klimą.

Wogole nie działa wentylator chłodnicy..ani z klimą ani przy nagrzanym silniku ( wskzówka ponad 4 kreską)

Wyminiona :

-chłodnica

-termostat

-płyn

-czujniki temp.

-termowłącznik ( ten wkrecany w chłodnice).

 

Bezpieczniki OK. Wentylator na krótko działa.

 

Jakieś propozycje?

Czy to moze opornik termiczny ( ten spiralny) wentylatora?

 

Pozdrawiam.

JM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opornica jest dla 1 biegu wentylatora, jej odłączenie czy też awaria nie koliduje z 2 biegiem.

Nic nie piszesz o przekaźnikach wentylatora, a masz 2 takie w czarnej skrzynce na lewym nadkolu pod maską, bodajże żółty i brązowy obok niego.

Skoro jednak temperatura utrzymuje się na wyższym poziomie ale nie rośnie do max, to drugi bieg zapewne się załącza ale chwilowo. W takim razie może nie być tylko 1 biegu i tu powodem jak najbardziej może być sama opornica lub jej styki w kostce.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Nie byłem pewien czy mostkowanie coś da...dziś sprawdzę czy rozwiąże to problem.

 

Dodano: 08 maj 2012 - 12:11

Zgadza się...Nie pisałem nic o przekaźnikach ..sprawdzałem są ok. tzn ten identyczny z pompą paliwa.

Ze wcześniejszych postów wynikało że jeśli uszkodzona jest ta "opornica" od pierwszego biegu ,wentylatorni nie będzie pracował ani na 1 ani na 2 biegu...chyba że coś źle zrozumiałem to proszę o poprawienie mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze wcześnijszych postów wynikało że jeśli uszkodzona jest ta "opornica" od pierwszego biegu ,wentylatorni nie bedzie pracował ani na 1 ani na 2 bigu

Na drugim działa.

W starszym sceniolu miałem zły styk na opornicy i po włączeniu klimatyzacji wentylator się nie włączał na 1 bieg. Na 2 pracował ale tylko chwilowo, w celu szybkiego zbicia temperatury, chyba presostat wymuszał jego włączenie, bo układ chłodzenia miał jeszcze za niska temperaturę, by to za jego przyczyną.

Po naprawie styków na złączu opornicy wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

Brak mi juz pomysłów co z tym wentylatorem.

NIe działa ani na 1 ani na 2 biegu.

Może pomocnym okaże sie fakt ze nie słychać pracy przekazników..jednak mimo zmostkowania zworek przekazników wentylator nadal nie pracuje.

Jakies propozycje?

Z góry dzieki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu zaobserowałem, że silnik nagrzewa się bardzij niż kiedyś (przy nie wysokich temperaturach na zewnatrz < 15st). W trasie wszystko jest ok, gorzej w korkach - wiem, że w mieście się bardziej grzeje, ale kiedyś tak nie było. Dodatkowo wykryłem, że wentylator nie działa na wolnych obrotach, na szybkich obrotach załącza się automatycznie, po przekroczeniu połowy skali. Wcześniej załaczał się w połowie skali, teraz musi być znacznie powyżej - prawie 3/4. Co więcej auto potrafi się rozgrzać ponad pół skali na postoju - wczesniej takich objawów nie zaobserwowałem.

Po włączaniu klimy wolne obroty wentylatora nie działają, co jakiś czas właczają się szybkie.

Po rozgrzaniu silnika, lub włączeniu klimy przekaźnik od wolnych obrotów załącza się. Mam pytania:

 

1. czy jest jakiś bezpiecznik od wolnych obrotów? (w "sam naprawiam" nie znalazłem info)

2. czy musi być spełniony jeszcze jakiś "warunek" żeby włączył się wentylator, czy sam przekaźnik załącza już bezpośrednio wolne obroty (zakładajac że przewody nie przerwane)?

2a. właśnie doczytałem, że jest jeszcze rezystor po drodze - idzie go sprawdzić bez wykrecania z chłodnicy ( jakie są mniej więcej wartości rezystancji?)

3. co może być powodem szybszego się grzania silnika? płyn na jest na max, obieg duży/mały działa.

4. czy wymiana płynu może poprawić chłodzenie (tzn. czy płyn może aż tak odczuwalnie "stracić" swoje właściwości)

5. w automacie chłodzeniu podlega też olej skrzyni, czy jakikolwiek niedobór oleju może powodować jego przegrzewanie się i stąd wzrost temp. w obiegu chłodzenia? Skrzynia pracuje ok, żadnych błędów, olej w niej wymieniany 30kkm temu, sam poziom w skrzyni sprawdzę niedługo. Najpeirw chcę rozwiązać problem braku wolnych obrotów wentylatora.

 

Jeszcze takie pytanie - na rysunku ponizej ,w miejscu czerwonego kółka mam wtyczkę, co to może być skoro na rysunku w ramce pozycja 2 to termowącznik?

chlodwkw.jpg

Z góry dziękuję za wszelkie porady.

 

 

P.S jeśli źle umiściłem post proszę o wyrozumiałość i przeniesienie.

Edytowane przez gochu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co pokazałeś w kółeczku jest poza tym powiększeniem. To opornica zabudowana w plastikowej obudowie wentylatora, nie połączona z chłodnicą. To w powiększeniu to czujnik temperatury wkręcony w chłodnicę. To dwa różne elementy.

Skoro przekaźnik 1 biegu działa sprawdź połączenia i samą opornicę. To ona jest szeregowo w obwodzie i odpowiada za wolniejsze obroty wentylatora.

Popatrz w ten post w podobnym temacie: http://megane.com.pl/topic/38675-niedzialajacy-wentylator-chlodnicy/page__view__findpost__p__296636

Jest tam uproszczony schemat jak to jest podłączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Własnie znalazłem, że to w kółku to jakiś opornik mocowany na wsporniku wentylatora 0,28 Ohm, związany ze sterowniem klimą.

Co do termowłącznika - czy jak zewrę wtyczkę to wentylator powinien zadziałać, czy trzeba jakąś określoną rezystancje zapodać?

Czy mógłby ktoś sprawdzić w dialogys'ie jaki termowłącznik ma być do silnika k7m 703 (z tego co mi się wydaje automat ma niższą optymalną temp w układzie chłodzenia niż manual), a jak przeglądam dostepne termowlączniki, to są na różne temperatury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie znalazłem, że to w kółku to jakiś opornik mocowany na wsporniku wentylatora 0,28 Ohm, związany ze sterowniem klimą.

Przy włączeniu klimy także działa, bo wentylator powinien na 1 biegu pracować w tym przypadku.

(nie musi jednak, klimę włączysz i bez wentylatora)

Jednakże opornica nie tylko z klimą jest związana ale właśnie z 1 biegiem wentylatora.

To ona ogranicza napięcie by wentylator miał niższe obroty (1 bieg)

U Ciebie ten się nie włącza, więc należy to ustrojstwo sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc, dziś sprawdziłem i jednak opornica nie przewodzi - uszkodzony bezpiecznik termiczny. Termowłacznik jest ok. załacza poprawinie I i II bieg, przekaźniki działają.

Jak to wygląda opornica można zobaczyćtutaj (<-- jakby temat tego wątku był "opornik chłodnicy" pewnie bym tam wcześniej trafił)

Pozdr.

Edytowane przez gochu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to wygląda opornica można zobaczyćtutaj (<-- jakby temat tego wątku był "opornik chłodnicy"

Wskazany temat powinien być albo podzielony na 3- 4 inne, albo wylecieć w kosmos w całości.

Właśnie przez takie przypadkowe nazewnictwo jak w 1 poście i mieszanie pojęć, nawet na jednej stronie jest mowa o opornicy wentylatora chłodnicy 3 post- fotki, opornikach przy nawiewie wewnętrznym, bo tylko ona ma więcej jak 2 biegi- 2 post, coś o podgrzewaczu, spirali grzejnej do temperatury 68 stopni- 7 post i nawet o ciśnieniu i uciekającym czynniku z klimy - 3, 8, 9.

W 11, 12 znowu wraca temat rezystorów dmuchawy wewnętrznej...

Drugiej strony już nawet nie sprawdzam bo mi sierść się podnosi.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!