Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem cos takiego w sieci, niestety w języku żabojadow wiec nic nie rozumiem po za kilkoma zdjeciami <ok> i raczej z tego co widzę jest to wykonywalne metodą chałpniczą. Wiadome aby wszystko zadziałało trzeba mieć kierownice multifunkcyjna z przyciskami do tempomatu i przycisk pod kolumna kierownicy do wł. tej funkcji. Oczywiście wymagana jest również wymiana przełacznika zespolononego gdzie jest dodatkowe wyprowadzenie na przyciski od tempomatu.

449515710

Musi wychodzić 5 wtyczek. Dwie wtyczki od poduszki (zielona,niebieska), wtyczka od klaksonu (szara), masa (czarna) i czarna wtyczka z czerwono-czarnym kablem od tempomatu. Na dobrą sprawę żeby sprawdzić czy to wogole bedzie działać można pierw odpuscić sobie wymiane przełacznika zespolonego i wpiąc sie bezposrednio w kostke za kolumna kierownicy. Przełącznik do tempomatu tez można zastąpić chwilowo innym na podwójnym mikrostyku. Jesli wszystko uda się opatentować w języku PL to można przystąpic do zakupu części. Przyznam się że mam już kierownice multifunkcyjną i zamówiłem przełącznik zespolony pod obsługe tempomatu. Zostaje jeszcze kwestia całej tej druciarni co z czym dlaczego :) ale myślę że wspólnymi siłami uda nam się :)

 

dscf0517.jpg

 

dscf0518.jpg

 

dscf0529.jpg

 

dscf0519.jpg

 

dscf0520.jpg

 

dscf0524.jpg

 

dscf0527.jpg

 

dscf0612.jpg

 

dscf0610.jpg

 

dscf0612.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No też mnie to dziwi tym bardziej że wg. tego co przedstawiaja te zdjęcia nie jest to trudne. Zrobił bym to dawno gdym znał język żabojadów. Zdjęcia są z forum o megane i jedyne co odkodowałem to emotikonki pod receptą :mrgreen: ;) ;) 8-) :shock: :-o :mrgreen: ;) :-> ;) ;) <ok> znaczy że działa ;) cała reszta to jak dla mnie chiński :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę barzo LINK1 i LINK2

 

[ Dodano: 2009-03-24, 19:01 ]

Linki chyba już nie działają bynajmniej mi nie wchodzi <ok> co do pająka potrzebny jest taki

airbag2.jpg

 

1 - wtyczka od klaksonu

2 - wtyczka od tempomatu

3,4 - wtyczka od poduszki powietrznej

5 - masa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ze tak się wtrącę , fakt mam lagunę ale właśnie wczoraj ukończyłem tempomat

Nie kombinujcie nic z kierownica, te 4 przyciski można sobie wstawić gdzie indziej, ja np dałem w tunelu środkowym.

Tak to wygląda, przyciski od joisticka plejki

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6087805af1feaa05.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aa730a70ff244d1a.html

wystarczy znaleźć kabelki w kolumnie kierownicy i podpiąć się tymi przyciskami.

Kopiłem tylko oryginalny włącznik tempomatu po lewej stronie ten kolo ESP i gadaczki

A cha i nie miałem wyłącznika nad sprzęgłem, kupiłem za 35zl.

Okablowanie, było, kostki były, 2 godz i tempomat chodzi jak złoto.

Wiem że to meganka (mam megane ale I) ale myślę ze u was też nie będzie problemu.

Jak coś to mogę jeszcze podpowiedzieć co nieco.

Poszukajcie kostki od tempomatu i kostki nad sprzęgłem powinny gdzieś dyndać a w DCI prawdopodobnie będzie nawet wyłącznik sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sądzę, żeby w Megance było inaczej niż w Lagunie. W większości jest cała instalacja (nie ma tylko przycisku na konsolce i czasami czujnika nad sprzęgłem, no i odpowiedniej wersji zwijacza airbag i kierownicy z przyciskami ale to mozna sobie darować i zamontować przyciski w innym miejscu (to tylko oporniki w odpowiednim układzie).

Korzystając z mojego manuala na forum laguny www.renaultlaguna.pl (z którego tez chyba domingos korzystał <piwko> uruchomiło tempomat już kilkadziesiąt osób.

 

Ta instrukcja francuska z wyciaganiem kabli to dotyczy wersji, w której nie ma wcale instalacji. Wtedy trzeba ciągnąć kable bezpośrednio od procesora wtrysku (bo tam idą sygnały z przycisków od tempomatu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze wczoraj wypiąłem paneli od regulacji świateł i podświetlenia ale niestety nie znalazłem żaden kostki. Musze poszukać dokładniej, obawiam się że megi może nie mieć instalacji i co za tym idzie dlatego taki opis od żabojadów.

A i co chłopaki rozumiecie z tej instrukcji franse?

Ja tylko tyle że ciągną kable od komputera i jak przebijają się przez ścianę grodziową to potem dla mnie czarna magia, nie wiem skąd się biorą kostki i co oni piszą.

A może po nitce do kłębka. Sprawdzić kable od komputera ( czy są jakieś czy puste piny jak pokazuje francuska instrukcja) Jak są to gdzieś schowana wtyczka, jak nim to dorabiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!