Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Recommended Posts

Znalazłem cos takiego w sieci, niestety w języku żabojadow wiec nic nie rozumiem po za kilkoma zdjeciami <ok> i raczej z tego co widzę jest to wykonywalne metodą chałpniczą. Wiadome aby wszystko zadziałało trzeba mieć kierownice multifunkcyjna z przyciskami do tempomatu i przycisk pod kolumna kierownicy do wł. tej funkcji. Oczywiście wymagana jest również wymiana przełacznika zespolononego gdzie jest dodatkowe wyprowadzenie na przyciski od tempomatu.

449515710

Musi wychodzić 5 wtyczek. Dwie wtyczki od poduszki (zielona,niebieska), wtyczka od klaksonu (szara), masa (czarna) i czarna wtyczka z czerwono-czarnym kablem od tempomatu. Na dobrą sprawę żeby sprawdzić czy to wogole bedzie działać można pierw odpuscić sobie wymiane przełacznika zespolonego i wpiąc sie bezposrednio w kostke za kolumna kierownicy. Przełącznik do tempomatu tez można zastąpić chwilowo innym na podwójnym mikrostyku. Jesli wszystko uda się opatentować w języku PL to można przystąpic do zakupu części. Przyznam się że mam już kierownice multifunkcyjną i zamówiłem przełącznik zespolony pod obsługe tempomatu. Zostaje jeszcze kwestia całej tej druciarni co z czym dlaczego :) ale myślę że wspólnymi siłami uda nam się :)

 

dscf0517.jpg

 

dscf0518.jpg

 

dscf0529.jpg

 

dscf0519.jpg

 

dscf0520.jpg

 

dscf0524.jpg

 

dscf0527.jpg

 

dscf0612.jpg

 

dscf0610.jpg

 

dscf0612.jpg

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja byłbym czymś takim zainteresowany ale z tego to nic mi nie wiadomo ;( Oblatani z elektroniki może cosik nam podpowiedzą ?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no ciekawie <ok> ciekawe jakie koszty takiej zabawy wyjdą?

powodzenia i opisuj wyniki prac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Temat świetny, ale jakoś nikt nie chciał się tym zainteresować :-/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No też mnie to dziwi tym bardziej że wg. tego co przedstawiaja te zdjęcia nie jest to trudne. Zrobił bym to dawno gdym znał język żabojadów. Zdjęcia są z forum o megane i jedyne co odkodowałem to emotikonki pod receptą :mrgreen: ;) ;) 8-) :shock: :-o :mrgreen: ;) :-> ;) ;) <ok> znaczy że działa ;) cała reszta to jak dla mnie chiński :-(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Driver, zajrzyj na forum laguny,tam jest temat szeroku omowiony a mysle,ze jest to bardzo podobnie w ladze jak i w megi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

ja po zabiemu smigam wiec chetnie przetlumacze.. bo dla mnie tez temat ciekawy <ok>

wiec czekam na linka z oryginalem :mrgreen:

 

jak ktos ma jeszcze jakies tricki do megane 2 to chetnie rowniez potlumacze :mrgreen:

 

pozdrawiam

Lukasz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę barzo LINK1 i LINK2

 

[ Dodano: 2009-03-24, 19:01 ]

Linki chyba już nie działają bynajmniej mi nie wchodzi <ok> co do pająka potrzebny jest taki

airbag2.jpg

 

1 - wtyczka od klaksonu

2 - wtyczka od tempomatu

3,4 - wtyczka od poduszki powietrznej

5 - masa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ze tak się wtrącę , fakt mam lagunę ale właśnie wczoraj ukończyłem tempomat

Nie kombinujcie nic z kierownica, te 4 przyciski można sobie wstawić gdzie indziej, ja np dałem w tunelu środkowym.

Tak to wygląda, przyciski od joisticka plejki

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6087805af1feaa05.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/aa730a70ff244d1a.html

wystarczy znaleźć kabelki w kolumnie kierownicy i podpiąć się tymi przyciskami.

Kopiłem tylko oryginalny włącznik tempomatu po lewej stronie ten kolo ESP i gadaczki

A cha i nie miałem wyłącznika nad sprzęgłem, kupiłem za 35zl.

Okablowanie, było, kostki były, 2 godz i tempomat chodzi jak złoto.

Wiem że to meganka (mam megane ale I) ale myślę ze u was też nie będzie problemu.

Jak coś to mogę jeszcze podpowiedzieć co nieco.

Poszukajcie kostki od tempomatu i kostki nad sprzęgłem powinny gdzieś dyndać a w DCI prawdopodobnie będzie nawet wyłącznik sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie sądzę, żeby w Megance było inaczej niż w Lagunie. W większości jest cała instalacja (nie ma tylko przycisku na konsolce i czasami czujnika nad sprzęgłem, no i odpowiedniej wersji zwijacza airbag i kierownicy z przyciskami ale to mozna sobie darować i zamontować przyciski w innym miejscu (to tylko oporniki w odpowiednim układzie).

Korzystając z mojego manuala na forum laguny www.renaultlaguna.pl (z którego tez chyba domingos korzystał <piwko> uruchomiło tempomat już kilkadziesiąt osób.

 

Ta instrukcja francuska z wyciaganiem kabli to dotyczy wersji, w której nie ma wcale instalacji. Wtedy trzeba ciągnąć kable bezpośrednio od procesora wtrysku (bo tam idą sygnały z przycisków od tempomatu).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
laguny www.renaultlaguna.pl

Daj bezpośredni link do tematu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a najlepiej wklej cała instrukcję żebyśmy nie musieli tworzyc fikcyjnych kont <piwko>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O jak ja bym chciał TEMPOMAT !!! Jeśli ktoś będzie realizował ten projekt to ja z chęcią bym się w to zaangażował...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurcze wczoraj wypiąłem paneli od regulacji świateł i podświetlenia ale niestety nie znalazłem żaden kostki. Musze poszukać dokładniej, obawiam się że megi może nie mieć instalacji i co za tym idzie dlatego taki opis od żabojadów.

A i co chłopaki rozumiecie z tej instrukcji franse?

Ja tylko tyle że ciągną kable od komputera i jak przebijają się przez ścianę grodziową to potem dla mnie czarna magia, nie wiem skąd się biorą kostki i co oni piszą.

A może po nitce do kłębka. Sprawdzić kable od komputera ( czy są jakieś czy puste piny jak pokazuje francuska instrukcja) Jak są to gdzieś schowana wtyczka, jak nim to dorabiać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podstawa to sprawdzajcie czy macie juz wyprowadzone przewody od komputera , czyli trzeba wiedziec jakie piny powinny byc zajete jesli beda wychodzily to kostka powinna byc gdzies ukryta pod deską z lewej strony

Kolega cos pisze w pierwszym poscie ze w kierownicy sa 2 przewody wlasnie od tempomatu i w te dwa przewody podpinamy 4 przyciski z odpowiednia rezystancja

czyli + km, - km , 0 chwilowe wylaczenie , R -pamiec ,przywrocenie do poprzedniej ustawionej predkosci

Wiadomo ze pisze jak to wyglada w lagunie ale tak jak pisze dstorm (a gosciu jest naprawde dobry i obcykany) powinno byc podobnie jak w lali

Poczytajcie ,warto sie zalogowac ,duzo rzeczy jest podobnych wiec mozna skorzystac z innych ciekawych bajerow na forum lali

Temat tempomatu

http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?sh...amp;hl=tempomat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a wiecie co to za rodzaj pinów, wtyczek które wpinane są do kostki komputera na instukcji francuskiej?

 

 

 

dscf0516.jpg

 

dscf0515.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przelecialem cale allegro i nie znalazlem zadnego przelacznika tempomatu do meganki , czyli towar jest deficytowy i widocznie malo aut wychodzilo z tempomatem ale mozecie kupic przelacznik od laguny i wstawic go wlasnie kolo regulacji swiatel

http://photos01.allegroimg.pl/photos/orygi...88/44/566884498

w lagunie ten przelacznik tak wyglada (to ten przelacznik z zegarkami kolo manetki radia po lewej )

http://photos01.allegroimg.pl/photos/orygi...08/24/590082420

Ogolnie moze byc ciezko z kostką w negankach bo chyba nie macie nawet zaslepki na przycisk no chyba ze sie wycina plastik i jest cienszy ale moze to swiadczyc ze nie zalozyli nawet kostki albo schowana jest gdzies glebiej pod deską

 

Pisanie z polską czcionką nie boli a lepiej się to czyta, polecam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj stojąc na postoju stwierdziłem że sprawdze czy mam ową kostkę przy potencjometrze natężenia oświetlenia wnętrza. Rozebrałem i .... MAM!! Jest tam luzem taka wtyczka 3x2 do której z wiązki kabli wpięte jest 5 przewodów :P Czyli wychodzi że teoretycznie mam instalację gotową :-P

 

Zrobilem tak:

 

"Do testu wystarczy drucik, zaświecają się funkcje na panelu jak się zewrze te styki. Oczywiście przy włączonym silniku. Czyli przed kupnem przełącznika można w ten sposób sprawdzić."

 

I niestety nic sie nie dzieje - czyli chyba <piwko>

post-6565-1238569951_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak jest kostka za potencjometrem oświetlania to macie na 100% tempomat.

To że nie chce się włączyć to wina konfiguracji LICZNIKA, bo w nim domyślnie jest wyłączony tempomat.

U siebie już śmigam z pól roku z tempomatem i jest ok <piwko> Przyciski umieściłem z tyłu na pilocie od radia :P

Czyli podsumowując jak jest kostka wystarczy aktywować CLIP'em tempomat dołożyć przyciski i wszystko będzie działać :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

włączałeś tempomat przez Clipa? Gdzie w ASO?

 

 

Athlon64x4 a które styki złączyłeś? Z którego roku meganke masz i jakie wyposażenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
włączałeś tempomat przez Clipa? Gdzie w ASO?

 

Nie, sam sobie włączyłem <piwko> w ASO mówili że się nie da :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co rozumiecie z tego zdjęcia? dscf0612.jpg

 

 

Quba. miałeś instalacje czy kostke?:>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Malykubek, zobacz sobie jak to jest zamontowane w lagunie,kolega domingos, zapodał nawet linka.Jest tam świetny manual,sam sie przymierzam do montażu ale jakoś zawsze brak na to czasu.Tu na forum megane niewielu montowało tempomat,tak,że na wielką pomoc nie licz. :-/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na tej fotce masz podpisane piny ktore ida do kostki, ktora sie wpina we włącznik tempomatu <piwko>

Mialem instalacje i kostke.

Tak jak kolega radzi popatrz na forum laguny tam jest to ladnie wyjasnione.

Jesli nie miales intalacji do sterownika silnika to jest szansa że też trzeba będzie w sterowniku silnika włączać tempomat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×